Gjest Gjest_Mandarinpiken_* Skrevet 7. desember 2009 #1 Skrevet 7. desember 2009 Begynner å bli litt voksen jeg, kjenner jeg. Eller.. ihvertfall har ønskelistene mine forandret seg mye de siste årene. Så, syns det er veldig gøy med bestikk, pynt, serviser osv. Hva samler DU på? Jeg selv har så smått begynt å samle på: Alessi Cactus (skåler, pynt osv) Andre ting fra Alessi Diverse ting fra Rosendahl så har jeg i tillegg samlet lenge på Carina (Hardangerbestikk) Gleder meg til å se hva dere andre samler på
Gjest SmallTalk Skrevet 7. desember 2009 #2 Skrevet 7. desember 2009 Eneste vi samler/har samlet på er Hadeland Tangen-glass. Jeg lurer på om vi ikke skal få kjøpt oss en pent middags-servise snart, også.
*Numi* Skrevet 7. desember 2009 #3 Skrevet 7. desember 2009 Jeg liker serviser, men jeg er utålmodig, så liker bedre slike serviser der man får alle delene på en gang. Dette håper jeg at jeg får til jul i år.
Tropehus Skrevet 7. desember 2009 #4 Skrevet 7. desember 2009 Vi samler på Orrefors Intermezzo i blått, og er på jakt etter servise å begynne å samle på, men vanskelig å bestemme seg. Vil ha noe som går til hverdag og fest og i oppvaskmaskin.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 7. desember 2009 #5 Skrevet 7. desember 2009 Nå har jeg giftet meg så samlingen er nesten ferdig men vi samler på ett service fra skeidar faktisk.. men har ferdig til tolv. det er svart under og turkis inni. desverre har de sluttet å produsere.rosendal har vi glass (rødvin, hvitvin, musserende, irish og cognac) ett ukjent merke som passer til rosendal til wisky og likør glass. Samt en del rosendahl boller og karafler. Vi har eva solo vannglass og karafel. Til besøk bruker vi ett veldig fint biffbestikk som pappa har kjøpt til meg siden jeg var 16. alt dette har vi til 12. Sølvbestikk er vi dog ikke ferdig med da det er så skrekkelig dyrt..dobbel rokokko heter det. jeg har også lyst til krystall glass... også samler vi på porsgrunn nisse servise
Lyra Skrevet 7. desember 2009 #6 Skrevet 7. desember 2009 Jeg samler på Vebjørn Sands Arktis, det er det eneste jeg og sambo likte begge to, men det er jo nydelig da. I tillegg så har jeg samlet på Blåklokke-glass siden jeg var ganske ung, min mormor har sånne glass og jeg syns de var så fine at sånne måtte jo jeg også ha. Syns jo fortsatt de er fne, menskulle så gjerne samlet på glassene som passer til tallerknene mine.... Bestikk har jeg ikke funnet noe som jeg liker godt nok tl å samle på ennå.
Minien Skrevet 8. desember 2009 #7 Skrevet 8. desember 2009 Jeg samler på Antarktis fra Magnor Glassverk (Vebjørn Sand). I tillegg samler jeg på håndmalte glass med nydelig vintermotiv fra ei lokal dame, og Hardangerbestikk (type Silje).
Gjest Gjest Skrevet 8. desember 2009 #8 Skrevet 8. desember 2009 Jeg giftet meg i sommer og da fikk vi komplett servise i merket Silver Paisley - nydelig! Vi har også "mellomfint" servise i merket Rosendahl - 6 middagstallerkener, 6 asjetter og 6 tekopper. Vi har også glass i Rosedahl: vannglass, hvitvinsglass og longdrinkglass. Bestikket er ikke komplett samlet ennå, det er av merket Hardanger Renessanse.
Gjest Gjest Skrevet 8. desember 2009 #9 Skrevet 8. desember 2009 Jeg er så heldig at jeg har arvet et gammelt middagsservise fra Rörstrand Av bestikk har jeg samlet Ramona (Hardangerbestikk) i flere år. Glassene er fra Hadeland og heter Biri. De er dessverre borte fra katalogen til Hadeland, men finnes fremdeles i butikkene på glassverket og i blodbanken.
Gjest Gjest_Mandarinpiken_* Skrevet 14. desember 2009 #10 Skrevet 14. desember 2009 Jeg samler på Antarktis fra Magnor Glassverk (Vebjørn Sand). I tillegg samler jeg på håndmalte glass med nydelig vintermotiv fra ei lokal dame, og Hardangerbestikk (type Silje). Antarktis var jo bare nydelig da! Ser det er flere som samler på hardangerbestikk. Samler dere sølvbestikk i tillegg. Jeg/ Vi (mest jeg da.. hehe) har bestemt oss for å ikke samle på sølvbestikk. Merker jeg får noen rare/ skuffa/ medlidende blikk fra gamle slektninger Er det liksom litt tabu det der? MÅ alle samle på sølv. Neitakk sier jeg. Synes feks hardangerbestikk har MYE fint og elegant, som i tillegg kan vaskes i oppvaskmaskin og også brukes til hverdags alikevel.. Men så er jeg kankje ung og dum da :D hehe! Har dere tanker om dette? =) Hvor ofte bruker dere sølvbestikket deres egentlig?
^^Belle^^ Skrevet 14. desember 2009 #11 Skrevet 14. desember 2009 Til bryllupet vårt fikk vi både middags- og kaffeservise i merket Wegdwood Winterling eller noe i den duren. :klø: Det ligner ihvertfall på Sterling (hvitt med sølvkant). Vi samler også på sølvbestikk i merket Opphøyd Rose, men det er en stund til vi får det komplett. Vi fikk en koffert med ''Hardangerbestikk'' (fra Portugal) av svigermormor som vi bruker dersom vi ikke har nok sølv (og det er jo alt utenom teskjeer i grunn ). Ellers har vi en del Rosendahl. Jeg elsker whiskyglassene deres og bruker dem som melkeglass. Vinglass har vi ikke begynt å samle på enda, men vi får det forhåpentligvis til jul.
known Skrevet 14. desember 2009 #12 Skrevet 14. desember 2009 Samler på denne serien: http://www.cg.no/Vare/217457/CUISINE%20PAR...salatfat%2025cm Veldig fornøyd med den.
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2009 #13 Skrevet 14. desember 2009 Jeg/ Vi (mest jeg da.. hehe) har bestemt oss for å ikke samle på sølvbestikk. Merker jeg får noen rare/ skuffa/ medlidende blikk fra gamle slektninger Er det liksom litt tabu det der? MÅ alle samle på sølv. Neitakk sier jeg. Synes feks hardangerbestikk har MYE fint og elegant, som i tillegg kan vaskes i oppvaskmaskin og også brukes til hverdags alikevel.. Men så er jeg kankje ung og dum da :D hehe! Har dere tanker om dette? =) Hvor ofte bruker dere sølvbestikket deres egentlig? Jeg er 40 og er heller ikke interessert i sølvbestikk, men kan vel ikke unnskylde meg med å være ung og uvintende Kan ikke fordra å pusse sølv, og ser heller ikke vitsen i å måtte samle i årevis og bruke masse penger på noe det tar evigheter av å få nok av, så her går det i Hardangerbestikk. Stilig, slitesterkt og praktisk. Kunne tenkt meg serviset Måke med syns det koster altfor masse penger. Har vært så heldig å arve middag og kaffisett av besteforeldre. Stråmønster (Porsgrunn?) på middagssettet og enkelt kvitt Porsgrunn kaffiservise. "Passer" ikke sammen, men det er da også sjelden man drikker kaffi og spiser kaker samtidig med middagen
Vixenia Skrevet 14. desember 2009 #14 Skrevet 14. desember 2009 Jeg samler på Bondemønster fra Porsgrund, og Nina bestikk fra Hardanger.
Gjest Nope Skrevet 14. desember 2009 #15 Skrevet 14. desember 2009 samler på silje bestikk har kaffesett fra perfect home til 12 personer gubben har middagservise fra firkløveren til 12 personer og så har vi disney juleservise fra firkløveren glass samler vi ikke på.
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2009 #16 Skrevet 14. desember 2009 Jeg samler på Ramona bestikk fra Hardanger Antarktis middagsservise fra Magnor Antarktis glass fra Magnor Kaffeservise har jeg ikke begynt å samle på enda for jeg vet ikke hvilket jeg vil... syns kaffeservise i Antarktis er litt kjedelig...
Gjest Gjest Skrevet 15. desember 2009 #17 Skrevet 15. desember 2009 Jeg samler på Kristin hardangerbestikk, og nå skal jeg begynne å samle på Antarktis, selv om jeg syns det er litt dyrt.. får samle i noen år, da
Nelly Pelly Skrevet 15. desember 2009 #18 Skrevet 15. desember 2009 Samler og samler, vi var heldige etter bryllupet og fikk det meste Servicet Urban Nature fra Villeroy & Boch, bestikket New Wave fra Villeroy og Boch og vinglasset Sentimento Allround fra Hadeland Servicet og bestikket er perfekt til både hverdag og fest, superfornøyd Vi har planer om å begynne å samle på whiskyglasset No. 5 fra Hadeland og sølvtøy. Ellers har vi Cognac Hennesyglass fra Riedel, Øl og shotglass fra Ritzenhoff og et helt nyyyyydelig kaffeservice som jeg ikke husker merket på
Gjest Peon Skrevet 15. desember 2009 #19 Skrevet 15. desember 2009 Jeg er veldig glad i produktene fra Rosendahl. Samler på glass og servise pluss at jeg har diverse ting av skåler, lysestaker, vannkaraffel etc. Det ligger helt sikkert noen Rosendahl-gaver under juletreet i år
nessi Skrevet 15. desember 2009 #20 Skrevet 15. desember 2009 Har finservise Riviera (middag + kaffe), Hardangerbestikk Silje , vinglass Charlotte Amalie og juleservise Vinternatt. Har også et annet firkantet servise med sorte roser (aner ikke hva det heter, arvegods), kongle kaffeservice + det vi har på kjøkkenet. Mer enn nok, så her er det slutt på å samle
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå