Gjest Gjest_anonym_* Skrevet 6. desember 2009 #1 Skrevet 6. desember 2009 Jfr f.eks denne tråden : http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=456412 som handler om hva som er mest irriterende med damer, så lurer jeg på en ting. Har nemlig observert at de jentene som er sååå jentete som det går an å få blitt - nettopp med de trekkene som blant annet nevnes i tråden over - likevel er de som er mest populære blant gutta? Hvordan kan det ha seg? Det er jo et paradoks at mannfolk syns sånne er irriterende, men de jentene som ikke er sånn er liksom likevel ikke interessante?
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2009 #2 Skrevet 7. desember 2009 Noen menn liker da jenter som er jentene. Jeg forstår egentlig DET bedre enn at det skal være så attraktivt med guttente jenter. Smaken er som baken TS, delt.
firewater Skrevet 8. desember 2009 #4 Skrevet 8. desember 2009 Det er jo et paradoks at mannfolk syns sånne er irriterende, men de jentene som ikke er sånn er liksom likevel ikke interessante? Det er mer en situasjon av å ta det gode med de vonde. Jenter som ser ut som jeg vil at de skal gjøre pleier ikke å oppføre seg som jeg vil at de skal oppføre seg.
Hettan Skrevet 8. desember 2009 #5 Skrevet 8. desember 2009 Noen menn liker da jenter som er jentene. Jeg forstår egentlig DET bedre enn at det skal være så attraktivt med guttente jenter. Smaken er som baken TS, delt. Eg er ganske så guttejente av meg mest sannsynlig en liten side-effect av å ha x antall eldre brødre.. Men det er av og til de gutta som liker at en jente klarer å ta litt vare på seg selv også.. Jeg hang endel rundt i bilmiljøet før og da ble det litt oppsikt når jeg kunne kle og oppføre meg som en "jentejente" for så å snu på helen og irritere meg over en bilmotor som ikkje ville gå skikkelig og ikkje være redd for å skitne til fingrene, og dermed være en "guttejente" i språk og oppførsel.. I enkelte tilfeller førte dette til at endel av gutta så på meg som en kompis men andre gjerne så andre sider.. Men uansett, hva som irriterer en gutt kan jo like så greit varierere fra dag til dag som fra time til time med oss jenter Vi er alle forskjellige uten tvil.. Og uten at vi hadde vært forskjellige tror eg det hadde vært en meget kjedelig verden uten tvil
Gjest Gjest_anonym_* Skrevet 10. desember 2009 #6 Skrevet 10. desember 2009 Noen menn liker da jenter som er jentene. Jeg forstår egentlig DET bedre enn at det skal være så attraktivt med guttente jenter. Smaken er som baken TS, delt. Mener ikke nødvendigvis guttete jenter, det er jo en hel del mellomting mellom gutte-jenter og de "irriterende" jentene som bare fniser og ikke klarer å åpne døra selv. Og hvorfor det da er de sistnevnte som er mest populære skjønner jeg ikke. Går fint an å være feminin men samtidig ha litt mellom øra og ha humor og klike mentalt med gutter. ?
Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2009 #7 Skrevet 10. desember 2009 Mener ikke nødvendigvis guttete jenter, det er jo en hel del mellomting mellom gutte-jenter og de "irriterende" jentene som bare fniser og ikke klarer å åpne døra selv. Og hvorfor det da er de sistnevnte som er mest populære skjønner jeg ikke. Går fint an å være feminin men samtidig ha litt mellom øra og ha humor og klike mentalt med gutter. ? Menn flest er redde for kloke kvinner med personlighet. Altså, intelligente kvinner som utfordrer dem. De foretrekker jenter som ikke er en trussel mot deres ego... Finnes ikke noe mindre farlig enn en jente som kun tenker på klær, sminke og slanking.
Gjest glasd Skrevet 10. desember 2009 #8 Skrevet 10. desember 2009 Menn flest er redde for kloke kvinner med personlighet. Altså, intelligente kvinner som utfordrer dem. De foretrekker jenter som ikke er en trussel mot deres ego... Finnes ikke noe mindre farlig enn en jente som kun tenker på klær, sminke og slanking. sant nok. Men det er jo heldivis forskjell på gutter også. Mitt inntrykk er at de guttene som liker "sånne" jenter ofte er litt av samme typen selv, eller altså at de er av typen som selv er forfengelig, "attraktive", skikkelig mannete osv.
~white lady~ Skrevet 15. desember 2009 #9 Skrevet 15. desember 2009 Menn flest er redde for kloke kvinner med personlighet. Altså, intelligente kvinner som utfordrer dem. De foretrekker jenter som ikke er en trussel mot deres ego... Finnes ikke noe mindre farlig enn en jente som kun tenker på klær, sminke og slanking. Ja, begynner å lure på om det er sånn faktisk! Har opplevd mer enn en gang at menn/gutter jeg prater med blir småsure og flaue hvis jeg vet mer om/ retter på de om en sak. nei, gutter vil helst vite best. Hele tiden.
Kamikatze Skrevet 15. desember 2009 #10 Skrevet 15. desember 2009 Øh! Menn tenner på utseendet. Intelligenskvotienten synes ikke utenpå... Dessuten er det mange gutter som setter pris på å få lov å føle seg som menn. Litt sånn der beskyttende og allvitende. Men finns det ikke noe å snakke om etter pulinga, er det bare å pule seg tom. Men i lengda kan det bli litt mye av det gode, og da kan det være greit å restituere i armene til ei med hode.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 16. desember 2009 #11 Skrevet 16. desember 2009 Øh! Menn tenner på utseendet. Intelligenskvotienten synes ikke utenpå... Dessuten er det mange gutter som setter pris på å få lov å føle seg som menn. Litt sånn der beskyttende og allvitende. Men finns det ikke noe å snakke om etter pulinga, er det bare å pule seg tom. Men i lengda kan det bli litt mye av det gode, og da kan det være greit å restituere i armene til ei med hode. Tror noen misforstår litt og tror at det ikke finnes noe i mellom de som er absolutt ingenting og heftig intellektuelle. Jeg mener bare at det finnes jenter som har litt mellom øra og som kan være på et mentalt nivå med gutten - ikke nødvendigvis at hun sskal være så smart at han føler seg dummere, men at det går an å prate, at man har samme humor og man er på et slags likt nivå. Men jeg observerer at mange gutter vil ha de som ikke er på noe som helst nivå, men som bare kan referere til se&hør og som kun syns det er humor hvis noen har tatt på på mascaraen feil....
Skyld Skrevet 16. desember 2009 #12 Skrevet 16. desember 2009 Menn flest er redde for kloke kvinner med personlighet. Altså, intelligente kvinner som utfordrer dem. De foretrekker jenter som ikke er en trussel mot deres ego... Finnes ikke noe mindre farlig enn en jente som kun tenker på klær, sminke og slanking. Det hadde ikke forundret meg
K.A. Skrevet 16. desember 2009 #13 Skrevet 16. desember 2009 Det er fullstendig vanlig for jenter å irritere seg over menns valg av dame, akkurat som det er fullstendig vanlig for gutter å irritere seg over kvinners valg av menn. Vi irriterer oss rett og slett over at folk vi ikke liker blir likt av folk vi liker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå