Gå til innhold

Skal kjøpe hus

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Leonora_*
Skrevet

Samboern og jeg har peilet oss ut et hus som ser perfekt ut ytre sett. Litt gammelt, men akkurat sånn som vi har drømt om med både planløsning og plassering, i tillegg til ei romslig tomt. Vi har vært på visning, og er fornøyd med det vi så. Av det vi kunne se er det kun snakk om mindre kosmetiske endringer vi vil gjøre når vi selv føler for det, ingen hastverksgreier.

Men så har ingen av oss peiling på det byggtekniske, og vi kjenner heller ingen vi kan be med oss. Finnes det noen man kan leie inn for et sånt oppdrag? Altså det å se over huset sammen med oss, vurdere informasjonen i papirene osv. for å sikre at vi ikke kjøper katta i sekken. Jeg ser for meg skrekkscenarioer som at taket må skiftes eller at rørene er på vei til å smuldre bort.

Skummelt å kjøpe sitt første hus!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobber i et byggefirma og en av våre byggeledere har vært med på tilsvarende oppdrag.

Det var en ung dame som skulle kjøpe hus, og trengte litt faglig kompetanse for å avdekke eventuelle feil og mangler rent byggemessig.

Byggelederen var med henne på privat visning.

Hun ble fakturert for den tiden det tok, ble vel en tusenlapp.

Ring et lokalt byggefirma eller en frittstående takstmann og hør om de kan hjelpe deg.

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...