Gå til innhold

Eidsvoll et bra sted?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har sett på et hus på Eidsvoll og nå lurer jeg på:

Er det noen av dere som bor der/har bodd der og vet om dette er et koselig sted å bo. Spesielt for barn, egentlig.

Går det greit å pendle til oslo?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eidsvoll står for meg som en bra bygd å bo i. Du kan utmerket godt pendle til Oslo, det går direkte-tog. Så sørg for at du bor nær jernbanen eller kan sykle dit og ta toget el.

Har ikke bodd eller bor ikke i Eidsvoll selv, men er et tema når den tid kommer.

Skrevet

bor ikke så langt fra Eidsvoll, kunne vel heller ikke tenkt meg og bo der, men har ingen grunn til det. er nok ikke no problem med pendling og jeg har kjent par som har hatt unger der før og har aldri hørt noe negativt rundt det.

Skrevet
Skal du flytte?????

Bor tre store (15-åring på 185 regnes som stor) en liten, et marsvin og en gullfisk på 70 kvadrat. Så vi skal flytte etterhvert... men egentlig så hadde vi tenkt at det skulle bli til sommeren. Og vi skal fortsette å jobbe i Oslo så det må være pendleravstand.

Men så fant vi et drømmehus da... på Eidsvoll, så nå grubler vi.

Vil ha hage, katt, og flere barn.

:-)

Tuset takk for svar forresten.

Gjest zinga i.i
Skrevet

Eidsvoll er bra! :)

Jeg har pendlet mellom Oslo og Eidsvoll med bil

i et år, og det gikk helt fint! :)

Hmmmm, anna, du har vel ikke sett deg ut det samme

huset på Eidsvoll som meg.....? :blunke:

Skrevet

Å nei Zinga... ikke kjøpe huset... :o

Så stygt så stygt og sopp i kjelleren og kråke på taket.

Neida... alvorlig talt ser du/dere også på Eidsvoll?

Hvor lang tid tar det EGENTLIG og pende til Oslo. Med bil eller tog.

Hva må man regne med liksom.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg pendler mellom Oslo og Eidsvoll. Er ikke sikker på hvor lang tid det tar med bil. Tog er mer komfortabelt og sikkert (lønner seg også tidsmessig, tror jeg).

Toget (intercity Skien Lillehammer) bruker 38 minutter mellom Oslo S og Eidsvoll. Jeg bruker 1 time og et kvarter fra dør til dør en vei, m.a.o. 2,5 timer hver dag. Toget går en gang i timen.

Gjest zinga i.i
Skrevet

*løpe og legge inn høøøøyt bud* :kul:

Anna, vi bor i Eidsvoll kommune, men ikke i sentrum av Eidsvoll.

Blir nærmere Ullensaker. Nå titter vi litt rundt etter selveier. Sikler

etter et hus som ligger rett utenfor Eidsvoll sentrom.

Men iallefall, så brukte vi ca en halvtime til Oslo, men da spørs det jo hvor i Oslo du skal, for det er jo det som tar tid. E6 er helt fri for kø,

det går på et svisj! :kul:

Ellers så synes jeg det er kjempefint å bo her med barn.

Skrevet
E6 er helt fri for kø,

det går på et svisj! :kul:

Eh, siden når da :lol: ? Skal du lenger enn til Furuset, og særlig hvis du må gjennom noen av tunellene, er det rikelig med kø hvis du reiser ut/inn i tidsrommet 07.00 - 17.00. Ikke sååå ille om morgenen, men om ettermiddagen tar køen ut av byen vanligvis en halv time ekstra.

Toget er greit nok, men, særlig om vinteren, kan NSB varte opp med mange festlige unnskyldinger for til dels store og hyppige forsinkelser.

Eidsvoll er "skikkelig på landet" og et bra sted å vokse opp, men jeg ville ha vært skeptisk til det jeg oppfatter som svært lang reisetid hvis man baserer seg på å jobbe i Oslo.

Skrevet

Hei

Jeg bor i Ullensaker og pendler til Oslo. Synest det går kjempegreit. Det å ha såpass lang reisevei er en vanesak.

Jeg bruker ca 40 min på å kjøre til Oslo (les Oslo sentrum). Drar vanligvis 0710 og er i Oslo rundt 0745-0750. Drar jeg 0715 så bruker jeg straks litt lenger tid grunnet mer kø.

Eidsvoll er bare 3 mil lenger nord for der jeg bor så jeg vil tro at du dermed bruker en 10-15 min lenger tid. Drar du fra Eidsvoll sentrum rundt 0655-0700 så vil du kunne komme deg til sentrum godt før 0800. Kø er det alltid i Oslo i større eller mindre grad - men den får du jo viss du f.eks bor på Ammerud, Furuseth, Lambertseter etc, også.

Så ja - du kan fint pendle fra Eidsvoll :P

Klem,

Brownie

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg bor ikke i Eidsvoll men syns det er en kjempe koselig bygd. Pleier å cruise opp dit et par ganger i uka , snur på Minnesund da og kjører hjem igjen. Ellers så pleier jeg å reparere bilen der oppe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...