Gjest Gjest_Lilla_* Skrevet 7. desember 2009 #1 Skrevet 7. desember 2009 Jeg er student, og innimellom syns jeg det er deilig å sette seg på en kafé, kjøpe en kaffe og bare lese. Men hvor lenge er det ok at jeg sitter? Er det greit å sitte i timesvis etter å ha kjøpt én kaffe, eller må man kjøpe fler?
The Kitten Skrevet 7. desember 2009 #2 Skrevet 7. desember 2009 Jeg synes ikke det er greit å sitte i timesvis etter å ha kjøpt kun en kaffe.
Bellatrix Skrevet 7. desember 2009 #3 Skrevet 7. desember 2009 Sitter du i timesvis bør du vel kjøpe mer enn en kaffe, ja.
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2009 #4 Skrevet 7. desember 2009 Jeg synes at man bør kjøpe litt mer enn en kopp kaffe på flere timer, men hvor lenge man skal sitte generelt er også avhengig av om det er mange ledige plasser i kaféen.
Gjest Gjest_Lilla_* Skrevet 7. desember 2009 #5 Skrevet 7. desember 2009 Jeg pleier å kjøpe flere ganger når jeg sitter lenge Det jeg egentlig lurer på er hvor lang tid man "kjøper med" kaffen.
The Kitten Skrevet 7. desember 2009 #6 Skrevet 7. desember 2009 Jeg pleier å kjøpe flere ganger når jeg sitter lenge Det jeg egentlig lurer på er hvor lang tid man "kjøper med" kaffen. Det finnes ikke en fast regel på dette.
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2009 #7 Skrevet 7. desember 2009 Jeg pleier å kjøpe flere ganger når jeg sitter lenge Det jeg egentlig lurer på er hvor lang tid man "kjøper med" kaffen. Maks halvtime pr kopp. Om det er lite folk.
Gjest Iah Skrevet 7. desember 2009 #9 Skrevet 7. desember 2009 Vanskelig spørsmål, men jeg tenker ikke noe over 1 time på en kopp kaffe.
Periwinkle Skrevet 7. desember 2009 #10 Skrevet 7. desember 2009 Tror jeg kommer veldig an på kafeen. Jeg og ei venninne tar oss kafeturer når vi vil kjøpe oss en god kopp kaffe/te og kanskje kjeks eller noe sånt, for så å snakke i et par timer. Drikker jo rimelig tregt og er en sånn plass hvor folk kan sitte ganske lenge å prate eller jobbe med noe, evnt lese en bok. Er kjempekoselig og får ikke dårlig samvittighet av å sitte der så lenge.
Satsuma Skrevet 7. desember 2009 #11 Skrevet 7. desember 2009 Jeg sier også etpar timer per kopp så lenge det ikke er fullt i kafeen.
Sissan Skrevet 7. desember 2009 #12 Skrevet 7. desember 2009 Sitter en time på en latte jeg. Må jo lese ferdig avisa også
finkel Skrevet 7. desember 2009 #14 Skrevet 7. desember 2009 Jeg tenker også rundt en time per kaffekopp. Dersom det er stappfullt, ville jeg nok ikke ha sittet så lenge.
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2009 #15 Skrevet 7. desember 2009 Jeg er student, og innimellom syns jeg det er deilig å sette seg på en kafé, kjøpe en kaffe og bare lese. Men hvor lenge er det ok at jeg sitter? Er det greit å sitte i timesvis etter å ha kjøpt én kaffe, eller må man kjøpe fler? Du bør kjøpe mer om du sitter i timesvis!
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2009 #16 Skrevet 7. desember 2009 Så lenge det er plass nok i kafeen så tenker jeg at det ikke har så mye å si. Det er positivt for kafeen at det er folk der inne, så lenge de ikke tar plassen til eventuelle nye kunder.
Meaty Skrevet 7. desember 2009 #17 Skrevet 7. desember 2009 Det er fryktelig irriterende når man vil kjøpe seg en matbit, og alle bordene er opptatt. Men enda mer irriterende er det når halvparten av bordene er okkupert av folk som faktisk er ferdig med å spise, og bare sitter og tar opp plass. Dersom det er mange ledige bord, er det jo ikke noe problem for de andre kundene, og da kan man vel bare ta det med ro. Men jeg vet ikke om betjeningen på slike steder tenker sånn, det kan vel hende at man blir sett på som litt gnien hvis man bare kjøper en kaffe og blir sittende i flere timer. Som de fleste andre her har sagt, en kaffe i timen er nok minimum.
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2009 #18 Skrevet 7. desember 2009 Jeg er student, og innimellom syns jeg det er deilig å sette seg på en kafé, kjøpe en kaffe og bare lese. Men hvor lenge er det ok at jeg sitter? Er det greit å sitte i timesvis etter å ha kjøpt én kaffe, eller må man kjøpe fler? nei, dette er ikke greit. Kafeen lever av hva de selger. Sirkulasjon av ghejstene må til. Som regel er et kafebesøk kort. Man spser-drikker,så slapper v,så går man. Det er ikke greit at du bruker en kafe som et bibliotek. Ta med deg drikke å gå på biblioteket heller
Gjest Gjest_Lilla_* Skrevet 7. desember 2009 #19 Skrevet 7. desember 2009 nei, dette er ikke greit. Kafeen lever av hva de selger. Sirkulasjon av ghejstene må til. Som regel er et kafebesøk kort. Man spser-drikker,så slapper v,så går man. Det er ikke greit at du bruker en kafe som et bibliotek. Ta med deg drikke å gå på biblioteket heller Det er ikke alle bibliotek som tillater mat/drikke. Faktisk ganske få. Jeg sitter ikke i timesvis på én kaffe. Det lengste jeg har sittet på en kafé er vel 4 timer, og da har jeg kjøpt flere kaffe og gjerne noe å spise også. Jeg tenkte på en ting, og det er at jeg sjeldent går et sted (kafé, butikk..) der det ikke er folk. Så dersom det er lite folk i kafeen bør det vel være greit at noen sitter der? Folk trekker jo folk.
Gjest megvel Skrevet 7. desember 2009 #20 Skrevet 7. desember 2009 Jeg har ingen problemer med å sitte lenge og kun kjøpe kaffe, så lenge jeg ikke "stjeler" plass. Ellers er jeg enig i minst 1 kaffe i timen. Synes også at hvis du vil sitte der i mer enn et par timer bør du også kjøpe noe å spise.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå