Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2009 #1 Skrevet 7. desember 2009 Jeg er egentlig mer interessert i å høre hvor mye dere bruker på ADVENTSKALENDEREN til ungene, jeg? Sett den i sammenheng med julegaven(e) dere gir og pris/takknemlighet. Jeg har alltid syntes pakkekalender har hørtes kjempefint ut og var fast bestemt på at det skulle jeg lage til mine barn også. Men så begynte jeg å regne litt på det. En gave til 10kr pr dag blir 240kr pr barn. Og hva får man for 10kr? Møl. Og hvordan skal man glede seg like mye til julaften og gavene da, når man har fått og pakket opp en ny ting hver eneste dag i over tre uker? Så her blir det faktisk kjip sjokoladekalender til 10kr når poden blir stor nok til å skjønne dette med _nedtelling_ til den store dagen (for det er jo det det er. Og da en det greit med en bitteliten sjokoladebit som er lik hver dag. For det er nedtelling, ikke julekvelden, hver dag). Så legger jeg heller mer penger (dvs 500-3000 eller hva man nå har råd/lyst til å bruke) i en skikkelig julegave, istedet for 24 smågaver/rask pluss en liten julegave. For meg er det ganske logisk: 1: en liten, smakløs sjokolade hver dag som avsluttes med grande finale: en fin julegave som pakkes opp, kontra 2: smågaver som pakkes opp/mini-julaften hver dag som avsluttes med en litt større julegave på juleaften. Da er det jo ikke spennende å pakke opp noe da, når man har gjort det hver dag! Utakknemlige barn lager man vel selv Og det er vel forresten svært få som bruker bare 240kr på pakkekalender...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå