Gjest Gjest Skrevet 6. desember 2009 #1 Skrevet 6. desember 2009 Kan hoteller oppgi personalia om overnattingsgjester til andre privatpersoner?
Hettan Skrevet 6. desember 2009 #2 Skrevet 6. desember 2009 Hoteller har regler for slikt og skal i teorien ikkje oppgi til folk som ringer eller kommer innom og spør om noen som de kjenner bor der.. Men hoteller kan ta i mot beskjed "dersom det skulle vise seg at noen ved det navnet skulle bo der" Eg har jobbet i resepsjon på hotell og det var flere ganger vi bare tok i mot beskjed slik..
Gjest Gjest Skrevet 6. desember 2009 #3 Skrevet 6. desember 2009 Hoteller har regler for slikt og skal i teorien ikkje oppgi til folk som ringer eller kommer innom og spør om noen som de kjenner bor der.. Men hoteller kan ta i mot beskjed "dersom det skulle vise seg at noen ved det navnet skulle bo der" Eg har jobbet i resepsjon på hotell og det var flere ganger vi bare tok i mot beskjed slik.. Synd. I disse julebordstimer (unnskyld -tider) hender det jo at det dukker opp interessante som man gjerne skulle kontaktet igjen.
Gjest brutal_mann Skrevet 6. desember 2009 #4 Skrevet 6. desember 2009 Synd. I disse julebordstimer (unnskyld -tider) hender det jo at det dukker opp interessante som man gjerne skulle kontaktet igjen. Slike som kona nettopp har pult
Hettan Skrevet 6. desember 2009 #5 Skrevet 6. desember 2009 Dersom du vet rom nummer til vedkommede så er det fult mulig å legge igjen en beskjed i resepsjonen til den gjesten.. hehe.. Eg husker en episode der en dame ringte og forklarte at mannen hennes bodde der, eller hun var i hvertfall veldig sikker på at mannen bodde der.. Og vi på hotellet visste at han det gjaldt hadde dukket opp der noen dager før og hadde bedt om å få rom ved siden av en venninne som "tilfeldigvis" skulle være der samtidig.. Og dette førte da til et lite drama siden konemor drev og ringte omtrentlig hver halvtime, bare for å prøve å få noen som kunne si om han var der eller ikkje, mens mannen sa at vi ikkje måtte si at han var der, og så kommer da venninnen senere og sier at vi ikkje måtte si at hun var der for det var bestevenninnen til konemor... Så tilslutt måtte eg forklare da til konemor at eg ikkje kunne si noe om hvem som bodde på hotellet siden det var i mot vår policy om privatliv på hotellet... Hun var skikkelig forbanna for å si det mildt og vi forstod jo veldig fort hva det var som foregikk mellom mannen og venninnen Men når det gjaldt julebord tok vi ofte i mot beskjeder fra ene gjesten til andre gjesten fordi de ikkje husket navnet på vedkomede, bare hvilket rom de hadde sneket seg ut i fra i løpet av natten
Gjest Gjest Skrevet 6. desember 2009 #6 Skrevet 6. desember 2009 Men når det gjaldt julebord tok vi ofte i mot beskjeder fra ene gjesten til andre gjesten fordi de ikkje husket navnet på vedkomede, bare hvilket rom de hadde sneket seg ut i fra i løpet av natten Ok. Så det kan være mulig å få navnet på vedkommende bare man har romnummeret?
MissCoverdale Skrevet 6. desember 2009 #7 Skrevet 6. desember 2009 Nei, du kan legge igjen en beskjed som resepsjonen vil gi til den det gjelder (f.eks. nr ditt). Det er strengt forbudt å gi ut navn på personer.
Gjest Gjest Skrevet 6. desember 2009 #8 Skrevet 6. desember 2009 Nei, du kan legge igjen en beskjed som resepsjonen vil gi til den det gjelder (f.eks. nr ditt). Det er strengt forbudt å gi ut navn på personer. Jaja, da var det løpet kjørt. Tenkte han kanskje kunne oppspore meg igjen. Det var forresten i Bergen...Jeg er alt for glad i drama. Skal ikke gjøre den tabben igjen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå