Rakel Skrevet 7. desember 2009 #1 Skrevet 7. desember 2009 (endret) Lurer på hva dere mener om dette.. Dette skjedde i en åpen barnehage der jeg var med 2-åringen min. Vi satt alle i ring med barna våre. Av en eller annen grunn så løp gutten min hele tiden bort til en utenlandsk mann som satt med barnet sitt. (Iran el.l.) Ved 4-5 gang, så kløp han sønnen min i kinnet samtidig som han gav ham et stort smask midt på munnen! :O Jeg ble helt sjokka, gjør det knapt selv med tanke på smitte i dag.. men fikk ikke sagt noe p.g.a omstendighetene. (Var midt i en sanglek) (Pillet seg i nesen hele tiden mens han gikk eller lå og halvsov på en madrass) Ja,ja...gjort er gjort nå..., men noen som vet om dette er en vanlig gest i enkelte kulturer? Med fremmede barn? Eller var dette langt over kanten selv da? Endret 7. desember 2009 av Rakel
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2009 #2 Skrevet 7. desember 2009 Noen mennesker kysser barn på munnen, andre ikke. Jeg ville ikke satt pris på det, men kysser selv barnet mitt på munnen, men ikke andres barn. Det varierer veldig he rogså, så kulturelt betinget er det nok, men ikke ndøvendigvis etter nasjonalitet.
ninuska_ Skrevet 10. desember 2009 #3 Skrevet 10. desember 2009 (endret) Man kan ikke å gå rundt og fortelle alle hva man setter pris på og ikke, iblant skjer ting man ikke nødvendigvis hadde gjort selv og som man ikke syns er "i orden", man kan ikke styre alt. Jeg ville sett det positive i det. Det er stor sannsynlighet at han er oppvokst med at det er en vanlig ting å gjøre, og da hadde jeg tolket det som at han gjorde som uttrykk for at han likte sønnen din og syns det var hyggelig at han løp bort til han ofte Endret 10. desember 2009 av ninuska_
Twinkle* Skrevet 10. desember 2009 #4 Skrevet 10. desember 2009 Hadde det skjedd med meg,så hadde jeg følt det var utroli ubehagelig. Jeg jobber i barnehage,og opplever stadig at barna prøver å kysse meg på munnen(småbarnsavdeling 0-3år,så de vet ikke hvem det er greit å kysse og ikke),men jeg snur kinnet til slik at de treffer der heller. Jeg synes ikke det er riktig å kysse andre sine barn på munnen. Men det virker jo som at detter er helt normalt for mannen,vil ikke tro han hadde gjort det så åpent hvis ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå