Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 6. desember 2009 #1 Skrevet 6. desember 2009 Jeg skal til fuerteventura, kanari øyene neste mandag(14des) og har hørt at det nesten er en garanti for sol på den øya, siden den er den tørreste og varmeste av kanari øyene(ligger nærmest faslandet) Men nå viser det seg på yahoo værs 10 dags melding at det er meldt skyer/regn fra mandag den 14 og de neste tre dagene Det var en SIKKKELIG nedtur å finne ut av dette og jeg har derfor et lite håp om at slike 10 dagers forkast ikke er helt til å stole på? Men jeg er redd for at disse værmeldingene er relativt korrekte! Vær så snill å fortell meg at jeg tar feil?
Gjest Gjest Skrevet 6. desember 2009 #2 Skrevet 6. desember 2009 Jeg skal til fuerteventura, kanari øyene neste mandag(14des) og har hørt at det nesten er en garanti for sol på den øya, siden den er den tørreste og varmeste av kanari øyene(ligger nærmest faslandet) Men nå viser det seg på yahoo værs 10 dags melding at det er meldt skyer/regn fra mandag den 14 og de neste tre dagene Det var en SIKKKELIG nedtur å finne ut av dette og jeg har derfor et lite håp om at slike 10 dagers forkast ikke er helt til å stole på? Men jeg er redd for at disse værmeldingene er relativt korrekte! Vær så snill å fortell meg at jeg tar feil? Tidagers varsel er dessverre ikke til å stole på når det kommer til nøyaktighet. Vanglivis kan de imidlertid se trender, slik som temperaturområde. Melder de 14 grader vil det mest sannsynlig være kjølig, hvorvidt det blir sol eller regn hver dag er umulig og si.
Gjest Gjest Skrevet 6. desember 2009 #3 Skrevet 6. desember 2009 Leste et sted at en meteorolog sa at det ikke var noe poeng å sjekke værvarsler lenger enn maks tre dager frem i tid. Min erfaring med værvarsling er at de svært ofte ikke klarer å gi riktig informasjon om været akkurat nå engang. Husker jeg skulle på en ferietur der det ble spådd bare dårlig vær. Da jeg kom frem skinte solen, og jeg sjekket på nytt. Det sto at det regnet. Så da sluttet jeg å ta det seriøst. Det var forøvrig sol under hele oppholdet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå