kamela Skrevet 7. desember 2009 #1 Skrevet 7. desember 2009 Noen som har en god oppskrift på kokosmakroner som blir myke inni? Finner ikke igjen oppskrifta, men mener at det ble varmet i kjele før det ble satt på plata.
Kanutten Skrevet 7. desember 2009 #2 Skrevet 7. desember 2009 Kokosmakroner (ca 40 stk.) 4 eggehviter 200 gram sukker 250 gr kokosmasse. Ha alt i en kjele om varm til den er lunken. Settes i Topper med to teskjeer på bakepapir på stekeplata. Stekes midt i ovnen til de er litt gylne 170 grader i ca 12 min. Lykke til .
kamela Skrevet 8. desember 2009 Forfatter #3 Skrevet 8. desember 2009 Tusen takk - da prøver jeg den!
Gjest Almaz Skrevet 8. desember 2009 #4 Skrevet 8. desember 2009 Kamela - kan du skrive hvordan resultatet ble?
Gjest Gjest Skrevet 9. desember 2009 #5 Skrevet 9. desember 2009 Kamela - kan du skrive hvordan resultatet ble? Jeg har laget disse og de ble nydelig og myke inni!! 180 g melis 250 g kokosmasse 1/4 ts vaniljesukker 4 eggehviter Pisk eggehvitene til stivt skum. Rør forsiktig inn melis, kokosmasse og vaniljesukker med så lett hånd som mulig. Dekk stekeovnsplater med bakepapir. Sett deigen i topper på platen med to spiseskjeer. Stekes midt i ovnen på 150°C. Steketiden er 15 -20 minutter. Må legge til at jeg smeltet sjokolade og dyppet alle i slik at de fikk en liten sjokolade topp :-D anbefales!!
kamela Skrevet 9. desember 2009 Forfatter #6 Skrevet 9. desember 2009 Har ikke bakt enda, men tipper at jeg prøver begge variantene og gir tilbakemelding i kveld
Gjest Gjest_Nissemor_* Skrevet 9. desember 2009 #7 Skrevet 9. desember 2009 Jeg har laget disse og de ble nydelig og myke inni!! 180 g melis 250 g kokosmasse 1/4 ts vaniljesukker 4 eggehviter Pisk eggehvitene til stivt skum. Rør forsiktig inn melis, kokosmasse og vaniljesukker med så lett hånd som mulig. Dekk stekeovnsplater med bakepapir. Sett deigen i topper på platen med to spiseskjeer. Stekes midt i ovnen på 150°C. Steketiden er 15 -20 minutter. Må legge til at jeg smeltet sjokolade og dyppet alle i slik at de fikk en liten sjokolade topp :-D anbefales!! Disse lager jeg også - er kjempegode. Har aldri styrt med å varme opp noe, bare stivpisket eggehvitene og rørt alt forsiktig sammen.
kamela Skrevet 12. desember 2009 Forfatter #8 Skrevet 12. desember 2009 Jeg har laget disse og de ble nydelig og myke inni!! 180 g melis 250 g kokosmasse 1/4 ts vaniljesukker 4 eggehviter Pisk eggehvitene til stivt skum. Rør forsiktig inn melis, kokosmasse og vaniljesukker med så lett hånd som mulig. Dekk stekeovnsplater med bakepapir. Sett deigen i topper på platen med to spiseskjeer. Stekes midt i ovnen på 150°C. Steketiden er 15 -20 minutter. Må legge til at jeg smeltet sjokolade og dyppet alle i slik at de fikk en liten sjokolade topp :-D anbefales!! Startet med disse. Kjempegode og myke inni. Flyter ikke ut på bakeplata!
Gjest Gjest Skrevet 12. desember 2009 #9 Skrevet 12. desember 2009 Men hva gjør dere med alle eggeplommene som blir til overs? Fikk uansett lyst å teste - fint med rapportering.
kamela Skrevet 14. desember 2009 Forfatter #10 Skrevet 14. desember 2009 Jeg har vispet plommene og lagt dem i fryseren - skal ha de i pannekakerøra!
Arkana Skrevet 14. desember 2009 #11 Skrevet 14. desember 2009 (endret) Kokosmakroner (ca 40 stk.) 4 eggehviter 200 gram sukker 250 gr kokosmasse. Ha alt i en kjele om varm til den er lunken. Settes i Topper med to teskjeer på bakepapir på stekeplata. Stekes midt i ovnen til de er litt gylne 170 grader i ca 12 min. Lykke til . Disse blir gode ja. Denne oppskriften prøvde jeg for første gang i dag (fant den på kokosmasseposen), og de ble også myke inni og veldig gode. 50 g smør 2 egg 1 dl sukker 200 g kokosmasse Smelt smøret og avkjøl litt. Rør egg og sukker sammen (ikke visp) og rør inn smør og kokosmasse. Sett topper med teskjeer på stekebrett og stek ved 175 grader i 10-15 minutter. Endret 14. desember 2009 av Arkana
Snop Skrevet 14. desember 2009 #12 Skrevet 14. desember 2009 Jeg gjorde det kjempeenkelt, blandet eggehvite, sukker og kokos. Det ble knallgodt
kamela Skrevet 14. desember 2009 Forfatter #13 Skrevet 14. desember 2009 Disse blir gode ja. Denne oppskriften prøvde jeg for første gang i dag (fant den på kokosmasseposen), og de ble også myke inni og veldig gode. 50 g smør 2 egg 1 dl sukker 200 g kokosmasse Smelt smøret og avkjøl litt. Rør egg og sukker sammen (ikke visp) og rør inn smør og kokosmasse. Sett topper med teskjeer på stekebrett og stek ved 175 grader i 10-15 minutter. Flyter de ut på brettet?
Kanutten Skrevet 14. desember 2009 #15 Skrevet 14. desember 2009 Flyter de ut på brettet? De holder formen slik man setter de ned på brettet : Jeg synes disse holder seg myke inni lengre enn de med vispet hvite. Mamma pleier å lage de, men jeg synes de blir fortere tørre enn den oppskrifta jeg bruker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå