Mir Skrevet 7. desember 2009 #1 Skrevet 7. desember 2009 Hei! Jeg har tidligere hatt jentepus så jeg vet hvordan steriliseringen foregår. Nå har vi ei jente på 6 mnd som skal steriliserer, og praksisen hos denne klinikken er at hun leveres om morgenen og kan hentes i 6-tiden på kvelden . Altså så blir hun værende der under oppsyn hele dagen. Da jeg tidligere steriliserte mine andre hunnkatter, så kom jeg med pus, de gjorde inngrepet, jeg ventet på klinikken til hun våknet, og så bar det rett hjem med henne. Ble da vitne til en sjanglende pus som ikke var med sine fulle fem på flere timer, med kræsjing i vannskål og sittende tissing etc. Hvordan er kattene såpass lenge etter inngrepet ? det vil si at det blir gjort om morgenen, og jeg får henne tilbake på kvelden. Er hun over kneika og er stort sett oppegående? Kan ikke huske så langt tilbake..
Gjest Marlo Skrevet 7. desember 2009 #2 Skrevet 7. desember 2009 Du vil nok ha en slapp pus ut resten kvelden vil jeg tro. selvom du leverer pusen så tidlig, så kan det hende at den ikke blir operert før nærmere lunch. Kommer litt ann på eksakt hva de har sagt til deg (lovet), hva som skjer i løpet av dagen (akutte situasjoner) m.m. Men uansett så vil jo pusen være ganske sløv ut dagen.
NovaFlare Skrevet 8. desember 2009 #3 Skrevet 8. desember 2009 (endret) Hvor lenge hun er dopet kommer litt an på hva hun veier, hos fete katter lagres narkosen lenger enn hos slanke katter), alder, yngre katter kommer seg fortere (bra at hun kun er 6 mnd) og i det hele tatt er det jo en stor operasjon. Men hvis det gjøres tidlig på morgenen så er hun nok litt bedre i 18 tiden ja, men hun er jo veldig smertestilt. Husk å se til at hun ikke går i trapper eller får hoppet opp og ned fra ting etter opr. og pass så hun ikke drukner i vannskåla, bare LITT vann i bunnen siden hun er groggy. Ikke mat før dagen etterpå, siden hun kan sette det i halsen eller kveles av eget oppkast. Hold henne innendørs i 10 dager etter inngrepet, og husk å ta vekk maten kl 18 kvelden før inngrepet. Endret 8. desember 2009 av NovaFlare
Mir Skrevet 8. desember 2009 Forfatter #4 Skrevet 8. desember 2009 Heisann Takker for svar fra begge to. Da bør jeg nok tilrettelegge her og flytte på do siden hun liker å gå opp trappene for å legge seg i senga vår...
Siiw Skrevet 8. desember 2009 #5 Skrevet 8. desember 2009 Vi leverte ho katten til sterilisering og hentet ho på kvelden..! og hun var omtrent som før:p men du kan jo se ann når hun kommer hjem..?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå