Pingting Skrevet 6. desember 2009 #1 Skrevet 6. desember 2009 Hjelp! Jeg har et helt nytt par med pensko i semsket skinn. Første gang jeg bruker dem er jeg selvfølgelig uheldig og tråkker uti en gjørmepytt. Har prøvd å børste det forsiktig av, men gjørma sitter. De var rimelig dyre og er verdens fineste, så vil gjerne få møkka av igjen. Noen som har noen råd?
Gjest Gjest Skrevet 6. desember 2009 #2 Skrevet 6. desember 2009 Gå i en skobutikk og spør om de har en shampoo som er spesielt for semskede sko.. Spør de som jobber der om tips! Bruk den, og impregner de etterpå.
Pingting Skrevet 6. desember 2009 Forfatter #3 Skrevet 6. desember 2009 Gå i en skobutikk og spør om de har en shampoo som er spesielt for semskede sko.. Spør de som jobber der om tips! Bruk den, og impregner de etterpå. Takk for tips! Vet egentlig veldig godt at jeg burde impregnert de først, men de ble kjøpt inn på kvelden før julebordet. Har lært leksa si nå.
*Joyce* Skrevet 6. desember 2009 #4 Skrevet 6. desember 2009 Såfremt gjørma har lagt seg utenpå skinnet og har tørket, vil jeg påstå at det er bedre å børste (helst med en sånn gummikost som du nok også får kjøpt i skobutikken) enn å påføre fuktighet som i verste fall kan gjøre at møkka trekker lenger inn i skinnet. Så kan du heller gå over med rens etterpå.
Gjest farge Skrevet 6. desember 2009 #5 Skrevet 6. desember 2009 Såfremt gjørma har lagt seg utenpå skinnet og har tørket, vil jeg påstå at det er bedre å børste (helst med en sånn gummikost som du nok også får kjøpt i skobutikken) enn å påføre fuktighet som i verste fall kan gjøre at møkka trekker lenger inn i skinnet. Så kan du heller gå over med rens etterpå. Jeg har vasket mine uggs i rent vann etter å ha godt med dem ute og fått salt på dem. Skinn tåler rent vann, så det er ikke noe problem. Mulig det finnes en slags shampo du kan bruke på semsket skinn også, men vann er i hvertfall ikke skadelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå