Joni Skrevet 7. desember 2009 #1 Skrevet 7. desember 2009 Ja, hva tenker dere? Blir man sett på som sær eller vrang, om man skipper kirken og venter til festen etterpå før man dukker opp?
Draum Skrevet 7. desember 2009 #2 Skrevet 7. desember 2009 Jeg synes det er sært, ja. Med mindre man har en god grunn, f.eks. en annen forpliktelse man ikke kommer fra. At man ikke liker gudstjenester er ikke en god grunn. I mine øyne er det viktig å kunne delta i sånne ting uten å gjøre det til noen stor sak, uansett hvor det er.
Satsuma Skrevet 7. desember 2009 #3 Skrevet 7. desember 2009 Om man så blir, bør man iallefall ikke bry seg om det. Har droppet kirken i både dåp og bryllup (hvis jeg ikke er bedt til middag feks og det er et stykke å reise). Men det kommer sikkert litt an på forholdet ditt til dåpsbarnet. Er du onkelen hans/hennes blir det kanskje tatt litt værre opp enn om du er en venn av en av foreldrene, osv. hehe
Gjest Marlo Skrevet 7. desember 2009 #4 Skrevet 7. desember 2009 Nei, ingen av mine venner syns det er sært iallefall. Jeg pleier som regel å holde meg unna kirkelig seremonier, og de respekterer dette. Eneste var vel at jeg deltok i seremonien i kirken en gang, da venninnen min (moren til barnet) lurte på om jeg kunne være fotograf og da stillte jeg opp selvfølgelig.
Tellito Skrevet 7. desember 2009 #5 Skrevet 7. desember 2009 Om du går i kirken, eller er kristen eller ei, er jo en privatsak. De burde ikke dømme deg fordi du ikke kommer i kirken, hadde ikke jeg gjort
Titta Skrevet 7. desember 2009 #6 Skrevet 7. desember 2009 Ja, jeg synes det er sært og hadde blitt veldig skuffet om noen jeg inviterte til en dåp (og som takket ja til å komme) ikke kom i kirken (hvis de ikke hadde en legitim grunn for det - å ikke være kristen er ikke god nok grunn), men kun til besøket etterpå. Det samme gjeldet for min del for bryllup. Skal man kun til kaffen så kan jeg gjerne forstå det, men skal man være med i hele bryllupet så innebærer det også sermonien i kirken, moskeen, tinghuset e.l.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå