Gjest madam mini Skrevet 7. desember 2009 #1 Skrevet 7. desember 2009 Hei Saken er at jeg og eks ikke samarbeider i det hele tatt. Har prøvd i flere år, men møter ingen forståelse for mine meninger. Selv mener jeg at ikke mine meninger er helt på trynet for å si det slik. Men en sak har alltid flere sider Konkret nå så er det flere ting som har irritert meg over lang tid, og det ser ikke ut til at det bedres. Og jeg trenger derfor råd til hvordan jeg kan løse konfliktene. Eks er ikke interessert i å snakke med meg, hilser ikke en gang når han henter og leverer barna. 1. Fra skolen tar far med utetøy etter årstid. Dette er helt greit egentlig. Men det kommer aldri hjem igjen, eller noe mangler alltid. Og det er begrenset hvor mange votter, luer, dresser og sko jeg kan kjøpe til de små. Nå er det så ille at en dress, et par cherrox og 5 par votter ligger hos eks som nekter å ta det med tilbake. Skal sies at far ikke får med klær til seg da han ikke betaler bidrag. 2. Far vil ikke underskrive ny samværsavtale. Da jeg spurte om det var endringer han ville ha med fra den gamle så fikk jeg "nei" til svar. Så da laget jeg en oppdatert avtale utfra den gamle. Dette er nå et halvt år siden og far har fortsatt ikke underskrevet. Jeg vil at det skal være en forutsigbar samværsløsning for barna. 3. Far ringer ikke når han sier til ungene. De venter og venter, men far ringer 1 av 4 ganger. Og det er jeg som sitter her med triste barn. Jeg mener han da får la være å fortelle at han skal ringe. 4. Far og hans familie snakker stygt om meg så ungene hører det. Jeg har ikke bestandig holdt min sti ren jeg heller, det skal innrømmes. Men de siste årene har jeg ikke sagt et negativt ord om ham til ungene. Det jeg sa kom i de første sjokkmånedene etter bruddet. Mens hos ham fortsetter det. 5. Han er ikke lydhør for barnas ønsker. De ønsker at han involverer seg mer i deres hverdag, f.eks. avslutninger. Og de vil se ham mer. Men han sier at det kun er fordi jeg manipulerer dem til å mene dette. Han ser ikke at ungene savner en far i hverdagen Så noen gode råd til hvordan jeg kan løse dette? Må bare si at dette ikke er noe jeg går og gnager på i hverdagen. Men det kommer opp med jevne mellomrom, som i dag når jeg manglet både det ene og det andre når ungene skulle på skolen.
Gjest Purple Haze Skrevet 7. desember 2009 #3 Skrevet 7. desember 2009 Etter som han nekter å skrive under på ny samværsavtale, ville jeg tatt kontakt med familievernkontoret, slik at de kan innkalle dere til mekling. Sånn som dette, kan ingen av dere leve med i lengden.
Gjest madam mini Skrevet 7. desember 2009 #4 Skrevet 7. desember 2009 Hvorfor betaler han ikke bidrag? Fordi han ikke vil. Han jobber stort sett svart, og tjener derfor under grensa for bidragsdyktighet. Men han har bedre råd enn meg. Etter som han nekter å skrive under på ny samværsavtale, ville jeg tatt kontakt med familievernkontoret, slik at de kan innkalle dere til mekling. Sånn som dette, kan ingen av dere leve med i lengden. Han møter ikke til mekling. Har prøvd senest forrige måned.
Gjest Gjestus Skrevet 7. desember 2009 #5 Skrevet 7. desember 2009 Du vet han jobber svart og det er en av grunnen til at han ikke betaler bidrag, da hadde jeg tipset myndighetene om det.
Gjest Purple Haze Skrevet 7. desember 2009 #6 Skrevet 7. desember 2009 Han møter ikke til mekling. Har prøvd senest forrige måned. Jeg trodde det var tvungen mekling når man har barn sammen. Du kan uansett ta en time på familievernkontoret alene, for å få råd om hvordan du skal forholde deg til dette. I mellomtiden kan det være lurt å føre logg over det du mener er vanskelig, slik at du har konkrete ting å komme med i en samtale.
Gjest madam mini Skrevet 7. desember 2009 #7 Skrevet 7. desember 2009 Jeg trodde det var tvungen mekling når man har barn sammen. Du kan uansett ta en time på familievernkontoret alene, for å få råd om hvordan du skal forholde deg til dette. I mellomtiden kan det være lurt å føre logg over det du mener er vanskelig, slik at du har konkrete ting å komme med i en samtale. Joda den er "tvungen" i den forstand at det ikke får konsekvenser om man ikke møter. Dessverre. Det med logg var en god ide, og den skal jeg ta med meg Tusen takk.
Gjest Blondie65 Skrevet 7. desember 2009 #8 Skrevet 7. desember 2009 Nei dessverre, det får ingen konsekvenser hvis man gir f... i å møte. Hva man egentlig skal med familevernkontoret når man ikke greier å samarbeide vet jeg ikke. Når det gjelder klær og utstyr som ikke kommer hjem igjen, hvorfor lærer du ikke ungene hva de skal ha med seg tilbake? Før eller siden må jo de også kunne ta ansvar for dette. Når det gjelder svart arbeid kontra bidrag: her er det nok lite å gjøre i forhold til dette hvis man samtidig skal opprettholde sin side av et godt samarbeid. Når det gjelder ringe tilavtalt tid: ingenting å gjøre med. Det er han som taper på det i det lange løp, men det er klart at det er vondt for deg å se på unger som er lei seg. Ungene kan lære seg å si det til den det gjelder, men her er det jo en kunst å det frem uten å snakke stygt om pappaen.
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2009 #9 Skrevet 7. desember 2009 Joda den er "tvungen" i den forstand at det ikke får konsekvenser om man ikke møter. Dessverre. Det med logg var en god ide, og den skal jeg ta med meg Tusen takk. Å føre logg er en utrolig dårlig ide. Å ha ei lang liste med "ting" du kan nagle faren på med på fam.kontoret vil ikke bedre samarbeidsklimaet. Tror det er samarbeidsklimaet som er hovedproblemet...og det er det bare dere foreldre som kan ordne opp i. Kan virke som faren i dette tilfellet er umoden. Virker også som han er forbanna på deg. Hvis han er det...så må du gå i deg selv.Kanskje noen unnskyldninger kan være på sin plass..?? Du bør jo fortelle han hvor viktig det er for ungene at han stiller opp som far. Du bør også fortelle han at du setter pris på han som far til ungene dine. Utrolig hva litt anerkjennelse kan gjøre med oss mennesker..! Har erfaring med fam.kontoret. De kan ikke hjelpe med dårlig samarbeidsklima mellom foreldre. Der kommer dem til kort dessverre..!!
Gjest madam mini Skrevet 7. desember 2009 #10 Skrevet 7. desember 2009 Når det gjelder klær og utstyr som ikke kommer hjem igjen, hvorfor lærer du ikke ungene hva de skal ha med seg tilbake? Før eller siden må jo de også kunne ta ansvar for dette. Ungene husker på noe. Men de er såpass små ennå at det ikke kan forventes at de skal huske på dresser som henger til tørk eller annet egentlig. Å føre logg er en utrolig dårlig ide. Å ha ei lang liste med "ting" du kan nagle faren på med på fam.kontoret vil ikke bedre samarbeidsklimaet. Tror det er samarbeidsklimaet som er hovedproblemet...og det er det bare dere foreldre som kan ordne opp i. Kan virke som faren i dette tilfellet er umoden. Virker også som han er forbanna på deg. Hvis han er det...så må du gå i deg selv.Kanskje noen unnskyldninger kan være på sin plass..?? Du bør jo fortelle han hvor viktig det er for ungene at han stiller opp som far. Du bør også fortelle han at du setter pris på han som far til ungene dine. Utrolig hva litt anerkjennelse kan gjøre med oss mennesker..! Har erfaring med fam.kontoret. De kan ikke hjelpe med dårlig samarbeidsklima mellom foreldre. Der kommer dem til kort dessverre..!! Det var da ikke foreslått for å nagle noen fast heller. Og selvfølgelig er det samarbeidet som er dårlig. Men for et samarbeide kreves to, jeg kan ikke gjøre det alene. Og jeg har absolutt lagt alt av godvilje til og svelget haugevis med kameler. Skal jeg skryte av en far som knapt ser ungene sine? Nei vet du hva. Jeg har formidlet til ham hva ungene sier til meg, og de har sagt det selv. Men han mener det er jeg som vil ha mer barnevakt. Han har ingen grunn til å være sint på meg eller bitter. Det var han som gikk og flyttet rett sammen med en ny dame.
Gjest Blondie65 Skrevet 7. desember 2009 #11 Skrevet 7. desember 2009 Hva med å troppe opp på døren hans hver gang noe er uteblitt? Eller ringe og be han levere det ellers kommer du og henter det? Hvor gøy er det egentlig for hans nye dame å drukne i barneklær tilhørende andre unger? Hva med å alliere deg litt med henne?
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2009 #12 Skrevet 7. desember 2009 Det er utrolig at han jobber svart og ikke tenker over at han kommer til å bli minstepensjonist. Søk om bidragsendring hos Nav. Blir resultatet at han ikke har bidragsevne, så KLAGER du. Be om at de da fastsetter bidrag etter bidragsevnen hans. Hvis han er frisk og rask er det jo ingen grunn til at han ikke skal kunne jobbe og ha inntekt?! Staten er ikke interessert i og betale urettmessig for slappe fedre. Han har jo forsørgerplikt for egne barn. Fy fan, kjenner at jeg blir mektig provosert. Utrolig at du har funnet deg i det. Og det med klærne... Jeg hadde satt hardt mot hardt. Sålenge han ikke er interessert i et greit samarbeid, så blir det ikke samvær. Det får være grenser for hvordan voksne folk kan herje med eksen sin. Og barna må lide...
Gjest madam mini Skrevet 7. desember 2009 #13 Skrevet 7. desember 2009 Hva med å troppe opp på døren hans hver gang noe er uteblitt? Eller ringe og be han levere det ellers kommer du og henter det? Hvor gøy er det egentlig for hans nye dame å drukne i barneklær tilhørende andre unger? Hva med å alliere deg litt med henne? Gode forslag jeg kunne fulgt om han bodde nærmere, men dessverre er det over 2 timers kjøretur. Men jeg kommer til å gjøre noe drastisk snart, som å hente klær på sfo så han ikke får tatt dem med f.eks. Den nye dama har jeg ikke en gang fått hilse på, dessvrre. Men ungene ser ut til at de takler henne bra, så da lar jeg det være med det. Det er utrolig at han jobber svart og ikke tenker over at han kommer til å bli minstepensjonist. Søk om bidragsendring hos Nav. Blir resultatet at han ikke har bidragsevne, så KLAGER du. Be om at de da fastsetter bidrag etter bidragsevnen hans. Hvis han er frisk og rask er det jo ingen grunn til at han ikke skal kunne jobbe og ha inntekt?! Staten er ikke interessert i og betale urettmessig for slappe fedre. Han har jo forsørgerplikt for egne barn. Fy fan, kjenner at jeg blir mektig provosert. Utrolig at du har funnet deg i det. Og det med klærne... Jeg hadde satt hardt mot hardt. Sålenge han ikke er interessert i et greit samarbeid, så blir det ikke samvær. Det får være grenser for hvordan voksne folk kan herje med eksen sin. Og barna må lide... Har søkt om det nå, så jeg håper en eller annen tar til fornuft hos NAV. Får ikke forskudd fra staten heller, tjener rett over grensa. Så derfor føler jeg enda mer på det at han ikke betaler tror jeg. Det er egentlig utrolig hva man finner seg i pga ungene. De er jo glade i faren sin, og det må de få lov til. Til nå har jeg vært glad for det lille samværet han vil ha. Er også derfor jeg må få løst dette her sånn at det fortsetter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå