Gjest utlogget nå Skrevet 7. desember 2009 #1 Skrevet 7. desember 2009 Jeg er snart ferdig med min bachelor i en samfunnsvitenskap, og har veldig lyst til å spesialisere meg videre innen sosialpsykologi. Har lest litt rundt på nett, men ikke blitt noe videre klok av den grunn. Er det noen som vet om det lar seg gjøre å begynne på en master i det med en samfunnsvitenskapelig bachelor, evt hvor jeg kan få gjort det? Takker for innspill
Gjest ts Skrevet 7. desember 2009 #3 Skrevet 7. desember 2009 Er du åpen for utlandet da? Nei, ikke veldig..
ninuska_ Skrevet 7. desember 2009 #4 Skrevet 7. desember 2009 (endret) Hvordan samfunnsvitenskapelig bakgrunn har du? Endret 15. mars 2018 av ninuska_
Gjest ts Skrevet 7. desember 2009 #5 Skrevet 7. desember 2009 Hvordan samfunnsvitenskapelig bakgrunn har du? Sosiologi
ninuska_ Skrevet 7. desember 2009 #6 Skrevet 7. desember 2009 (endret) Sosiologi Kun sosiologi? Da har jeg nok ikke et godt svar. Det står på NTNU sine sider at søkerne blir rangert utifra gjennomsnittskarakteren på fordypningen i psykologi. men på samme side står det også For å kunne bli tatt opp som student på masterstudiet i psykologi, må man ha fullført en 3-årig bachelorgrad med fordypning i psykologi (minimum 80 sp i psykologi) eller tilsvarende. Hva tilsvarende vil si, vet jeg ikke. Kanskje noen andre vet? Du kan i allefall sende en mail til NTNU og spørre Endret 7. desember 2009 av ninuska_
ninuska_ Skrevet 9. desember 2009 #7 Skrevet 9. desember 2009 Det er kun karakterene obligatorisk fra psykologi som teller, altså det man har i 1,5 år innenfor bacheloren på NTNU. Syns dette er veldig rar ordning, for man må trossalt gå en treårig bachelor i samfunnsvitenskap med fordypning i psykologi for å komme inn, også skal kun 1.5 år telle.
Gjest ts Skrevet 10. desember 2009 #8 Skrevet 10. desember 2009 Sosialpsykologi er på mange måter i spennet mellom psykologi og sosiologi, så synes også det opplegget er litt rart. Synd at en master på NTNU er lagt opp på den måten, for det betyr jo at en også må ha en bachelor derfra. Den bacheloren jeg snart har ikke vært mulig å bygge opp med innslag av psykologi.. Takk for hjelpen
ninuska_ Skrevet 10. desember 2009 #9 Skrevet 10. desember 2009 (endret) ts skrev: Sosialpsykologi er på mange måter i spennet mellom psykologi og sosiologi, så synes også det opplegget er litt rart. Synd at en master på NTNU er lagt opp på den måten, for det betyr jo at en også må ha en bachelor derfra. Den bacheloren jeg snart har ikke vært mulig å bygge opp med innslag av psykologi.. Takk for hjelpen Psykologi finnes nå innenfor mange felt, som f.eks sosialantropologi, pedagogikk osv. Endret 15. mars 2018 av ninuska_
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå