Gå til innhold

Dårlige erfaringer og ny gutt..

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1_forvirret
Skrevet

Har truffet en gutt nå i ca en mnds tid, gjennomsnittlig 2 ganger i uken eller noe slikt. Hadde sex etter en stund, 6-7 daten.

Er veldig usikker på om jeg liker han, eller om jeg er forelsket i han. Og klarer ikke skille helt ut om dette er fordi jeg har dårlige erfaringer fra forhold tidligere, om det er han som person, eller om jeg føler meg usikker på han.

De siste to forholdene mine har vært preget av mye sjalusi ( fra guttens side), mye usikkerhet, begrensninger i forholdet, stygge krangler og frem og tilbake. Dèn ene av de to var ikke spesielt snill. Trodde jeg var ferdig med dette, men det kommer stadig tilbake ting som påminnelse.

Føler jeg har så jævli mye "bagasje" i dette "nye", noe jeg syns er flaut.Begynner dessuten å analysere ting for å " hva om han er slik" blabla.

Dette øker jo naturligvis bare usikkerheten min betraktelig.

Føler også at vi er kommet "såpass langt" at jeg ikke kan trekke mg litt tilbake uten at det virker påfallende. han har bla sagt at han ser på oss osm på vei til å bli sammen, fortalt foreldre om meg etc.

Jeg fristes jo av tanken på et forhold med han, han har mye positive egenskaper, er tiltrekkende og et ordnet liv - men føler meg altså så usikker.

Føler kanskje mest for å ikke ha kontakt med han i noen dager for å bare "komme meg" litt utav den sirkelen jeg er i nå og klare å se klart på hva jeg egentlig vil.

Noen som forstår hva jeg mener? har tips til hva jeg evnt kan si til han ?

Videoannonse
Annonse
Gjest MikeWaters
Skrevet
Har truffet en gutt nå i ca en mnds tid, gjennomsnittlig 2 ganger i uken eller noe slikt. Hadde sex etter en stund, 6-7 daten.

Er veldig usikker på om jeg liker han, eller om jeg er forelsket i han. Og klarer ikke skille helt ut om dette er fordi jeg har dårlige erfaringer fra forhold tidligere, om det er han som person, eller om jeg føler meg usikker på han.

De siste to forholdene mine har vært preget av mye sjalusi ( fra guttens side), mye usikkerhet, begrensninger i forholdet, stygge krangler og frem og tilbake. Dèn ene av de to var ikke spesielt snill. Trodde jeg var ferdig med dette, men det kommer stadig tilbake ting som påminnelse.

Føler jeg har så jævli mye "bagasje" i dette "nye", noe jeg syns er flaut.Begynner dessuten å analysere ting for å " hva om han er slik" blabla.

Dette øker jo naturligvis bare usikkerheten min betraktelig.

Føler også at vi er kommet "såpass langt" at jeg ikke kan trekke mg litt tilbake uten at det virker påfallende. han har bla sagt at han ser på oss osm på vei til å bli sammen, fortalt foreldre om meg etc.

Jeg fristes jo av tanken på et forhold med han, han har mye positive egenskaper, er tiltrekkende og et ordnet liv - men føler meg altså så usikker.

Føler kanskje mest for å ikke ha kontakt med han i noen dager for å bare "komme meg" litt utav den sirkelen jeg er i nå og klare å se klart på hva jeg egentlig vil.

Noen som forstår hva jeg mener? har tips til hva jeg evnt kan si til han ?

Kom deg vekk umiddelbart, hvis sjalusi er et problem nå så blir det neppe bedre. Han er enten kronisk sjalu eller dere har feil match og gir hverandre feil signaler. Okke som, dette løser seg ikke uten langvarig kamp og en slik kamp unner jeg ingen.

Skrevet
Kom deg vekk umiddelbart, hvis sjalusi er et problem nå så blir det neppe bedre. Han er enten kronisk sjalu eller dere har feil match og gir hverandre feil signaler. Okke som, dette løser seg ikke uten langvarig kamp og en slik kamp unner jeg ingen.

Var det ikke de TIDLIGERE kjærestene til TS som var sjalu, ikke den nåværende? TS sitt poeng er om hennes dårlige erfaringer tidligere kan ødelegge for det nåværende forholdet.

Kanskje det beste er å fortelle den nåværende kjæresten at hun har slitt tidligere med sjalu kjærester slik at han er klar over det. Han vil jo begynne å lure når hun trekker seg unna av og til uten at han er årsak til det. Ved å være åpen med disse erfaringene bør han forstå at det beste er å ikke rushe inn i et nytt forhold og bli samboere umiddelbart. Da bør han gi henne tid til å bygge forholdet gjennom fortsatt dating etc.

Jeg synes TS skal gi den nye kjæresten en sjanse og ikke tro at han vil være slik de forrige var såfremt ikke han også begynner å oppføre seg likt.

Gjest MikeWaters
Skrevet
Var det ikke de TIDLIGERE kjærestene til TS som var sjalu, ikke den nåværende? TS sitt poeng er om hennes dårlige erfaringer tidligere kan ødelegge for det nåværende forholdet.

Kanskje det beste er å fortelle den nåværende kjæresten at hun har slitt tidligere med sjalu kjærester slik at han er klar over det. Han vil jo begynne å lure når hun trekker seg unna av og til uten at han er årsak til det. Ved å være åpen med disse erfaringene bør han forstå at det beste er å ikke rushe inn i et nytt forhold og bli samboere umiddelbart. Da bør han gi henne tid til å bygge forholdet gjennom fortsatt dating etc.

Jeg synes TS skal gi den nye kjæresten en sjanse og ikke tro at han vil være slik de forrige var såfremt ikke han også begynner å oppføre seg likt.

Sorry ts, jeg som misforstå. Ta han tilbake :)

Skrevet

Du kan si hvor godt du liker han, og samtidig fortelle hvor usikker du er på hva du vil. Si at du føler et press om at ting skal skje hurtigere enn ditt eget tempo. Si at hvis dere skal få til framtiden så må dere skynde dere litt mere langsomt, og at du ikke kan garantere noen ting såpass tidlig.

Altså, julefest med familien hans kommer litt for tidlig for deg.

Gjest Gjest_Gjest33_*
Skrevet

Er som om jeg skulle ha skrevet det selv!

Er i akkurat samme situasjon... Jeg valgte å fortelle at jeg var skremt etter tidligere forhold, snakket om det noen ganger. Det gjorde at han nesten ville gi meg opp til jeg var "klar" til å gå videre fordi han ville at jeg skulle starte med blanke ark om jeg skulle involvere meg i noe nytt.

Jeg skjønner han godt, men det er heller ikke bare å riste av seg alle gamle opplevelser og slette de fra minnet.

Situasjonen vår nå er at nå er det jeg som "jakter" han og han er blitt skeptisk.

Kan ikke skjønne at det alltid skal være så vanskelig.. :o)

Skrevet

Hei du!

Jeg er i en ganske lik situasjon selv, og jeg analyserer som en crazy-woman om dagen.. Men jeg har kommet frem til at jeg skal prøve å gi det en sjanse, OM jeg klarer å fortelle om mitt problem en av de neste gangene vi ses. Om jeg ikke klarer det, føler jeg at han med garanti vil bli utsatt for noen situasjoner i fremtiden, hvor han tnker "hva har jeg gjort galt", uten at han har gjort noe som helst- og det fortjener han jo ikke. Men om jeg klarer å være åpen og vi kan ha en åpen kommunikasjon rundt det hele, ser jeg ingen grunn til å la være. Jeg vil ikke at dumme mannfolk fra fortiden stå i veien for min lykke!

Lykke til! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...