Gjest Elwood Skrevet 7. desember 2009 #1 Del Skrevet 7. desember 2009 Det har vært noen skriverier her om datingforaer og hvordan særlig gutter har for dårlige bilder der. Jeg har ikke vært på et datingforum på år og dag, men av nysgjerrighet tok jeg en kikk på et par fora i går, Sukker og Blink. Jeg synes ikke guttas bilder var så veldig mye mer fantasiløse enn jentenes. De aller fleste bildene var et ansiktsbilde der man sjelden så personen lenger ned enn til skuldrene. Jentene hadde i større grad dollet seg opp på bildene, og de virkelig dårlige bildene befant seg stort sett blant gutta. Ett untak var ei jente som hadde et merkelig utydelig bilde der jeg bare kunne skimte halve ansiktet. Det var seint, så jeg gadd ikke å registrere meg for å se på selve profilene, men jeg kan i hvertfall konstatere at det ikke var særlig mye originalitet fra hverken jenter eller gutter når det gjelder valg av bilde. Jeg tror faktisk jeg ville foretrukket et bilde der hun har lite eller ingen sminke, så ser jeg bedre hvordan hun egentlig ser ut. Nesten alle jenter kan se smellvakre ut med masse sminke og et bilde tatt i riktig vinkel. Jeg lurer derfor på om jenter kan svare meg på dette: Hvis jeg nå skulle registrere en profil, burde jeg følge trenden og ta et vanlig ansiktsbilde? Selvsagt et der jeg er heldig med bildet, men allikevel et vanlig ansiktsbilde. Eller hadde det vært bedre å ta et bilde fra for eksempel sommerferien i år da jeg holdt på med noe ute, så dere ser hele meg, ikke bare fra halsen og opp? Da vil ansiktet bli litt lite på den siden man får opp når man har gjort et søk. Siden jeg ikke gadd å registrere meg vet jeg ikke om man kan se bildene i høyere oppløsning når man går inn på profilen. I så fall kunne dere fått et godt inntrykk av hvordan jeg ser ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 7. desember 2009 #2 Del Skrevet 7. desember 2009 Jeg liker best de profilene som har flere bilder. De gir best inntrykk av hvordan personen ser ut. Selv har jeg fire bilder i profilen. Fra flere vinkler, sånn at jeg ikke skal ta meg best mulig ut, men gi et reelt bilde av hvordan jeg faktisk ser ut. Det er jo bare kjipt å bruke tid på å date, dersom jeg ahr gitt et falskt bilde av meg selv og når man treffes, synes mannen at det er nedsig. Alle de jeg har truffet, har i alle fall sagt at jeg ser ut og gir inntrykk av å være den de hadde tenkt, utfra profilen min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2009 #3 Del Skrevet 7. desember 2009 Jeg er ikke på noen datingside, men jeg ville valgt bilder som tiltrekker den type menn jeg ønsker et forhold til. Jeg ville valgt et bilde fra en av mine daglige turer med hunden i skogen, hvor jeg ser naturlig ut. Jeg ville ikke valgt de beste bildene av meg, og ihvertfall ikke bilder hvor jeg er penere enn i virkeligheten. For da ville kanskje ikke slike menn jeg liker tatt kontakt med meg. Jeg ville nok heller tatt kontakt med en mann som har et bilde fra en fisketur, enn en mann som sitter med ølboksen på en fest i Aya Napa. Det spørs jo hvilke type jente du ønsker kontakt med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elwood Skrevet 7. desember 2009 #4 Del Skrevet 7. desember 2009 Jeg liker best de profilene som har flere bilder. De gir best inntrykk av hvordan personen ser ut. Selv har jeg fire bilder i profilen. Fra flere vinkler, sånn at jeg ikke skal ta meg best mulig ut, men gi et reelt bilde av hvordan jeg faktisk ser ut. Det er jo bare kjipt å bruke tid på å date, dersom jeg ahr gitt et falskt bilde av meg selv og når man treffes, synes mannen at det er nedsig. Alle de jeg har truffet, har i alle fall sagt at jeg ser ut og gir inntrykk av å være den de hadde tenkt, utfra profilen min. Joda, hvis det er mulig å legge inn flere bilder ville jeg nok gjort det, men jeg tenker på hovedbildet, som gjerne er det som bestemmer om man gidder å gå inn på profilen eller ikke når man har gjort et søk. Bør man da bruke et standard ansiktsbilde, eller ville det å bruke et litt annerledes bilde øke mine sjanser for at noen kikker på profilen min? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tempus Fugit Skrevet 7. desember 2009 #5 Del Skrevet 7. desember 2009 Joda, hvis det er mulig å legge inn flere bilder ville jeg nok gjort det, men jeg tenker på hovedbildet, som gjerne er det som bestemmer om man gidder å gå inn på profilen eller ikke når man har gjort et søk. Bør man da bruke et standard ansiktsbilde, eller ville det å bruke et litt annerledes bilde øke mine sjanser for at noen kikker på profilen min? Jeg liker best de bildene hvor en kan se ansiktet tydelig (gjerne øynene), og hvor smilet er godt plassert. Gjerne litt av overkroppen og hvis det er mulig. Settingen bør helst være avslappet. Har sett mange fine bilder som er tatt med proff fotograf, eller hvor det har blitt brukt mye smink etc, og selv om de kan være utrolig stilige, så er det kanskje litt "falskt" reklame... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2009 #6 Del Skrevet 7. desember 2009 Standard ansiktsbilde i hovedbilde :-) Ha heller et eller fler i helfigur som man kan se når man er inne på profilen i eventuellt en setting som er vanlig for deg, f.eks sammen med hunden din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 7. desember 2009 #7 Del Skrevet 7. desember 2009 Et ansiktsbilde der du ser ut som deg. Da jeg hadde profil hadde jeg ansikstbilde med hverdagssminke, fordi det er sånn jeg er. Hadde vært helt absurd av meg å bruke et bilde hvor jeg var sminkeløs. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_pasta_* Skrevet 7. desember 2009 #8 Del Skrevet 7. desember 2009 Poenget med bildene er ikke at de skal være så unike, eller spennende, men at de skal være fine. Man bør ikke legge ut et bilde der man ser ut som en sopp, et bilde hvor man smiler er mye artigere. I tillegg er det en fordel med flere bilder. Bilder hvor man ser levende ut er alltid bra. Profilbildet bør vise ansiktet tydelig, da det som regel er så lite, helfigur bilder er bedre å legge i albumet der bilene vises i litt større format. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå