Gå til innhold

ps2 spill til ps3?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Hanne_*
Skrevet

Heisann!

Skal kjøpe meg en playsation 3, kan jeg spille de gamle spillene til playstation 2 på den?

Blir jo dumt å ikke kunne bruke de gamle spillene...

Skrevet

På de første PS3 maskinene kunne en det, men tror ikke det går på den nyeste utgaven.

Skrevet
Heisann!

Skal kjøpe meg en playsation 3, kan jeg spille de gamle spillene til playstation 2 på den?

Blir jo dumt å ikke kunne bruke de gamle spillene...

Nei. Verken nye PS3 Slim eller "gamle" PS3 3. generasjon kan spille PS2-spill. Får du tak i en ny 2. generasjon kan den spille noen få PS2-spill. Du kan takke dine medmennesker for at første generasjon PS3 er dyrere brukt i dag enn den var ny da den kom ut. Den er den eneste som fullt ut støtter PS2-spill, men da klaget folk over at den var for dyr...

Skrevet

Sony holder på å lage en oppdatering til operativsystemet som ps3 bruker, sån at alle maskiner som laster ned oppdateringen kan kjøre ps2spill.

Lengesiden jeg leste om det, så jeg veit ikke hvor langt de er på vei med det.

• 1 måned senere...
Skrevet

Funker guitar hero-gitarer til ps3 til guitar hero-spill på en ps2, da?

Skrevet
Sony holder på å lage en oppdatering til operativsystemet som ps3 bruker, sån at alle maskiner som laster ned oppdateringen kan kjøre ps2spill.

Det høres litt usannsynlig ut, siden restriksjonen er hardware-avhengig heller enn software - de eldre PS3-modellene hadde en ekstra CPU av sorten som ble brukt i PS2. Om det stemmer er det dog gode nyheter.

Skrevet

Men slim kan vel kjøre ps1?

Skrevet
Men slim kan vel kjøre ps1?

Slip er ikke bakoverkompatibel. Det finnes dog noen utvalgte klassikere på Playstation Store som er fra PS1 og PS2. De kan lastes ned og spilles på PS3.

Skrevet
Det høres litt usannsynlig ut, siden restriksjonen er hardware-avhengig heller enn software - de eldre PS3-modellene hadde en ekstra CPU av sorten som ble brukt i PS2. Om det stemmer er det dog gode nyheter.

Jeg fant jeg fant!

http://www.us.playstation.com/Support/CompatibleStatus

"We are working with game publishers and peripheral manufacturers to develop the appropriate hardware to play peripheral-dedicated PS1 and PS2 games on the PS3. Ultimately, however, it will be up to those companies to decide if they want to produce these peripherals to support this gameplay option."

Så en vakker dag kan det hende man får spille ps1/ps2spill på ps3.

Hvertfall peripral-dedikerte spill... Uten at jeg kan si jeg veit hva det betyr.

Skrevet

Får satse på at PS4 tar både PS1, PS2 og PS3, da.. :sjenert:

Skrevet (endret)

Peripherals er, vel peripherals. Når det er snakk om konsoller er det stort sett input det gjelder, altså kontroller av ulik sort, eyetoy, osv. Jeg lurer på om ikke det er det de snakker om der.

Endret av Zealuu

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...