Gå til innhold

Delfiakake

gard

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Syrin_Ulven

Oppskrift her tror eg..

Bare være obs på at den er veeeldig fet :gjeiper:

Har aldri lagd den sjøl, selv om eg har leikt med tanken på å lage. Min mor lagde den ofte før, og ho brukte vanlige kjeks (Marie kjeks tror eg) eller marsipan pølse ho kjevla flat, kutta i firkanter og la i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

www.detsoteliv.no (mener det riktig adresse) de har et par varianter og velge mellom. Mild og vanlig og med kvicklunsj ihvertfall :) Har lyst til å bake selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Per-kjeks (sånne firkantede i hvit pakke). Bruker oppskriften som står bakpå kjekspakken. Bruker geletopper inni og oppå til pynt (liker ikke marispan). Pass på at sjokolade-fett-blandingen har stivnet litt før du fyller formen, ellers flyter alle kjeksene opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager Delfiakake til hver jul (svigerfar elsker den!), men jeg dropper kjeksen. Synes det blir så vanskelig å skjære tynne skiver når det er kjeks i - skivene brekker så lett. Så jeg fyller den med geletopper (i rødt og grønt - det er jo jul) og hakkede valnøtter. Og så bruker jeg en litt stor brødform (har arvet en gammel en som alt brød setter seg fast i, men den er perfekt til Delfiakake), da blir kaka litt større og flatere, og skivene ikke så store. For dette er sinssykt fete og mektige greier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker oppskriften på baksiden av delfiafett-pakken, blir veldig god kake for de som liker sånt :jepp:

Jeg bruker også den oppskrifta. God kake synes jeg.

Bruker Per kjekse, geletopper i og oppå. Legger tynne skiver med marsipan mellom, og drysser litt hakkede valnøtter mellom hvert lag. ¨

NAM!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fast takst hver jul å lage delfiakake. En lys og en mørk. Jeg har Per-kjeks oppi, seigmenn og nonstop. Nonstopene legger jeg i rekker slik at det skal være letter å skjøre den opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest - Stine

Delfiakake må være noe av det beste som finnes! Men som regel er 1 stykke nok. :)

Jeg har brukt oppskriften bak på delfiapakken. Har oppi Per kjeks, geleropper, marsipan og melkerull! Nam nam...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å legg hele Troikasjokolader i :) Nam nam nam

Det må prøves, takk for tips! Ellers har jeg bare hatt geletopper i, i tillegg til Per kjeks, da. Og jeg bruker 70% sjokolade, elsker mørk delfiakake!

Endret av Emera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt kvikk-lunsj også kan funke bra i.

Nå fikk jeg skikkelig lyst til å lage selv. :)

Endret av Gåsemor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• 12 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...