Gjest Gjest Skrevet 6. desember 2009 #1 Skrevet 6. desember 2009 Hadde vært svært takknemlig om noen kunne hjelpe meg! MÅ ha slike!!
Gjest Gjest Skrevet 6. desember 2009 #2 Skrevet 6. desember 2009 Finnes de på noe spesiellt glssmagasin eller noe, kanskje?
Pingting Skrevet 6. desember 2009 #3 Skrevet 6. desember 2009 Museumsbutikker har ofte slike. Jeg vet også at Husfliden hadde for noe år tilbake, men vet ikke hvordan det er nå. Om du orker å vente til våren og sommeren, hender det selgerne på ulike vikingmarkeder selger dem også. Eller så kan du jo prøve å google litt rundt på "viking age glass" eller noe sånt. Sånne er så fine
Gjest Gjest Skrevet 6. desember 2009 #5 Skrevet 6. desember 2009 Museumsbutikker har ofte slike. Jeg vet også at Husfliden hadde for noe år tilbake, men vet ikke hvordan det er nå. Om du orker å vente til våren og sommeren, hender det selgerne på ulike vikingmarkeder selger dem også. Eller så kan du jo prøve å google litt rundt på "viking age glass" eller noe sånt. Sånne er så fine Crap...... Jeg trenger dem nå før jul, det haster og kan ikke vente.. Ikke i det hele tatt :/ Jeg skal sjekke rundt, har lett meg forgjeves på norske sider, finnes ikke. Skal se litt rundt jeg Tusen takk for svar!
Gjest Gjest Skrevet 6. desember 2009 #6 Skrevet 6. desember 2009 For å forklare hastverken, jeg lovet å ta husvasken for min bror som jobber utenlands og kommer ikke hjem før den 23 desember. Jeg kom borti en kasse på loftet som deiset i gulvet og knuste, det var 4 slike glass, helt vanlige med svart stett, finner bilder over alt på nettet, men ikke noe utsalg. Han kommer til å bli så utrolig skuffet, jeg MÅ bare prøver å erstatte dem før jeg innrømmer tabben. Må prøve å averge.
Tante Skrevet 6. desember 2009 #7 Skrevet 6. desember 2009 (endret) Da vil jeg anbefale deg en tur på ebay, og søke på "viking cone beakers" siden de insisterer på å kalle dem "vikingglass".... Men vet du at disse glassene er veldig viktig for din bror? Om de stod i en kasse på loftet, ville jeg tenkt at det ikke hasta så veldig. Er jo bra at du vil erstatte dem, men du kan kanskje bare forklare tabben og si at du har bestilt nye som er på vei? Endret 6. desember 2009 av Tante
Gjest Gjest Skrevet 6. desember 2009 #8 Skrevet 6. desember 2009 Da vil jeg anbefale deg en tur på ebay, og søke på "viking cone beakers" siden de insisterer på å kalle dem "vikingglass".... Men vet du at disse glassene er veldig viktig for din bror? Om de stod i en kasse på loftet, ville jeg tenkt at det ikke hasta så veldig. Er jo bra at du vil erstatte dem, men du kan kanskje bare forklare tabben og si at du har bestilt nye som er på vei? Jeg tror nok de var veldig spesielle for ham, for så vidt jeg har forstått på foreldrene våre, så tar han dem bare frem i viktig sammenheng til porselen serviset kan man si. Jeg vil bare få bestilt nye, og så fortelle ham at det er nye på vei, og at jeg tabbet meg ut. Om jeg ikke får tak i nye, må jeg bare fortelle ham hva jeg har gjort. Jeg har så dårlig samvittighet, vil ikke at han skal bli lei seg, så nå hyperventilerer jeg litt og tråler nettet for å finne dem. Tusen takk for tipset om å søke på "viking cone beakers", jeg har prøvd alle mulige søkemetoder, men det viser seg at vikingglass er det navnet som slår an. Jeg skal prøve! Takker for all hjelp, virkelig!
Pingting Skrevet 6. desember 2009 #9 Skrevet 6. desember 2009 Hvor i verden bor du? Jeg kjenner noen som driver litt med vikinghåndverk, mulig jeg kan finne frem til noen der du bor...
Gjest Gjest Skrevet 6. desember 2009 #10 Skrevet 6. desember 2009 Hvor i verden bor du? Jeg kjenner noen som driver litt med vikinghåndverk, mulig jeg kan finne frem til noen der du bor... Jeg holder til rett utenfor Haugesund sentrum jeg, borti gokk byggefeltene der. Så hyggelig av deg å tenke den tanken! Skulle ønske JEG kunne litt vikinghåndverk, det er jo fantastisk pent
Pingting Skrevet 6. desember 2009 #11 Skrevet 6. desember 2009 Jeg holder til rett utenfor Haugesund sentrum jeg, borti gokk byggefeltene der. Så hyggelig av deg å tenke den tanken! Skulle ønske JEG kunne litt vikinghåndverk, det er jo fantastisk pent Hm. Kjenner ingen der i landet desverre Mulig de har sånne glass på arkeologisk museum i Stavanger, men det er jo ikke rett rundt hjørnet akkurat da... Fant en annonse på finn.no med fire (!) slike glass, men den selgeren er jo i Oslo, da... Har Husfliden en butikk i Haugesund da? Det KAN jo hende at de fører dem fortsatt. Skulle bare mangle forresten, har vært uheldig og ødelagt andre sine ting jeg og, det er ikke morsomt!
Gjest Gjest Skrevet 6. desember 2009 #12 Skrevet 6. desember 2009 Hm. Kjenner ingen der i landet desverre Mulig de har sånne glass på arkeologisk museum i Stavanger, men det er jo ikke rett rundt hjørnet akkurat da... Fant en annonse på finn.no med fire (!) slike glass, men den selgeren er jo i Oslo, da... Har Husfliden en butikk i Haugesund da? Det KAN jo hende at de fører dem fortsatt. Skulle bare mangle forresten, har vært uheldig og ødelagt andre sine ting jeg og, det er ikke morsomt! Åh, de glassene er nesten HELT like de jeg knuste! I følge bildet på pakken hvertfall, de må jeg sende mail på! Koste hva det koste vil, de der må jeg ha. Håper virkelig ikke de er solgt enda, pine å vente på svar fra selger. Håper det er muligheter for å sende dem i posten, det MÅ det være, så uheldig kan jeg ikke være at det ikke skal gå an .... TUSEN TAKK for at du gjør en slik innsats for å hjelpe meg, og du har rett, å ødelegge andres ting er alt annet enn morsomt!
Gjest Gjest Skrevet 6. desember 2009 #13 Skrevet 6. desember 2009 Tadaaaaaa! HER er jo også en mulighet! Åh, så ikke dette innlegget før nå, "litt" stressa jah! Tusen, tusen takk for all hjelp, herfra skal jeg klare meg! Åh, hva skulle jeg gjort uten hjelpen her fra.
Gjest Gjest Skrevet 26. desember 2009 #15 Skrevet 26. desember 2009 Tenkte jeg skulle fortelle hvordan det gikk!! Gikk kjempebra, ingen merket at de var helt nye, men broren min påpekte at de skinte litt ekstra. Jeg sa jeg hadde pusset dem Takk for hjelpen, håper dere har hatt fin jul!
Pingting Skrevet 29. desember 2009 #16 Skrevet 29. desember 2009 Tenkte jeg skulle fortelle hvordan det gikk!! Gikk kjempebra, ingen merket at de var helt nye, men broren min påpekte at de skinte litt ekstra. Jeg sa jeg hadde pusset dem Takk for hjelpen, håper dere har hatt fin jul! Knuser dem, også tar du på deg æren for at de er blankere! Den var fin, altså. Hyggelig å høre at det ordnet seg ihvertfall!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå