Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

heisann,

Julen naermer seg og familiene kommer sammen for aa hygge seg.

Og det er alltid populaert med bretspill, saa mitt spoersmaal er, hvilke brett/familiespill vil du anbefale?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

monopol og alias (og yatzee, men det er jo ikke et brettspill)

Skrevet (endret)

Kokkelimonke!

Endret av Rosa Pute
Skrevet

Alias er knallarti! og kortskalle :)

Fantasi er jo også alltid gøy!

Skrevet

Vi tar alltid mange runder med Rummikub når alle er hjemme i julen.

Skrevet

Trivial Pursuit

Monopol

Alias

Ludo

Stigespill

Hatt over hatt

Skrevet

Spillet kan du kjøpe på brettspill.no. Jeg har bare vært i butikken, men der er de i alle fall veldig flinke til å foreslå spill (og du har mulighet til å prøve dem). Det kommer jo også litt an på hvor gamle de du skal spille med er. Vi har akkurat kjøpt dette: http://www.brettspill.no/spill.aspx?spillId=1666 som vi spiller med gutten vår som snart blir 3 år. Anbefaler også dette som kan minne litt om ludo: http://www.brettspill.no/spill.aspx?spillId=1482

For de voksne elsker jeg dette: http://www.brettspill.no/spill.aspx?spillId=425 og carcasonne-spillene. For de som er litt mindre spillegale er alias, kortskalle, kokelimonke og spørrespill populært.

Skrevet

Cluedo er moro :)

Ellers er Trivial Pursuit (kan ha forskjellige spørsmål for barn og voksne) og Monopol spill som dras fram ofte.

Gjest gladiolen
Skrevet

Hva går Cluedo ut på? :-) Tenkte kjøpe et brettspill i julegave til oss sjøl

Skrevet

Cluedo går ut på at det har skjedd et mord, og spillerene skal finne ut hvem som er morderen, hva mordvåpenet var og i hvilket rom mordet ble begått. Spillbrettet består av huset mordet ble begått i, og man flytter seg rundt i rommene. Spillbrikkene består av de mistenkte.

Du kan lese mer her

Gjest gladiolen
Skrevet

Takk for svar....:-))

Men Cluedo med mordere og greier...er det noe for barn da? Mine barn ( 7 og 10) veit jo heldigvis ikke hva et mord er enda......hmmm - anbefales det til barn i den alderen?

Skrevet

Carcassonne (ikke akkurat et brettspill da). Det har vi alle vært hekta på i årevis og vi har alle utvidelsene. Kjempemoro!

Skrevet

Alias

TP

Geni

Fantasi

Skrevet

Kva går Alias ut på?

Gjest Alabama
Skrevet

Bezzerwizzer er superbra kunnskapsspill, men veeeeldig dyrt. Koster rundt 900 kr.

Bedre enn TP!

Skrevet

Cranium syntes jeg er kjempekult, veldig morsomt både for barn og voksne (og med alkohol)

Skrevet
Kva går Alias ut på?

Det er et kjempemorsomt spill som går ut på å forklare ulike ord uten å bruke selve ordet. Medspilleren din skal forsøke å komme frem til hvilket ord du forklarer.

Gjest Gjest_81
Skrevet

Hvis du liker litt mer strategi, kanskje en touch av fantasy anbefaler jeg på det sterkeste settlers (strategi) og Phenomena(fantasy). Begge er flotte til barn fra 8-10 års alder. Vår familie er totalt nuts på strategispill, og dette er slagerne.... foresten er Risk også utrolig bra.

Happy gaming:)

NB: for innbarka brettspillere er et spill som heter agricola visstnok veldig bra. Dette står øverst på ønskelista mi i år. Mye billigere på ebay enn i "vanlige" butikker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...