Gjest LHC Skrevet 7. desember 2009 #1 Skrevet 7. desember 2009 Var nylig hos frisøren for å farge mitt blonde hår lyst brunt med striper. Det ble i stedet bare farget lysebrunt uten striper, og med en farge jeg forsto ikke skulle være permanent, den ville altså gå ut etterhvert. Dette var vi enige om, men jeg antok at siden det var snakk om en slags minicolour, ville det bli vesentlig billigere enn vanlig farging. Fikk nesten sjokk da jeg fikk regninga på 1023 blanke, norske kroner, men beholdt maska slik man da gjerne gjør. Her er hva jeg har betalt for: 1 vask 44 kr 1 ny porsjon farge 150 kr 1 langthårstillegg 150 kr 1 balsam 32 kr 1 forming 95 kr 1 shades 552 kr Vasken jeg fikk var etter hun hadde farget håret mitt - fargen må da ut igjen?! Synes det er rått å ta betalt for balsam, men det får gå. Fargen, eller shades, som de kaller det, er dyrt - men den får også gå. Men, så har jeg betalt både for langthårstillegg og ny porsjon farge - er ikke langthårstillegget nettopp pga at de bruker mer farge, da?? Og så var det denne formingen... en lærling vasket håret mitt og fønet det, fordi frisøren da var opptatt med en annen kunde; frisøren brukte maks 3 minutter på å blåse gjennom håret mitt, og da var det ikke helt tørt ennå! Og dette kostet 95 kr? Skal de sende folk ut i kulda med vått hår, eller? Er bare glad jeg sa nei takk til "litt spray", for da hadde det vel blitt "styling" i tillegg... Er det noen som har noen synspunkter på dette med å betale både langthårstillegg og for ny porsjon farge? Regner eller med jeg ikke er alene om å synes det er uforholdsmessig dyrt hos frisør, i tillegg til at man har svært få muligheter til å klage om man ikke blir fornøyd (og når blir man egentlig det?)
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2009 #2 Skrevet 7. desember 2009 Jeg synes egentlig ikke totalprisen var for ille, samtidig har jeg nok betalt mindre enn det for både klipp og tilsvarende farge (men kortere hår), så tja. Men jeg er enig i at sånne skjulte tillegg for alt mulig som nesten er nødvendig er noe stort tull.
Gjest SmallTalk Skrevet 7. desember 2009 #3 Skrevet 7. desember 2009 Synes dette var billig jeg... Noget spesielt vil jeg si at det er å ta betalt for vask, balsam og forming (dette pleier vel vanligvis å kalles vask og klipp), men sist jeg var hos frisøren så kom foliestriper (to farger) og klipp på 1850 kr.
Gjest gabriela Skrevet 7. desember 2009 #5 Skrevet 7. desember 2009 En ting er prisene, en annen ting er at prisene er så dårlig opplyst at man føler seg som en masete fjott om man spør.
Tante Skrevet 7. desember 2009 #6 Skrevet 7. desember 2009 Synes ikke det var avskrekkende, selv om det var mange penger. Enig med POM, det er vanskelig å vite hva det havner på før man står i kassa. Og det er kanskje ikke så enkelt å si "jeg skal klippe meg for en 500-lapp" heller? Jeg er ihvertfall en av dem som leter etter plasser med lærlinger eller modellbehov og regner med at det blir billigere. Og ender opp med å betale mer enn jeg hadde trodd. Så nå har jeg funnet meg en plass der det koster 275,- for klipp uansett!
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2009 #7 Skrevet 7. desember 2009 Var nylig hos frisøren for å farge mitt blonde hår lyst brunt med striper. Det ble i stedet bare farget lysebrunt uten striper, og med en farge jeg forsto ikke skulle være permanent, den ville altså gå ut etterhvert. Dette var vi enige om, men jeg antok at siden det var snakk om en slags minicolour, ville det bli vesentlig billigere enn vanlig farging. Fikk nesten sjokk da jeg fikk regninga på 1023 blanke, norske kroner, men beholdt maska slik man da gjerne gjør. Her er hva jeg har betalt for: 1 vask 44 kr 1 ny porsjon farge 150 kr 1 langthårstillegg 150 kr 1 balsam 32 kr 1 forming 95 kr 1 shades 552 kr Vasken jeg fikk var etter hun hadde farget håret mitt - fargen må da ut igjen?! Synes det er rått å ta betalt for balsam, men det får gå. Fargen, eller shades, som de kaller det, er dyrt - men den får også gå. Men, så har jeg betalt både for langthårstillegg og ny porsjon farge - er ikke langthårstillegget nettopp pga at de bruker mer farge, da?? Og så var det denne formingen... en lærling vasket håret mitt og fønet det, fordi frisøren da var opptatt med en annen kunde; frisøren brukte maks 3 minutter på å blåse gjennom håret mitt, og da var det ikke helt tørt ennå! Og dette kostet 95 kr? Skal de sende folk ut i kulda med vått hår, eller? Er bare glad jeg sa nei takk til "litt spray", for da hadde det vel blitt "styling" i tillegg... Er det noen som har noen synspunkter på dette med å betale både langthårstillegg og for ny porsjon farge? Regner eller med jeg ikke er alene om å synes det er uforholdsmessig dyrt hos frisør, i tillegg til at man har svært få muligheter til å klage om man ikke blir fornøyd (og når blir man egentlig det?) Jeg ville klaga på den regninga der, hvertfal i forhold til vask og forming. I og med at hun vasket UT fargen og ikke vasket håret FØR fargingen. Det er jo en selvfølge at man får fargen vasket ut med i prisen for hva det koster å farge håret. En annen ting er den forminga, hvis hun bare fønte håret ditt pittelitt synes jeg ikke de har rett til å ta nesten 100,- for det. Når det gjelder betydningen av kvitteringen, så er vel ny farge det du betalte for å farge håret, med langt hår tillegg. Shades bruker vel å være når de tillegger håret striper eller en til nyanse med en annen farge? Hvor var du og klipte deg? Lurer fordi jeg ikke har lyst å havne på denne plassen, hater steder hvor de har priser for alt mulig. Snart må man vel betale for leie av stol mens man sitter der og.
Gjest Gjest Skrevet 8. desember 2009 #8 Skrevet 8. desember 2009 der jeg jobber så er det tillegg for bruk av farge over 90g. dvs at du betaler først for fargen, som er rundt 500 (standarpris), så kommer langt hår tillegget, også siden du hadde så mye hår og gikk over antall g, så ble det tillegg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå