Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2009 #1 Skrevet 7. desember 2009 Jeg har fått skikkelig tørr og kløende hodebunn i det siste. Hele hodebunnen ser ut til å være dekket av tørre, flassende flekker som svir. Jeg gjør selvfølgelig alt det "vanlige" som å ikke vaske håret for ofte, ikke bruke for varmt vann, bruke fuktighetsgivende sjampo osv. men de funker altså ikke. Noen råd?
-littleme- Skrevet 7. desember 2009 #2 Skrevet 7. desember 2009 Gå til frisøren din og forklar problemet. Da kan han/hun hjelpe deg. Det kan nok lønne seg å bytte til en god shampoo som ikke irriterer hodebunnen...
LaFemme Skrevet 7. desember 2009 #3 Skrevet 7. desember 2009 Kan være psoriasis. Hør med legen eller frisøren din.
Kamelia83 Skrevet 7. desember 2009 #6 Skrevet 7. desember 2009 Fungoral kjøpes på apoteket. Du kan også kjøpe den dobbeltvirkende flass-shampoen fra Aco (rød flaske), og bruke den de dagene du ikke bruker Fungoral.
Gjest Gjest_kari_* Skrevet 8. desember 2009 #7 Skrevet 8. desember 2009 Jeg har blitt kvitt kløe ved å bruke Rasul-Marokkansk Leirsåpe. Anbefales på det varmeste!
Supramundane Skrevet 8. desember 2009 #8 Skrevet 8. desember 2009 Jeg opplevde også det samme, og ble kvitt problemet med Fungoral.
Gjest Gjest Skrevet 13. februar 2010 #9 Skrevet 13. februar 2010 Dere som sverger til Fungoral, brukte dere den hver dag? Jeg fikk beskjed om å følge bruksanvisninga(1-2 ganger i uka), men det hjalp kun mot kløen. Flassen er like resistent.
Øs pøs Skrevet 13. februar 2010 #10 Skrevet 13. februar 2010 Dere som sverger til Fungoral, brukte dere den hver dag? Jeg fikk beskjed om å følge bruksanvisninga(1-2 ganger i uka), men det hjalp kun mot kløen. Flassen er like resistent. Brukete den omtrent ved hver vask i ille perioder. Men husk at du ikke trenger mye, det er kun hodebunnen som skal ha shampoen, ikke håret:) Og husk å la det virk. I de siste årene har jeg fått noe på resep hos legen som funker utrolig mye bedre (har eksem jeg da), så kan være greit å gå til legen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå