Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått skikkelig tørr og kløende hodebunn i det siste. Hele hodebunnen ser ut til å være dekket av tørre, flassende flekker som svir.

Jeg gjør selvfølgelig alt det "vanlige" som å ikke vaske håret for ofte, ikke bruke for varmt vann, bruke fuktighetsgivende sjampo osv. men de funker altså ikke.

Noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå til frisøren din og forklar problemet. Da kan han/hun hjelpe deg. Det kan nok lønne seg å bytte til en god shampoo som ikke irriterer hodebunnen...

Skrevet

Kan være psoriasis. Hør med legen eller frisøren din.

Skrevet

Fungoral kjøpes på apoteket. Du kan også kjøpe den dobbeltvirkende flass-shampoen fra Aco (rød flaske), og bruke den de dagene du ikke bruker Fungoral.

Gjest Gjest_kari_*
Skrevet

Jeg har blitt kvitt kløe ved å bruke Rasul-Marokkansk Leirsåpe.

Anbefales på det varmeste!

Skrevet

Jeg opplevde også det samme, og ble kvitt problemet med Fungoral.

• 2 måneder senere...
Skrevet

Dere som sverger til Fungoral, brukte dere den hver dag?

Jeg fikk beskjed om å følge bruksanvisninga(1-2 ganger i uka), men det hjalp kun mot kløen. Flassen er like resistent.

Skrevet
Dere som sverger til Fungoral, brukte dere den hver dag?

Jeg fikk beskjed om å følge bruksanvisninga(1-2 ganger i uka), men det hjalp kun mot kløen. Flassen er like resistent.

Brukete den omtrent ved hver vask i ille perioder. Men husk at du ikke trenger mye, det er kun hodebunnen som skal ha shampoen, ikke håret:) Og husk å la det virk.

I de siste årene har jeg fått noe på resep hos legen som funker utrolig mye bedre (har eksem jeg da), så kan være greit å gå til legen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...