Gå til innhold

sol og varme i januar

Anbefalte innlegg

Gjest gjest johanne
Skrevet

håper noen har tips å komme med til meg!

vi har lyst til å reise i januar. kriteriene er sol og varme, ikke så lang flyreise og mellomlandinger (har problemer med det) og at det skal være barnevennlig.

er det grand canaria som er det beste da?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_bettina_*
Skrevet

Egypt, som har over 300 soldage i året!

Skrevet

Det vil mest sannsynlig være sol på kanariøyene, men varme er du ikke garantert.

For å være garantert sol og gode temperaturer må du nok legge turen til søramerika, karibien, australia eller asia.

Skrevet

Thailand, Malaysia, Filippinene, Vietnam, Cambodia, Indonesia, Bali, Singapor, Mexico (cancun, acapulco) Aruba, Jamaica, Cuba osv... langs med ekvator. Der er det varmt hele året.

Skrevet
Thailand, Malaysia, Filippinene, Vietnam, Cambodia, Indonesia, Bali, Singapor, Mexico (cancun, acapulco) Aruba, Jamaica, Cuba osv... langs med ekvator. Der er det varmt hele året.

Januar er kanskje det dårligste tidspunktet for å reise til Singapore pga regntid og lavere temperaturer, nordlige deler av vietnam vil være svært fint på denne tiden, men dessverre ikke særlig varmt, Mexico er i slutten av sin regntid, Bali er midt i sin regntid. Østisiden av malaysia er sannsynligvis det meste stengt pga regntid. De karibiske øyene er jeg ikke kjent med.

Thailand er vanligvis svært bra på denne tiden.

Gjest Gjest_Trollemor_*
Skrevet

Mange gode tips her, men nå spurte faktisk trådstarter etter steder som IKKE innebar lang flytid og mellomlandinger!

Skrevet
Mange gode tips her, men nå spurte faktisk trådstarter etter steder som IKKE innebar lang flytid og mellomlandinger!

I januar finnes dessverre ikke det. Såvidt jeg forstår kan man reise med charter til Thailand fra Oslo, dvs. uten mellomlanding?

Evt. kan egypt være ok på denne tiden? Forutsetter også charter, iom mellomlanding utgår.

Skrevet

Dersom det å slippe mellomlanding er viktig kan man i grunnen ikke dra noe annet sted enn til kanariøyene. Selv om man ikke akkurat er garantert supervarmt vær, så er det nå mye varmere enn i Norge.

Jeg har vært der i januar og kost meg masse.

Egypt kan man vel også komme til uten mellomlanding, men der er det ikke noe varmere.

Skrevet
Dersom det å slippe mellomlanding er viktig kan man i grunnen ikke dra noe annet sted enn til kanariøyene. Selv om man ikke akkurat er garantert supervarmt vær, så er det nå mye varmere enn i Norge.

Jeg har vært der i januar og kost meg masse.

Egypt kan man vel også komme til uten mellomlanding, men der er det ikke noe varmere.

Gjennomsnittstemperaturen på Sharm el Sheik er to gradere høyere enn Tenerife i januar. Det er litt når man prater om gj.snitt temp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...