Løpegutt Skrevet 7. desember 2009 #1 Skrevet 7. desember 2009 (endret) Vurderer å kjøpe en paprikaplante i julegave til kjæresten. Men hvor får man kjøpt en slik en? Vil aller helst ha en som er fult utvokst og gjerne med paprika på Og hvor lenge står den seg før den dør? Flere år? Er dte paprika på dne hele året om man steller den riktig? Endret 7. desember 2009 av Løpegutt
Gjest Marlo Skrevet 7. desember 2009 #2 Skrevet 7. desember 2009 Gartnerier? Vet ikke om det er helt sesong for det nå da, og vil du ha en som holder lenge så kjøper du ikke en som er "ferdig" - de kan finne på å dø ganske fort
Løpegutt Skrevet 7. desember 2009 Forfatter #3 Skrevet 7. desember 2009 (endret) Hmmm, okei Da får jeg ta meg en tur på et gartneri så kan de få svare på alle de dumme spørsmålene mine Endret 7. desember 2009 av Løpegutt
Yummy_Mummy Skrevet 8. desember 2009 #4 Skrevet 8. desember 2009 Jeg kjøpte paprika på plantasjen i sommer. Men er muligens ikke helt sesong nå (var på tilbud når jeg kjøpte den også, var tydelig litt ute av sesong da også). Jeg kastet min etter å ha klipt av resten av paprikaene, den ble ikke særlig pen etterpå. Det er visstnok ganske lett å dyrke paprikaplante fra frø, men har ikke prøvd det selv, så kan ikke garantere det. (Sto om det i en bok jeg også har kjøpt på plantasjen. Mener den het "planter fra frø og knoller", men husker ikke helt sikkert).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå