Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal gifte meg som du ser med min pakistansk mann som bor og er født og oppvokst i pakistan , Jeg derimot er født og oppvokst i Norge så hvordan blir dette med tanken på visum og slikt hva skal gjøres og må jeg tjen et viss beløp årlig for at han skal få visum osv ? jeg har egen leilighet men jobber kun 50 % ...

Kan noen være så snill å hjelpe?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_mariam_*
Skrevet
Jeg skal gifte meg som du ser med min pakistansk mann som bor og er født og oppvokst i pakistan , Jeg derimot er født og oppvokst i Norge så hvordan blir dette med tanken på visum og slikt hva skal gjøres og må jeg tjen et viss beløp årlig for at han skal få visum osv ? jeg har egen leilighet men jobber kun 50 % ...

Du må ha en inntekt på 217600 før skatt, for at han skal få oppholdstillatelse i Norge. Og undergå proformaundersøkelse

Skrevet
Du må ha en inntekt på 217600 før skatt, for at han skal få oppholdstillatelse i Norge. Og undergå proformaundersøkelse

ER det ikke nye regler nå? At den inntekten bare gjelder dersom du gifter deg med en slektning? Og du slipper intervju og sånn hvis det ikke er fettern din du skal gifte deg med?

Har ei venninne fra Afganistan som har oppdatert meg her.

Skrevet

Ho skal ikkje gifte seg med fetteren sin. Ho skriv jo at ho er norsk! Dessutan er det umulig for folkeregisteret å godta ekteskap mellom søskenebarn. Det er jo inscest! Og innavl.....:(

Men eg las noko om at det er slik at personen som bur i Noreg må ha 4 år fulltidsjobb ellr skule dersom "utlendingen" skal komme og bu i Norge.

Lukke til;OK!

:bryllup:

Gjest Siv1122
Skrevet
Du må ha en inntekt på 217600 før skatt, for at han skal få oppholdstillatelse i Norge.

Hva?? Må hun ha 217 600 i året??? Det er jo mannen hennes det er snakk om!

Hvorfor er det sånn at hun må tjene så mye for at han kan komme? Kan ikke han bare reise inn i landet og finne seg en jobb, da? Han får jo uansett ikke trygd før han har jobbet i minst 1 år, så da er et jo umulig å snylte på staten.

Skrevet

Ta en telefon til UDi. De kan sikkert fortelle deg hva han skal gjøre for å komme til Norge. Tror det er forskjellige regler om han har høyere utdannelse eller ikke. Men det var noe i media for en stund siden, som omhandlet dette at det skal bli vanskeligere å få familieinnvandring. Dette skulle særlig gjelde for "proformalandene": Pakistan, Afghanistan, Vietnam, Tyrkia & Balkan.

Skrevet

Hva er det så ille:(

Min kommende mann og jeg har vært sammen i 7 år og han har lært seg norsk(selfølgelig snakker han ikke helt flytende) men han har en god utdanning (Master) og kommer ikke til å snylte på staten ihvertfall ..

Jeg har dette året kun jobber i 5 månder dessverre pga nedkutting av arbeidere på jobben , så slik som inntekten min ser ut for dette året kommer vel mannen min aldri få lov til å komme til Norge :( , har lest om folk som snakker om interviuer og slikt hva er det de snakker om egentelig? og må jeg ha jobbet fulltid i 4 år :o , jeg har jobbet i 4 snart 5 år på samme arbeids plass men dessverre ikke fulltid i et helt sammen henngende år..:(

Skrevet

Er du norsk statsborger?

Jeg sjekke nettopp på UDI sine hjemmesider. Det ser ut til at du må ha hatt inntekt på 217600 NOK både i forrige år OG være sikret dette til neste år.

www.udi.no under familieinnvandring. ser ut til at det ikke er et krav om at du eier bolig, men altså at det er krav om inntekt fra deg.

Skrevet
Du må også hatt inntektem minst ett år.

Trenger ikke inntekt hvis hun er norsk og begge er over 23 år.

Skrevet

Min kommende mann og jeg har vært sammen i 7 år og han har lært seg norsk(selfølgelig snakker han ikke helt flytende) men han har en god utdanning (Master) og kommer ikke til å snylte på staten ihvertfall ..

Jeg har dette året kun jobber i 5 månder dessverre pga nedkutting av arbeidere på jobben , så slik som inntekten min ser ut for dette året kommer vel mannen min aldri få lov til å komme til Norge :( , har lest om folk som snakker om interviuer og slikt hva er det de snakker om egentelig? og må jeg ha jobbet fulltid i 4 år :o , jeg har jobbet i 4 snart 5 år på samme arbeids plass men dessverre ikke fulltid i et helt sammen henngende år..:(

Kanskje dere skulle vurdere å bo i Pakistan.

Skrevet
har lest om folk som snakker om interviuer og slikt hva er det de snakker om egentelig?

Dersom politiet har mistanke om arrangert/tvang/proformaekteskap, er det slik at du må inn på avhør og fortelle at det IKKE er arrangert/tvang/proforma! :goodbye: No big deal. Politiet er keen på å få der unnagjort og det er egentlig bare en formalitet.

Forresten: nå bruker UDI 12 måneder å behandle sånn søknader. Be prepared!

Skrevet
Ho skal ikkje gifte seg med fetteren sin. Ho skriv jo at ho er norsk! Dessutan er det umulig for folkeregisteret å godta ekteskap mellom søskenebarn. Det er jo inscest! Og innavl.....:(

Men eg las noko om at det er slik at personen som bur i Noreg må ha 4 år fulltidsjobb ellr skule dersom "utlendingen" skal komme og bu i Norge.

Lukke til;OK!

:bryllup:

Det er ikke forbudt med ekteskap mellom søskenbarn! Så det er hverken insect eller innavl.

Ellers har jeg ligget tynt an !

Skrevet
Det er ikke forbudt med ekteskap mellom søskenbarn! Så det er hverken insect eller innavl.

Ellers har jeg ligget tynt an !

Hva mener du?

En venn av meg måtte søke til kongen (!) for å gifte seg med søskenbarnet sitt. Dette fordi det er i utgangspunktet forbudt.

Gjest Byråkratine
Skrevet

Han trenger ikke gifte seg med deg i dethele tatt for å komme til Norge. Siden han har mastergrad er alt han trenger å gjøre å finne seg et relevant arbeid og så søke om arbeidstillatelse som spesialist. Det går dessuten MYE fortere. 2-4 måneder fra søknaden blir levert på ambassaden.

Nemo problemo! Dette ordner seg, TS! :yvonne:

Skrevet
Hva mener du?

En venn av meg måtte søke til kongen (!) for å gifte seg med søskenbarnet sitt. Dette fordi det er i utgangspunktet forbudt.

Vilkår i ekteskapsloven

Den som er under 18 år får ikke inngå ekteskap uten tillatelse fra fylkesmannen i det fylke der personen bor. Ekteskap får ikke inngås mellom dem som er i slekt med hverandre i rett opp- og nedstigende ledd eller hel- eller halvsøsken (se incest).

Ekteskap mellom søskenbarn er imidlertid tillatt!!!!

Skrevet
Er du norsk statsborger?

Jeg sjekke nettopp på UDI sine hjemmesider. Det ser ut til at du må ha hatt inntekt på 217600 NOK både i forrige år OG være sikret dette til neste år.

www.udi.no under familieinnvandring. ser ut til at det ikke er et krav om at du eier bolig, men altså at det er krav om inntekt fra deg.

Hei tusen takk for svar som anngår spm mine:) , blir jo tungt da men for prøve å jobbe meg i hjel dette året som kommer :( , merkelig at de skal ha slike krav egentelig ,

Og ja , jeg er Norsk statsborger er født og oppvoskt i Norge det er alle søskene mine og foreldrene mine er Norske statsborgere de også de har bodd i Norge i over 49 år ( pappa var en av de som ble kaldt inn til Norge for å hjelpe til i arbeidslivet her)

Og til alle dere andre rare mennesker som driver å preiker om søsken incest osv ,, NEI VI ER IKKE SØSKEN ELLER SØSKENBARN HELLER ,.. har forstått at en god del paksitanere er noen IDIOTER men herregud da må jo kunne gå ann å ikke dømme alle da ..

Skrevet
Hei tusen takk for svar som anngår spm mine:) , blir jo tungt da men for prøve å jobbe meg i hjel dette året som kommer :( , merkelig at de skal ha slike krav egentelig ,

Seriøst?? Har du ikke lest svarene?? Det er ikke krav til inntekt for deg, hvis han søker spesialisttillatelse. Og det kan han, med master.Norge TRENGER faglært arbeidskraft og regelverket er tilpasset dette.

Skrevet

Jo det er krav om inntekt.

Min venninne holder på med en lignende sak nå med UDI. Hun har fast jobb - MEN akkurat litt for liten inntekt. Hun har vært gift ett år og fortsatt så står saken i stampe :(

Ser noen mener at om man er norsk og over 23 år så gjelder ikke disse reglene - jo de gjør det. Sjekk på UDI. Min venninne er både norsk og over 23 - men reglene om inntekt er strenge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...