Gå til innhold

Vedvarende eksem i armhulene

Anbefalte innlegg

Skrevet
Jeg bruker gilette. Er fornøyd med den. :) Har ikke så mye å si at det er "guttehøvel". Venus sine er så klumpete.

Ja jeg syns også Venus sin er klumpete, syns det er litt vanskelig å komme til ordentlig i kriker og kroker :gjeiper:

Det er jo sånn "smøring" på barberbladene, kanskje det er denne du reagerer på? Ellers kan det jo bare hende du har skåret deg littegrann ettersom bladene er så skarpe, slik at sopp e.l har kommet til. Sopp i huden er nokså vanlig og det virker som den har sesong i vinterhalvåret. Ville også prøvd ringblomstsalve og latt være å barbere armhulene en stund for å se om det ble bedre. NB, hvis eksemet skyldes sopp er det ikke noe poeng i å bruke hydrokortison, det står spesifisert på pakningen.

Ja vet du, jeg har også tenkt at det kan være denne smøringen. Før var det ikke smøring, men etter de begynte med dette så merker jeg at jeg ikke liker barberbladet like godt. Får mankjøpt uten smøring, eller har alle det nå?

Jeg kommer neppe til å bruke hydrokortison uansett :)

Skrevet

Hadde det samme en periode. Nå bruker jeg alovera gel som "barberkrem" under armene . Og jeg reagerte faktisk på sånne deoer som skulle være organiske og bra..... Jeg fikk tips fra andre som hadde vært borti dette om å bruke biotherm deo og etter det så forsvant eksem og kom aldri mere tilbake.

Gjest kløpinnen
Skrevet

Og jeg reagerer på alt som det er aloe vera i, klør noe sinnsykt av det. Først trodde jeg det var tull for aloe vera skal jo være så fantastisk til alt, men nei - ikke på meg.

Jeg tror nok du kan ha rett i at kroppen reagerer på den utrenskningen du holder på med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...