Lisemor Skrevet 25. august 2003 #1 Skrevet 25. august 2003 Så på nyhetene at pakistanere var misfornøyde med den norske skole og sente derfor sine barn på privatskole i sitt hjemland. JEG BARE LURER PÅ HVA I H...... DE BOR HER I LANDET FOR??????- Kommer de her til landet får de lære seg norsk og norsk kultur,ikke reise til hjemlandet og gå på skole der. :evil: :evil: D kan flytte hjem hele familien. :evil:
Gjest Anonymous Skrevet 25. august 2003 #2 Skrevet 25. august 2003 Det er faktisk en kjennsgjerning at våre skoler ikke er veldig bra i forhold til skoler andre steder i verden. Hvis de kan få en bedre utdannelse i pakistan, så hvorfor ikke gå på skolen der? Det finnes da andre som også sender ungene sine utenlands for å gå på skole, det er ikke noe nytt ved det.
Gjest gjest1 Skrevet 25. august 2003 #3 Skrevet 25. august 2003 ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ Innlegget over var skrevet av meg. ^ Vi nordmenn må slutte å tro at vi er så jæ**** gode i alt mulig, og at vi har det beste systemet i alle retninger. Når det gjelder skoler, helsevesen og endel andre ting er vi for u-land å regne. Det er ikke typisk norsk å være god, det er typisk norsk å TRO at vi er BEST!
Gjest Poirot Skrevet 25. august 2003 #4 Skrevet 25. august 2003 Jeg kan forstå det, hvis det er gode skoler de blir sendt på. Men jeg tror IKKE det hjelper på integreringen i det norske samfunnet..... Og Mysan: jeg er enig i at skole og helsevesen kunne vært mye bedre, men å sammenligne med u-land.... Den er for drøy, spesielt hvis man har reist litt rundt og sett på lokale sykehus slik jeg har gjort i India (et rikt u-land).
Gjest gjest1 Skrevet 25. august 2003 #5 Skrevet 25. august 2003 ja, ja, Donpedro - U-land og U-land. Jeg sammenligner ikke med India, men med andre land som ligger et godt stykke foran oss når det gjelder helsevesen og skole. Jeg har en venninne som fikk et massivt hjerteinfarkt da hun bare var 38 år. Hadde hun ikke tilfeldigvis vært i Østerrike akkurat da, hadde hun vært død. Året etter fikk hun en feildiagnose her hjemme som kostet henne det ene brystet.
Ruby Skrevet 28. august 2003 #6 Skrevet 28. august 2003 Da kan de vel flytte hjem til Pakistan hele gjengen. Har de råd til det, så skjønner jeg ikke hva de gjør her i det hele tatt, helt ærlig.
Gjest gjest1 Skrevet 31. august 2003 #7 Skrevet 31. august 2003 Så enkelt er det ikke vet du, Ruby. Saken har atskilllig flere fasetter enn det der...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå