Gå til innhold

13 årings forhold til far

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Lurer_*
Skrevet

Min venninne fortalte at husets 13 årige jente (ikke hennes) hver dag følger far til døra når han skal gå og så går hun i vinduet for å vinke til han.

Jeg synes dette høres litt spesielt ut :klø:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hva er det du insinuerer ? Misbruk ? Overdreven farsbinding ? jeg syns det høres hyggelig ut ,og så bra at tenåringen allerede er stått opp når far går på jobb :)

Endret av livesen
Skrevet

Og det unormale er??

Skrevet
Og det unormale er??

Lurte jeg på også.Må være en overivrig bv-ansatt som har skrevet startinnlegget.

Skrevet

Dette betyr vel bare at jenten er glad i faren sin og de har et godt forhold, noe jeg synes er bra. Men det synes kanskje ikke du?

Skrevet
Min venninne fortalte at husets 13 årige jente (ikke hennes) hver dag følger far til døra når han skal gå og så går hun i vinduet for å vinke til han.

Jeg synes dette høres litt spesielt ut :klø:

Etter noen år på nettforum har jeg lært at sjansen for at man synes det burde være mer avstand i kontakten mellom far og barn avhenger av ens relasjon til far og barn.

I nedadstigende rekkefølge:

1. Stemor

2. Skilt/ekssamboende mor etter stygt brudd/dårlig samarbeid

3. Hvilken som helst nosy kvinnelig bekjent

4. Mor som er i godt forhold til far

Det er lov for en 13-åring å vinke. Kanskje liker hun å se når faren går fordi hun ofte er borte fra ham og savner ham. Kanskje er det en vane fra yngre år som hun ikke tenker over. Kanskje de ikke legger vekk vanen fordi de hver for seg er opptatte av å vise hverandre at de bryr seg og kanskje er de hver for seg litt redde at det skal bli oppfattet som et tegn på å ikke bry seg like mye om en av dem slutter.

Uansett, er det ikke større problemer enn det... ;)

Skrevet

Her gjør også 13-åringen det; og jeg, og 5-åringen. Hvorfor være så blasert, og ta hverandre for gitt, og ikke engang gidde å si hadet?

Synes det er viktig å tenke på at man skal bry seg om hverandre i dagliglivet, og ikke bare gi en klem når noen skal dra en måned til Amerika, liksom...

Skrevet

Ser ikke problemet jeg heller. Følger selv ofte gubben til døra, å vinker til han gjennom vinduet. Nå er ikke vår datter stor nok til å gå selv ennå, men er det noe hun vil gjøre, er det bare fint.

Må si meg enig med Hyse, hvorfor kan man ikke gjøre slike små ting i hverdagen? Er da ikke annet enn noe hyggelig.

Skrevet

JEG gjorde slikt med moren min når jeg var på den alderen. Fulgte henne til døren når hun gikk for å ta buss til jobb, og så gikk jeg på balkongen og vinket når bussen dro forbi.

Jeg ble hverken misbrukt, mishandlet, slått, ødelagt, terrorisert eller hva enn noen i verste fall måtte forestille seg ;)

Jeg er bare veldig glad i mamman min.

Skrevet
JEG gjorde slikt med moren min når jeg var på den alderen. Fulgte henne til døren når hun gikk for å ta buss til jobb, og så gikk jeg på balkongen og vinket når bussen dro forbi.

Jeg ble hverken misbrukt, mishandlet, slått, ødelagt, terrorisert eller hva enn noen i verste fall måtte forestille seg ;)

PS: Når jeg er hjemme på lengre besøk, gjør jeg det enda. Jeg er 28 :sjenert:

Skrevet

Men oppi hodet til den ivrige bv-ansatte som startet denne tråden ble du nok det....

Skrevet
Men oppi hodet til den ivrige bv-ansatte som startet denne tråden ble du nok det....

Da er nok sønnen min ille ute, han gir meg nemlig klem før jeg går og sier at han håper jeg får en fin dag på jobben.

Skrevet

Jeg får klem og følge til døra av mine tenåringer før jeg drar på jobb, får nattklem også. På eget intiativ fra de. Stakkars barn....

Skrevet

Jeg vil at ts skal fortelle baktanken med et sånt innlegg!

Hvorfor alle skal bakes inn i den samme nitriste formen, fortelle hvorfor det ikke er plass for nærhet og omsorg i hennes liv, hva som er galt og ikke minst hva faen er det du insinuerer????????

Skrevet
Etter noen år på nettforum har jeg lært at sjansen for at man synes det burde være mer avstand i kontakten mellom far og barn avhenger av ens relasjon til far og barn.

I nedadstigende rekkefølge:

1. Stemor

2. Skilt/ekssamboende mor etter stygt brudd/dårlig samarbeid

3. Hvilken som helst nosy kvinnelig bekjent

4. Mor som er i godt forhold til far

Ærligtalt dritt lei av at alle stemødre og skilte mødre skal puttes i stygge stereotyper.Synes dette er lavmål å dra inn en stor gruppe og putte samme slemme merkelapp på alle sammen. Hold deg for god til å dømme alle i en gruppe og ikke minst gi stemødre skylda for dette tulle innlegget....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...