Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Tenkte det kunne vært artig å ha en egen tråd om drømmer. Jeg synes dette er et veldig spennende og fasinerende tema, også med tanke på hvor stor del av livet vi faktisk tilbringer i drømmeland ;) Kom gjerne med tanker/tolkninger om egne og andres drømmer, eller bare del for moro skyld!

Jeg kan jo begynne da jeg faktisk hadde sånn halvveis mareritt i natt. Mye er forsvunnet allerede, men noe av drømmen dreide seg om at jeg begynte å få klarsynte evner. Jeg opplevde det som veldig skummelt og truende, og "så" blant annet to personer hvor den ene manglet hender og hode. Heldigvis fikk jeg hjelp og støtte av en tidligere lærer jeg har hatt. Hun ga meg en form for healing og gjorde meg "sterkere", ved å sende tre hvite lysende kuler ned i meg ovenfra gjennom hodet mitt på en eller annen måte. Jeg våknet halvveis i løpet av natten noen ganger, og stemningen fra drømmen var såpass skummel at jg var litt redd der jeg lå i mørket før jeg sovnet igjen :fnise:. Men den delen hvor jeg fikk healing opplevdes annerledes og veldig tydelig i drømmen. Dumt resten er vekke allerede, kanskje jeg husker mer etterhvert.

Ellers kom jeg på noe annet i dag da jeg tenkte på dette som jeg synes er litt komisk. Jeg røyker ikke i virkeligheten, har sldri prøvd heller. Men jeg har drømt flere ganger at jeg har begynt å røyke, og at jeg da i drømme ikke helt skjønner hvordan det har gått til, jeg tror nemlig alltid at drømmene mine er virkelig når jeg drømmer. Litt sånn "Ånei, jeg kan da ikke plutselig være avhengig, hvordan gikk dette til? Jeg tok jo bare en? Hva skjedde? :klø: " Kanskje jeg bare har et indre behov for å være opprørsk og slappe av med en blås i drømme :laugh:

Videoannonse
Annonse
Gjest Supermimz
Skrevet

Det minner meg om en sang av Bjørk, nå husker jeg ikke hvilken det var men..Det er jo kjent at bjørk drømmer opp sangene sine, så det er jo veldig interessant. :)

Teksten var ihvertfall veldig lik det du beskriver.

Selv hadde jeg mareritt i natt, og drømte at jeg ble arrestert av en politi uten ID og ranet :S

Gjest Bolledeig
Skrevet

Rundt eksamenstider har jeg samme tilbakevendende drøm.

Jeg kjører bil til eksamenslokalet. Utenfor er det et parkometer, og du kan bare legge på penger for fem minutter av gangen. Så jeg er nødt til å stresse på eksamen med å løpe opp og ned veldig mange trapper, for å legge penger på parkometeret så de ikke tauer bort bilen min.

Og jeg har ikke lappen en gang :ler:

Skrevet

Jeg syntes det var en stilig drøm du hadde jeg, dansepiken.

Jeg hadde også en mareritt lignende drøm her forleden, der jeg gikk rundt i en by eller i et bymiljø, og prøvde og se ut som alle andre. Det var en dame der som jaktet på "sånne som meg", som jeg trodde jeg hadde greid og lure meg forbi, da hun plutselig trakk en pistol og skjøt meg i hodet??!! Men så kom det virkelig absurde; da hun bøyde seg for og se om jeg var død, så autohealte såret seg og jeg våknet opp... (?) Jeg tok tak i henne, og sa noe om at hun ikke fikk has på oss så lett... jeg husker ikke så godt fortsettelsen men mener hun ble redd og ville springe bort, og at jeg kastet pistolen etter henne, eller om jeg bare tok den... ja ja. Nå har jeg i hvert fall delt det, i den første drømmedelingstråden vår. :goodbye:

Skrevet
Det minner meg om en sang av Bjørk, nå husker jeg ikke hvilken det var men..Det er jo kjent at bjørk drømmer opp sangene sine, så det er jo veldig interessant. :)

Å, si ifra hvis du husker hvilken sang :) Liker musikken til Bjørk.

Skvaldersjura; Spennende drøm, har du stått opp mot noen som har vært kritisk mot deg i det siste? Noen i livet ditt som er negativ og vil at du skal passe inn i deres bilde av hvem du skal være? Har du blitt mer trygg på deg selv til å si ifra, eller burde du jobbe mer mot det? Bare tanker jeg fikk da jeg leste det, trenger selvfølgelig ikke ha noe med saken å gjøre :goodbye:

• 3 måneder senere...
Gjest Micka
Skrevet

I natt drømte jeg at jeg ble skutt i foten på en eng, og kom inn i huset ved siden av som hadde en bar i kjelleren. Helt uten mål og mening, denne drømmen.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg drømmer ofte om flyulykker. Og da går det som regel ei uke også skjer det ei alvorlig ulykke.. :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...