Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2009 #1 Skrevet 7. desember 2009 Har som regel en grei gutt, men det å lage middag er en håpløs situasjon... Han skal absolutt bæres og klenger seg etter beina mine og sutrer. Prøvd å gi ham en bolle og sleiv som han kan leke med mens jeg holder på, men det hjelper ikke Tips til hva jeg kan gjøre? Han er veldig glad i lekekjøkken de har i barnehagen og hos tanten sin. Vurderer å kjøpe et lekekjøkken, men er litt skeptisk til at han godtar å bli plassert foran det. Erfaring?
Yummy_Mummy Skrevet 8. desember 2009 #2 Skrevet 8. desember 2009 Han har nok lyst på litt mammakos, regner med at han kanskje går i barnehagen og føler at ettermiddagene blir litt for korte. En grei måte å løse det på kan være bæretøy eller bæremeis. Da får han kontakt med deg og får fulgt med på hva som skjer (og du har hendene fri, ikke alltid like lett å lage mat med en hånd). Bare vær litt forsiktig med varm damp så det ikke treffer guttungen. Vi har også prøvd lekekjøkken, og innimellom funker det, men så blir han lei av det igjen. Gutten vår (snart 3 år, men har vært sånn lenge) vil også veldig gjerne hjelpe til (litt nervepirrende for mor når han skal dele ting selvom jeg holder i kniven jeg også).
*Joyce* Skrevet 8. desember 2009 #3 Skrevet 8. desember 2009 Jeg tar lillejenta i meitai på ryggen når hun begynner å klatre i buksene mine under middagslagingen. Funker utmerket!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå