Sort Pastill Skrevet 6. desember 2009 #1 Skrevet 6. desember 2009 Jeg skulle gjerne hatt tak i klassisk musikk som minner om filmmusikk fra filmer som Ringenes Herre, noe Harry Potter, noe Pirates, noe Narnia- vel, you name it. Typisk filmmusikk fra fantasyfilmer, egentlig. Noen som har noen tips til meg?
Gjest Pippelipp Skrevet 6. desember 2009 #2 Skrevet 6. desember 2009 Nå er jeg på litt tynn is, for det er lenge liden jeg har sett noen av de filmene, men jeg synes å huske at musikken er litt pompøs, uten at jeg bruker ordet i negativ forstand. Du kunne prøve deg på noen av de litt senere russerne: Schostakowitsch (eller hvordan det nå skrives), Rachmaninov og ikke minst Stravinskij. Mussorgsky "night on the bald mountain" (tror jeg den heter "natt på bloksberg" på norsk , i hvert fall). "Danse macabre" av Saint-Saëns? Hm...må tenke.
Sequax Skrevet 13. desember 2009 #3 Skrevet 13. desember 2009 Jeg skulle gjerne hatt tak i klassisk musikk som minner om filmmusikk fra filmer som Ringenes Herre, noe Harry Potter, noe Pirates, noe Narnia- vel, you name it. Typisk filmmusikk fra fantasyfilmer, egentlig. Noen som har noen tips til meg? Komponisten som har skrevet musikken til bl.a Harry Potter og Star Wars heter John Williams. Liker du hans verker kan jeg også anbefale John Barry. Mine favoritter i tillegg til de jeg nevnte ovenfor er Phillip Glass, Alan Silvestri og Thomas Newman-
Gjest Gjest_Tanja_* Skrevet 13. desember 2009 #4 Skrevet 13. desember 2009 Danny Elfman! Spesielt Edward Scissorhands soundtracket. SÅ vakker musikk.
Sequax Skrevet 13. desember 2009 #5 Skrevet 13. desember 2009 Danny Elfman! Spesielt Edward Scissorhands soundtracket. SÅ vakker musikk. Ja! Enig!
Lykkelitenen Skrevet 13. desember 2009 #6 Skrevet 13. desember 2009 Ja! Enig! Så ekstremt dilla på danny elfman nå for tiden, har musikken fra både copse bride, nightmare before christmas og charlie og sjokoladefabrikken på repeat på både mp3spiller og spotify Også veldig glad i filmmusikken til queen of the damned (både den klassiske filmmusikken som man finner på spotify of rockelåtene fra filmmusikkalbumet de gav ut..) New wolrd orchestra har også mye bra, samme har Stan withmire (blandt annet den orginale Bella's lullaby, ikke de ørten versjonene som påstås å være den... samt musikken til fjærscenen fra forest gump <3)
Lykkelitenen Skrevet 13. desember 2009 #7 Skrevet 13. desember 2009 musikken til zelda har jeg også dilla på, men den finner jeg ingens navn på, så om noen vet, skrik gjerne ut!
Sequax Skrevet 13. desember 2009 #8 Skrevet 13. desember 2009 Så ekstremt dilla på danny elfman nå for tiden, har musikken fra både copse bride, nightmare before christmas og charlie og sjokoladefabrikken på repeat på både mp3spiller og spotify Også veldig glad i filmmusikken til queen of the damned (både den klassiske filmmusikken som man finner på spotify of rockelåtene fra filmmusikkalbumet de gav ut..) New wolrd orchestra har også mye bra, samme har Stan withmire (blandt annet den orginale Bella's lullaby, ikke de ørten versjonene som påstås å være den... samt musikken til fjærscenen fra forest gump <3) ELSKER "nightmare before Christmas" soundtracket!!! " Kidnap the Sandy Claws, put him in a baaaaag.." hadde jeg på hjernen sikkert en måned etter at jeg hadde sett filmen første gang Og den nydelige sangen til Sally når hun sitter og lengter etter Jack.....
Sequax Skrevet 13. desember 2009 #9 Skrevet 13. desember 2009 musikken til zelda har jeg også dilla på, men den finner jeg ingens navn på, så om noen vet, skrik gjerne ut! Koji Kondo har skrevet musikken til spillet "Zelda - twilight princess "
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2009 #10 Skrevet 14. desember 2009 Så ekstremt dilla på danny elfman nå for tiden, har musikken fra både copse bride, nightmare before christmas og charlie og sjokoladefabrikken på repeat på både mp3spiller og spotify Også veldig glad i filmmusikken til queen of the damned (både den klassiske filmmusikken som man finner på spotify of rockelåtene fra filmmusikkalbumet de gav ut..) New wolrd orchestra har også mye bra, samme har Stan withmire (blandt annet den orginale Bella's lullaby, ikke de ørten versjonene som påstås å være den... samt musikken til fjærscenen fra forest gump <3) Er Carter Burwell som er komponisten, Stan Whitmire spiller bare piano. Til ts kan jeg foreslå Hans Zimmer (Gladiatoren, Løvenes konge).
Sort Pastill Skrevet 14. desember 2009 Forfatter #11 Skrevet 14. desember 2009 Tusen takk for alle svar folkens! Dette setter jeg stoor pris på!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå