Vibi Skrevet 7. desember 2009 #1 Skrevet 7. desember 2009 Har en gutt på snart 5 måneder, og merker at melken min, som gradvis har minsket de siste to månedene, nå begynner å bli helt borte. Gutten har fått grøt siden han var fire måneder. Noen som har opplevd det samme? Hva gjør man? Gir flere måltider med fast føde, eller begynner med mme? Eller er det noen tips for å øke produksjonen? Drikker ammete, som virket en stund, men ikke noe særlig lenger.. Hjelper ikke å amme oftere, eller å pumpe heller.. Legger innlegget på dette forumet, sa det er flere her som har pco enn på graviditet og spedbarn forumet. Vanskelig å få hjelp på helsestasjonen også, da de ikke vet noe om pco..
Kvist Skrevet 8. desember 2009 #2 Skrevet 8. desember 2009 Opplever nesten det samme, forskjellen er at jeg aldri fikk nok melk så vi har delammet og gitt MME helt fra 1 uka. Nå er hun fire og en halv måned og jeg gir litt annen mat også. Grøt har hun ikke villet ha enda, men jeg skal prøve en annen type nå. Ellers får hun hjemmelaget fruktmos og akkurat i denne stund står potet/kålrot/sellerirot og koker på komfyren. Tenkte å mose og fryse ned. Jeg gjør det slik at jeg ammer først og så gir jeg flaske. Evt tar vi litt mos innimellom amming og flaska. Hva som er lureste for dere må jo dere bare vurdere, men babyer under 6 mnd skal jo ha hovedernæringen sin fra melk. Jeg hadde nok gitt litt MME og ikke bare grøt jeg da. Jeg har skrevet her inne om PCOS og amming tidligere, etter å ha blitt møtt med råd om å amme oftere (oftere enn hver time?) og annet fra helsevesenet. Har enda ikke funnet en eneste som har kunne gi meg noe spesifikke råd ang. dette. Mesteparten av infoen jeg har, har jeg funnet selv på nett. La Leche League har masse info om amming, står også litt om PCO der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå