Gjest LonelyAngel Skrevet 7. desember 2009 #1 Skrevet 7. desember 2009 (endret) Hei, jeg har nettopp addet exen min på facebook. Var sammen med han rett før jeg traff min nåværende som jeg har hatt i 4 år. Saken er at jeg vet kjæresten min kommer til å bli ganske sur dersom han finner ut at jeg la han til. (Har hatt han før innpå, men han ble fort slettet.) Denne exen var jeg sammen med i 2 mnd, når jeg var 16 år. Har kjæresten min rett på å bli sur? Er det rett å reagere? Grunnen for jeg la han til vet jeg rett og slett ikke. Jeg bare så han og så la jeg han til på impuls. Vi kjenner jo hverandre liksom.. Selv om jeg ikke har snakket med han siden jeg var sammen med han. Synspunkter? Endret 7. desember 2009 av LonelyAngel
Hinata Skrevet 7. desember 2009 #2 Skrevet 7. desember 2009 Jeg syns kjæresten din burde ta et lite oppgjør med seg selv, når dere har vært i sammen i 4 år burde vel det gi et signal om at du liker han bedre enn eksen?
Cata Skrevet 7. desember 2009 #3 Skrevet 7. desember 2009 Ingen sterke synspunkter, nei. Jeg synes i og for seg ikke din nåværende har rett til å reagere, men likevel så tror jeg jeg ville vist såpass hensyn til den nåværende at jeg ikke hadde addet en eks som jeg ikke har noe med å gjøre likevel. Men det er nå meg.
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2009 #4 Skrevet 7. desember 2009 Jeg synes også kjæresten din burde tåle at du har eksen der, når det er så lenge siden dere var sammen og alt er ryddig. Du bør kanskje si til kjæresten at du har han eksen på facebook, i stedet for å vente til han oppdager det.
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2009 #5 Skrevet 7. desember 2009 Vel, jeg er uenig med dere. Jeg fikk en forespørsel fra en eks flere år etter det ble slutt. I mellomtiden har jeg giftet meg, og kan ikke tenke meg at min mann ville syntes det var noe særlig. Ikke skjønner jeg helt poenget med å gjenoppta kontakten heller. En eks er en eks, vi har gått videre i livet, og jeg skjønner ikke hvorfor en skal blande dem inn i det livet man nå lever.
lunalee Skrevet 7. desember 2009 #6 Skrevet 7. desember 2009 Kommer jo helt an på hva slags forhold man har til sin eks. Noen ekser er gode venner, og da er det ikke noe i veien for å være facebook-venner også. Ubegrunnet misunnelige mannfolk er vel noe av det mest usexy som er...
Gjest lesba Skrevet 7. desember 2009 #7 Skrevet 7. desember 2009 ja, jeg mener at han har grunn til å reagere når du gjør noe som du vet at han ikke liker, og i tillegg skjuler det/avventer at han skal oppdage det selv
Mamoli Skrevet 7. desember 2009 #8 Skrevet 7. desember 2009 Jeg kan ikke skjønne hvorfor du skal legge til eksen på facebook, som du ikke har snakket med i 4 år, når du vet kjæresten ikke liker det. Bare gjøre noe på impuls, uten grunnlag, når du vet kjæresten regagerer, er unødvendig sånn jeg ser det.
lunalee Skrevet 7. desember 2009 #9 Skrevet 7. desember 2009 Kan du ikke bare si til kjæresten din at han ikke har noe å være bekymret for. For han har vel ikke det...?
Lissi Skrevet 7. desember 2009 #10 Skrevet 7. desember 2009 Hei, jeg har nettopp addet exen min på facebook. Var sammen med han rett før jeg traff min nåværende som jeg har hatt i 4 år. Saken er at jeg vet kjæresten min kommer til å bli ganske sur dersom han finner ut at jeg la han til. (Har hatt han før innpå, men han ble fort slettet.) Denne exen var jeg sammen med i 2 mnd, når jeg var 16 år. Har kjæresten min rett på å bli sur? Er det rett å reagere? Grunnen for jeg la han til vet jeg rett og slett ikke. Jeg bare så han og så la jeg han til på impuls. Vi kjenner jo hverandre liksom.. Selv om jeg ikke har snakket med han siden jeg var sammen med han. Synspunkter? Er det ikke du som har formant i dagesvis om respekt? Jeg syns dette er MYE verre enn at han ronker, og jeg hadde dunmpa deg. Respektløst!
Gjest LonelyAngel Skrevet 7. desember 2009 #11 Skrevet 7. desember 2009 (endret) Er det ikke du som har formant i dagesvis om respekt? Jeg syns dette er MYE verre enn at han ronker, og jeg hadde dunmpa deg. Respektløst! Hvis du leste trådene mine mer nøyaktig hadde du fått med deg at jeg ikke har problemer med runking, men juging. Men anntar at du syntes det var frekt av meg å legge til exen. P.S Jeg har nå sagt det til kjæresten, han reagerte ikke så mye som jeg skulle tro. Han bare lurte på hvorfor osv... Jeg hadde tenkt å si det heletiden, men jeg ville bare vite først om dere syntes han hadde god grunn til å reagere. Innlegg redigert, se reglene. vimse-mod Endret 8. desember 2009 av vimse
Mir Skrevet 7. desember 2009 #12 Skrevet 7. desember 2009 Hvis du er født i 89 betty så betyr det at hvis du har vært sammen med kjæresten i 4 år, at denne andre karen var en såkalt barne/ungdomskjærste som jeg selv ikke hadde tatt som en seriøs trussel mot forholdet mitt. Men, alle kan jo reagere annerledes. Drama mama
Lissi Skrevet 8. desember 2009 #13 Skrevet 8. desember 2009 (endret) Hvis du leste trådene mine mer nøyaktig hadde du fått med deg at jeg ikke har problemer med runking, men juging. Men anntar at du syntes det var frekt av meg å legge til exen. P.S Jeg har nå sagt det til kjæresten, han reagerte ikke så mye som jeg skulle tro. Han bare lurte på hvorfor osv... Jeg hadde tenkt å si det heletiden, men jeg ville bare vite først om dere syntes han hadde god grunn til å reagere. En god fingerregel: Det du ikke kan fortelle typen din om er "utroskap" Innlegg redigert. vimse-mod Endret 8. desember 2009 av vimse
Supramundane Skrevet 8. desember 2009 #14 Skrevet 8. desember 2009 Først og fremst syns jeg det er utrolig unødvendig å kalle noen som svarer deg på spørsmålet ditt en bitch. Usaklig og barnslig. Når det gjelder det du lurer på; hvis min nåværende hadde syns det var ubehagelig med en eks-kjæreste på vennelisten min, da hadde jeg tatt hensyn til det. (Men så hadde det aldri vært aktuelt med noen eks-kjæreste på listen alikevel. Er en grunn til at de er ekser).
Gjest Gjest Skrevet 8. desember 2009 #15 Skrevet 8. desember 2009 Skjønner ikke helt problemet Avslutter man på en grei måte så kan man da være venner med exer? Jeg har vel 5 exer på min facebook *lol* Er venner med de og vi har greie avslutninger. Har kontakt med noen av de også -gode vennskap. Min mann vet om det og synes det er greit - han vet han kan stole på meg der.
Gjest Gjest Skrevet 8. desember 2009 #16 Skrevet 8. desember 2009 Kommer jo helt an på hva slags forhold man har til sin eks. Noen ekser er gode venner, og da er det ikke noe i veien for å være facebook-venner også. Ubegrunnet misunnelige mannfolk er vel noe av det mest usexy som er... De har ikke snakket sammen siden det ble slutt....
Loveisallaround Skrevet 8. desember 2009 #17 Skrevet 8. desember 2009 Ærlig talt; var sammen i 2 måneder i 16-årsalderen? .. nesten så eks'en ikke kvalifiserer til å betegnes som 'eks'. Synes ikke dette er noen big deal i det hele tatt. Nåværende kjæreste gjennom 4 år bør takle denne addingen på stram arm, mener nå jeg, såfremt det ikke er andre 'skjær i sjøen' som gjør at han har grunn til å bli grinete. Forresten har jeg ikke helt sansen for at man på død og liv skal innhente tillatelse for den minste lille ting her i verden; man er da et eget individ ...
MissStiles Skrevet 8. desember 2009 #18 Skrevet 8. desember 2009 Jeg synes heller ikke at kjæresten din burde bli sur for dette. Bare si at han ikke trenger å bekymre seg. Fortell det som det er så går det nok bra.
Gjest Gjest Skrevet 8. desember 2009 #19 Skrevet 8. desember 2009 Grunnen for jeg la han til vet jeg rett og slett ikke. Jeg bare så han og så la jeg han til på impuls. Vi kjenner jo hverandre liksom.. Selv om jeg ikke har snakket med han siden jeg var sammen med han. Synspunkter? Jeg skjønner at din nåværende kan reagere ettersom dette er en person du ikke har snakket med siden dere var sammen, for da altså 4 år siden. rett og slett fordi da ser jeg ikke poenget i å legge han til. Om du ikke har hatt kontaky med han siden dere var sammen, hva er det poenget med å skulle "ta kontakt" med han nå? Hadde min samboer plutselig tatt kontakt med en av sine ekser som han ikke hadde snakket med på 4 år, ville jeg også stilt med meg litt skeptisk til hvorfor osv.. Hadde nå dette vært en du har hatt jevnlig kontakt med og som du har et vennskap med, ville jeg ikke sett problemet, men det er det da altså ikke...
Gjest Gjest Skrevet 8. desember 2009 #20 Skrevet 8. desember 2009 Jeg la til eksen min som venn på facebook da han plutselig dukket opp der. Vi var sammen i nesten fem år. Jeg spurte min nåværende samboer om det var greit, og han hadde ikke noe problem med det. Han vet jo at jeg ikke bryr meg et døyt om han lenger. Men vi er jo venner selv om vi er ekser... Jeg har også samboerens min sin eks som venn, hehe. De bodde sammen i tre år, og jeg hadde henne som venne fra før de ble sammen. Eks er eks, og det er en grunn til det. Om du var sammen med han da du var 16 i 2 mnd kan det nesten ikke gå under eks... I såfall har jeg en haug med "ekser" som venner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå