Gjest Gjest_tea_* Skrevet 6. desember 2009 #1 Skrevet 6. desember 2009 Jeg er en jente på 19 år, og har sikkert begått en stor tabbe. Jeg har alltid hadd litt myk dunvekst på kinn, hake og overleppe, og i ren desperasjon barberte jeg dette bort med høvel, men det kommer ekstremt fort tilbake... Kan noen anbefale meg klinikker osv. i BERGEN der man kan få fjernet hårvekst i ansiktet? Har ikke prøvd voksing, men ser for meg at det vil irritere huden min.. Eller? Takk på forhånd.
orchid1988 Skrevet 7. februar 2010 #2 Skrevet 7. februar 2010 Jeg har vokset meg i ansiktet en del ganger, første gangen da jeg vokset meg hos hudpleier reagerte huden veldig. Men fant ut at aloe vera funker fint å spøre på¨morgen å kveld de første dagene. Så gjør dette hver gang, og nå går det helt fint. Eg har polycystisk ovarie syndrom, og da er ett av symptomene uøsnket hårvekst der kvinner vanligvis ikke får. Så jeg går i tillegg til laser behandling i stavanger. Så eg får det dekket pga sykdom da. Men er verdt ett forsøk med voksing, visst ikke huden din er super sensetiv. Sånn er mange plasser av kroppen min.
Gjest Marlo Skrevet 7. februar 2010 #3 Skrevet 7. februar 2010 Får du det dekket? Hvordan gikk du frem da? For jeg har en ekstremvariant av hårvekst i ansiktet (her snakker vi ekstremt), men jeg får ikke hjelp til å få dekket kostnadene. Har heller ikke råd til det selv da jeg går på attføring.
orchid1988 Skrevet 7. februar 2010 #4 Skrevet 7. februar 2010 Ja jeg får det dekket av nav, men det er pga det er en sykdom (tilstanden som mange sier også) som utgjør disse symptomene. Så legen min henvendte meg til hudlege også ordnet han hudlegen det. Voksing betaler jeg da selv. Som jeg tar av og til. Men du kan jo bare forklare situasjonen for legen din, så tar dere det der i fra. Men om det blir dekket uten at det er noen sykdom så vidt jeg forsto det aner jeg rett og slett ikke. Men siden du er attføring, kan du da ikke søke om stønad til det siden du ikke har penger til det? Men prøv å snakk med legen din du. Lykke til, håper du får gjort noe med det, forstår godt at det er helt forferdeligt. Jeg føler meg så lite kvinnelig og helt ekkel.
Gjest Marlo Skrevet 8. februar 2010 #5 Skrevet 8. februar 2010 Jeg har diagnosen PCOS så den er grei. Legen min sa at jeg kunne evnt søke om å få refundert en del av pengene i etterkant dersom jeg valgte å bruke laserbehandling, men at det absolutt ikke var noen garanti for at jeg fikk noe tilbake.
orchid1988 Skrevet 8. februar 2010 #6 Skrevet 8. februar 2010 Jeg har diagnosen PCOS så den er grei. Legen min sa at jeg kunne evnt søke om å få refundert en del av pengene i etterkant dersom jeg valgte å bruke laserbehandling, men at det absolutt ikke var noen garanti for at jeg fikk noe tilbake. Merkelig. Jeg ble henvist til en hyggelig hudlege og han henviste meg igjen til Stavanger. Og da blir det dekket automatisk, uten at jeg har snakket noe med nav. Jeg bare betaler en egenandel på 300kr eller noe. Men om jeg skal få dekket på resten av kroppen, noe jeg bør, så må jeg søke selv til nav....!!!! og skal mase meg til det. er jo kjempe dyrt
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 8. februar 2010 #7 Skrevet 8. februar 2010 Det kommer vel også an på legen hvor hjelpsom han/hun er? Da jeg skulle få Roaccutan for å behandle kviser (mener ikke at det er det samme som pcos altså) sa hudlegen min i Stavanger at når huden hadde fått roet seg etter endt kur ville jeg få dekket behandling for å dempe alle arrene jeg har. Så flyttet jeg til Sarpsborg, og der var det ikke snakk om hjelp til behandling av arr, og jeg måtte krangle meg til å få hele Roaccutankuren tilogmed, selv om denne allerede var innvilget av nav. TS; om du har lyse tynne hår, så er det stor sjanse for at voks ikke vil ta dem.
orchid1988 Skrevet 8. februar 2010 #8 Skrevet 8. februar 2010 Det kommer vel også an på legen hvor hjelpsom han/hun er? Da jeg skulle få Roaccutan for å behandle kviser (mener ikke at det er det samme som pcos altså) sa hudlegen min i Stavanger at når huden hadde fått roet seg etter endt kur ville jeg få dekket behandling for å dempe alle arrene jeg har. Så flyttet jeg til Sarpsborg, og der var det ikke snakk om hjelp til behandling av arr, og jeg måtte krangle meg til å få hele Roaccutankuren tilogmed, selv om denne allerede var innvilget av nav. TS; om du har lyse tynne hår, så er det stor sjanse for at voks ikke vil ta dem. Må nok mase på legen til man kommer gjennom. Be om å bli henvist til hudlege. Det må jo hun om man ber om det, da har ikke hun noe med hva hudlegen gjør, men jeg var veldig heldig med han jeg ble henvist til, skulle ønske jeg kunne hatt han til fastlege. Jeg har ikke vært heldig med lege utvalgene mine, er fremdeles på utskikk. Får absolutt ikke halvparten av den forståelsen og hjelpen som jeg burde fått. Det skal ikke være enkelt, er så skuffet over legesystemet i Norge. TS: håper du kommer igjennom og får hjelp med hårveksten. Er ikke kjekt. Laser hjelper nok ikke på lyse hår desverre, dem har forsket mye på det, men ingenting som har funket enda. Går ann å prøve elektrolyse, men det funker heltst på mørke hår. Du kan jo bare prøve å vokse deg en gang å se hvordan huden reagerer, men er jo det at det vokser jo alltid ut igjen, med de sier at det kan bli mindre hår etter en del voks behandlinger. På kroppen tørr jeg ikke å vokse meg, men det er vel heller smertene eg gruer meg for men er jo verdt resultatet, føle seg kvinnelig og sexy for min ektemann ^^, men ansiktet var ikke så gale som jeg trodde det skulle, verre på leggene. Du får holde oss oppdatert Føler med deg
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 8. februar 2010 #9 Skrevet 8. februar 2010 Må nok mase på legen til man kommer gjennom. Be om å bli henvist til hudlege. Det må jo hun om man ber om det, da har ikke hun noe med hva hudlegen gjør, men jeg var veldig heldig med han jeg ble henvist til, skulle ønske jeg kunne hatt han til fastlege. Jeg har ikke vært heldig med lege utvalgene mine, er fremdeles på utskikk. Får absolutt ikke halvparten av den forståelsen og hjelpen som jeg burde fått. Det skal ikke være enkelt, er så skuffet over legesystemet i Norge. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg alltid skal være uheldig med legevalgene mine heller... ifjor fikk jeg behandling hos en øre-nese-hals spesialist på vestlandet, med hørselstest og mr osv. Han mener jeg bør få prøve høreapparat, men han kunne ikke tilpasse det, for han har ikke kompetanse til det. Han ville ha meg henvist til en som kunne det, men fordi han ikke vet hvem som er best på det her i Tromsøregionen, ville han sende hele epikrisen + journal til min nye fastlege her, så han kan sende henvisning. Og hva sier fastlegen min her: jo, at så lenge han ikke mottar journalen min fra fastlegen som opprinnelig henviste meg til den første øre-nese-hals spesialisten, vil han ikke henvise meg!!! Og han gamle fastlegen min nede på vestlandet sender jo aldri journalen, selv om jeg har ringt mange ganger og etterlyst den. Hørselen min er så elendig at han spesialisten spurte meg om jeg kunne lese på lepper, siden jeg klarte å følge noenlunde med på samtalen med ham... og på forelesningene på skolen hører jeg ikke hva de andre i klasserommet spør foreleseren om, så jeg går liksom glipp av noe der... Gudskjelov at vi ikke har gruppearbeid nå i vår.... Unnskyld TS, var ikke meningen å kuppe tråden din. Men jeg har et tips til deg: har du prøvd øyenbrynstrimmeren til Depend? (fås kjøpt på Cubus). Jeg bruker den på overleppen, og da unngår jeg stive hår som vokser ut. Kanskje det kan være et alternativ?
Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2010 #10 Skrevet 8. februar 2010 Napper denne øyenbrynstrimmeren håret fra rota? Tror du den får tak i små tynne hår også? Og hva er prisen?
orchid1988 Skrevet 8. februar 2010 #11 Skrevet 8. februar 2010 Det skal ikke være enkelt. Blir så forbanna rett og slett. De fleste legene i Norge tjener penger på å sitte inne på det kontoret sitt å ikke gjør noe nytte av seg, misforstå meg rett, selvfølgelig finnes det sikkert noen dyktige, men hvor er dem blitt av....!! Det er en skam og gir dårlig rykte for Norge. Mange som reiser utenlands for å få hjelp. Og sånn burde dt ikke vært. Så TS du må bare stå på ditt. Kan ta med deg en som står deg nærmest til legen, hjelpe deg med å gå frem. Skal selv ha med meg ei vennine til gyn nå 22 feb. Min ektemann hadde ikke anledning. Har ikke hatt så gode opplevelser hos forrige gyn jeg var hos. Så godt å ha med seg noen som støtter opp. Som sagt hold oss oppdatert!!!! ja napper den fra rota?? for om man bareberer/trimmer så vil det uansett komme mer og mer hår.
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 8. februar 2010 #12 Skrevet 8. februar 2010 Den trimmeren kutter akkurat som en barbermaskin, og den tar alle hårene mine iallefall. Den har flere innstillinger, så du enten kan trimme hårene til en viss lengde, eller kutte dem helt av ved hudoverflaten. Napper ikke. Jeg har slike små tynne lyse hår som voks ikke tar, derfor jeg kjøpte denne. Jeg har brukt denne ganske lenge, uten at hårmengden har økt. Kanskje det er annerledes om man har pcos? Pris, ja. Tror det var 199 jeg betalte...
orchid1988 Skrevet 9. februar 2010 #13 Skrevet 9. februar 2010 Den trimmeren kutter akkurat som en barbermaskin, og den tar alle hårene mine iallefall. Den har flere innstillinger, så du enten kan trimme hårene til en viss lengde, eller kutte dem helt av ved hudoverflaten. Napper ikke. Jeg har slike små tynne lyse hår som voks ikke tar, derfor jeg kjøpte denne. Jeg har brukt denne ganske lenge, uten at hårmengden har økt. Kanskje det er annerledes om man har pcos? Pris, ja. Tror det var 199 jeg betalte... Hos meg kom det bare enda mer når hårene ble barbert vekk. Hadde mye fra før av, lange og både lyse og mørke hår. Så babrte i begynnelsen, fikk jo helt panikk. For folk begynte å kommentere. Og ble bare verre liksom :S Men håper det blir bedre når jeg vokser og i tillegg får laserbehandling, forhåpentligvis går de mørke vekk. Men vi alle er nok forksjllige når det gjelder hårvekst.
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2010 #14 Skrevet 10. februar 2010 Den trimmeren kutter akkurat som en barbermaskin, og den tar alle hårene mine iallefall. Den har flere innstillinger, så du enten kan trimme hårene til en viss lengde, eller kutte dem helt av ved hudoverflaten. Napper ikke. Jeg har slike små tynne lyse hår som voks ikke tar, derfor jeg kjøpte denne. Jeg har brukt denne ganske lenge, uten at hårmengden har økt. Kanskje det er annerledes om man har pcos? Pris, ja. Tror det var 199 jeg betalte... Hvor leng tid bruker hårene på vokse ut igjen?
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 10. februar 2010 #15 Skrevet 10. februar 2010 Nå er det én uke siden jeg tok "barten", og syns ikke noe hårvekst ennå. Om jeg kjenner med fingeren så kan jeg såvidt ane noe hår der, men ettersom de er helt myke er det bare såvidt Ikke syns de når jeg står i lyset på badet heller
Gjest Marlo Skrevet 10. februar 2010 #16 Skrevet 10. februar 2010 Pris, ja. Tror det var 199 jeg betalte... Hvor kjøpte du den? Kanskje du har skrevet det, men fant det ikke
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2010 #17 Skrevet 10. februar 2010 Nå er det én uke siden jeg tok "barten", og syns ikke noe hårvekst ennå. Om jeg kjenner med fingeren så kan jeg såvidt ane noe hår der, men ettersom de er helt myke er det bare såvidt Ikke syns de når jeg står i lyset på badet heller Tusen takk for svar! Du er virkelig hjelpsom Kjøpte trimmeren i dag, så har prøvd på et lite område. Tar ikke på hele ansiktet før jeg ser hvordan håret vil vokse ut igjen Jeg kjøpte den på Vita for kun 99 kr
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå