Gå til innhold

Hvorfor er det slik at når en mann lager middag er han flink og snill?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor er det slik at når en mann lager middag er han så fliiiink eller snill og gudene vet hva, mens visst en dame gjør det blir det ikke nevnt en gang?

Ser ofte på facebook statuser at åååå, mannen min var så snill å laga middag idag. Ser aldri ååå, dama mi var så snill å laga middag i dag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:fnise: Fordi det er mer forventet av damer at de skal lage middag.

Vet dette er en stereotypi og at det selvsagt ikke gjelder i alle hjem osv, men det er nok sant i mange hjem at det er damen i huset som lager mat ;)

Skrevet

Fordi det er forventet fra gamle vaner at kjerringa alltid skal lage middag. Så hvis mannen gjør det i blant er det på linje med romfartsteknologi.

Skrevet

Det er gamle kjønnsrollemønstre, det. Vanskelige å bli kvitt...

Skrevet

Fordi vi mannfolk ikkje har samme behov for å dele sånne ting med resten av verda ? Samme gjelder MSN status etc. Er så mange damer som sutrer visst du ikkje har navnet med hjerter bak i MSN status.

Berre fordi vi ikkje legger ut livet om kva dama gjer på facebook eller at vi elsker ho så betyr ikkje det av vi setter mindre pris på personen!

Skrevet

Kvifor er det så viktig at folk på facebook, veit at du har laga middag til typen ?

Skrevet
Fordi vi mannfolk ikkje har samme behov for å dele sånne ting med resten av verda ? Samme gjelder MSN status etc. Er så mange damer som sutrer visst du ikkje har navnet med hjerter bak i MSN status.

Berre fordi vi ikkje legger ut livet om kva dama gjer på facebook eller at vi elsker ho så betyr ikkje det av vi setter mindre pris på personen!

Når det er sagt så er det også enkelte kvinner som heller ikke er spesielt fan av den "jegelskerkjærestenminmestiverden" statusen, men kan da skryte av kjæresten når han gjør noe fint fordi:)

Skrevet

ha, ha, du måååå jo ha hjerter i statusen din! :ler:

Skrevet

Altså, i den situasjonen du beskriver er det jo damen selv som velger å skryte ham opp i skyene for å ha laget middag. Kvinner kan ikke klare på at menn får skryt for å gjøre selvfølgeligheter når det er kvinnen selv som kommer med det mer eller mindre unødvendige skrytet.

Min mann får ikke skryt for å lage middag. På samme måte som han heller ikke skryter av meg når jeg klipper plenen. Det er en selvfølge for oss at vi deler på hus- og hagearbeid.

Skrevet
Altså, i den situasjonen du beskriver er det jo damen selv som velger å skryte ham opp i skyene for å ha laget middag. Kvinner kan ikke klare på at menn får skryt for å gjøre selvfølgeligheter når det er kvinnen selv som kommer med det mer eller mindre unødvendige skrytet.

Min mann får ikke skryt for å lage middag. På samme måte som han heller ikke skryter av meg når jeg klipper plenen. Det er en selvfølge for oss at vi deler på hus- og hagearbeid.

Jeg er enig med deg at det er en selvfølge å dele på hus- og hagearbeid og at det derfor er veldig unødvendig å fortelle gud og hvermann på FB at kjæresten/mannen/sambo har laget middag, men hos oss er det normalt å f.eks si "så koselig at du har laget middag" eller "flott at du har klipt plenen" bare for å motivere hverandre:) Men hele verden behøver ikke vite om det:)

Skrevet
Når det er sagt så er det også enkelte kvinner som heller ikke er spesielt fan av den "jegelskerkjærestenminmestiverden" statusen, men kan da skryte av kjæresten når han gjør noe fint fordi:)

Ja det finnes av begge kjønn.

Skryt er jo alltid bra, men at det ikkje står på facebook er ingenting å sutre over.

Da damer har gjort fine ting for meg, så har eg vist min takknemlighet gjennom handliger, og gitt ho glede tilbake.

Har ikkje akkuratt behov for å bykse på facebook med første mulighet for å dele med verden at kjæresten min gjorde noko fint for meg.

Det her syns eg virkelig er en unødvendig bagatell å sutre over.

Gjer han deg glad, er takknemlig og gjer det samme for deg så kvifor lage eit problem ut av det ?

Menn flest er ikkje sånn. Eg har sjølv skrevet endel ganger at eg gleder meg til en deilig kveld med verdens beste kjæreste. Men når damer begynner å kreve at sånt som dette skal skje, samme med MSN status, så er noko gale.

Er det eigerskap følelsen ? At du viser at du tilhører noken ?

Skrevet
Hvorfor er det slik at når en mann lager middag er han så fliiiink eller snill og gudene vet hva, mens visst en dame gjør det blir det ikke nevnt en gang?

Av samme grunn som at menn som er hjemme alene med barna en kveld sitter barnevakt.

Gjest dragonfly123
Skrevet

Ser ofte på facebook statuser at åååå, mannen min var så snill å laga middag idag. Ser aldri ååå, dama mi var så snill å laga middag i dag?

min type er utdannet kokk, og jeg får ikke lov og lage middag, jeg baker bare :P luksus problem.

Skrevet
Ja det finnes av begge kjønn.

Skryt er jo alltid bra, men at det ikkje står på facebook er ingenting å sutre over.

Da damer har gjort fine ting for meg, så har eg vist min takknemlighet gjennom handliger, og gitt ho glede tilbake.

Har ikkje akkuratt behov for å bykse på facebook med første mulighet for å dele med verden at kjæresten min gjorde noko fint for meg.

Det her syns eg virkelig er en unødvendig bagatell å sutre over.

Gjer han deg glad, er takknemlig og gjer det samme for deg så kvifor lage eit problem ut av det ?

Menn flest er ikkje sånn. Eg har sjølv skrevet endel ganger at eg gleder meg til en deilig kveld med verdens beste kjæreste. Men når damer begynner å kreve at sånt som dette skal skje, samme med MSN status, så er noko gale.

Er det eigerskap følelsen ? At du viser at du tilhører noken ?

For enkelte er det sikkert sånn. Min x-kjæreste måtte ha meg til å ha (hjerte)....(hjerte) slik at alle visste hvem jeg tilhørte og at jeg var hans eller noe sånt. Heldigvis har ikke min nåværende kjæreste dette behovet.

Skrevet

Ts her. Innlegget gjelder ikke meg. Var bare en ting jeg la merke til ;) Ganske mange inlegg der damer legger ut at åååhhh, mannnen min lage middag til meg, med diverese i like under. Som det var et fantastisk underverk at han laga middag.

Skrevet
Kvifor er det så viktig at folk på facebook, veit at du har laga middag til typen ?

Fordi facebook gir folk en ypperlig mulighet til å fremstå som de ønsker. Som den perfekte familie. Som har god råd, som er stolte av unga sine, som har verdens snilleste barn, som lager god mat.

Ja.. det perfekte liv.

Skrevet
For enkelte er det sikkert sånn. Min x-kjæreste måtte ha meg til å ha (hjerte)....(hjerte) slik at alle visste hvem jeg tilhørte og at jeg var hans eller noe sånt. Heldigvis har ikke min nåværende kjæreste dette behovet.

Det indikerer jo at personen er usikker på seg sjølv. At den personen ligger under den andre i verdi, og prøver å dekke over for sin egen usikkerhet med å få partneren til å vise kven den høyrer til.

Dårlige greier.

Skrevet

Jeg skryter av kjæresten min når han lager middag til meg. Og ja, jeg syns han er kjempeflink når han gjør det. På samme måte som jeg får skryt tilbake når jeg gjør det.

Det at en kvinne skryter av sin mann behøver ikke være en enveis-greie ;)

Skrevet
Fordi facebook gir folk en ypperlig mulighet til å fremstå som de ønsker. Som den perfekte familie. Som har god råd, som er stolte av unga sine, som har verdens snilleste barn, som lager god mat.

Ja.. det perfekte liv.

You hit the nail!

Merkelig med det.

Kvifor har kva andre syns så mykje å sei ?

Skrevet
Det indikerer jo at personen er usikker på seg sjølv. At den personen ligger under den andre i verdi, og prøver å dekke over for sin egen usikkerhet med å få partneren til å vise kven den høyrer til.

Dårlige greier.

Jepp. Så var han sykelig sjalu også da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...