Gå til innhold

Ikea kjøkken igjen..........

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann jeg skal kjøpe ikea kjøkken, og lurer på om det er lang leveringstid eller om man får det man skal ha da man reiser dit. Jeg vil ha kjøkken nå..........er så lei det vi har, for det henger nesten ikke sammen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer helt an på hvilket kjøkken du skal ha.

Vi ventet i tre uker før vi fikk alle delene. Helt greit.

Men vi fikk alle skapstammene med en gang (lagervare), så vi begynte å sette opp disse mens vi ventet på resten av dørene og dekksidene.

Ring IKEA og spør hvor lang leveringstid du må regne med på ditt kjøkken.

Gjest Embla s
Skrevet

Det aller meste er lagervare. Selve skapstammene, benene, sokkellistene og benkebeslaget (kummen), henglser, etc får du på dagen (hvis det ikke er utsolgt da... heeeender jo det...) Når det gjelder benkeplate kommer det litt an på typen, men de har standard platene (de som lages etter mål har de nødvendigvis ikke..) Når det gjelder dører skal alle typene være lagervare, men jeg vet at de har leveranse-problemer på iallefall en type (velg en av de andre!)

*vil også lage nytt kjøkken*

Skrevet

takk for kjapt svar, jeg tenkte og ringe imorra, men jeg har sittet og tegnet kjøkken til den store gullmedaljen idag og jeg blir jo så ivrig. Hadde jeg visst at jeg fikk kjøkkeninnredning imorra hadde jeg vel stått på kjøkkenet og rivd ned nå tenker jeg :D

Skrevet

Jeg bestilte på internett og syntes jeg fikk god service der. De sendte meg en bekreftelse på bestillingen og jeg fikk brev etter noen dager med hvor lang leveringstid det tok. De opplyste meg om at det tok litt lenger tid enn normalt for det kjøkkenet jeg bestilte. dette på grunn av det var mange som hadde bestilt akkurat det. De holdt fristene sine. og jeg fikk alt jeg hadde bestilt + en dør for mye. (bedre det en manko).

Når varene kom satte sjåførene varene mine på loftet (som er veldig stort) og da kunne jeg ta ned et og et skap ettersom det ble ferdig.

Syntes det var veldig greit å få alt levert på døra, for et kjøkken er tross alt noen kilo. Da slapp jeg å slite ut ryggen min. Jeg bor jo på Møre så det hadde blitt litt langt å frakte kjøkkenet selv og tungvindt hvis jeg glemte noe eller de manglet noe.

Skrevet

Vi var på IKEA Furuset på torsdag for å bestille kjøkken.

Dersom vi skulle frakte det selv kunne vi få allt med én gang, men siden vi ikke har bil (461 kg med kjøkken blir kansje litt mye å ta på Ikea-bussen :ler: ) så har vi tenkt å få det fraktet. Da fikk vi beskjed at vi måtte regne med å vente i 2-3 uker.

Skrevet

... siden vi ikke har bil (461 kg med kjøkken blir kansje litt mye å ta på Ikea-bussen :ler: ) så har vi tenkt å få det fraktet. Da fikk vi beskjed at vi måtte regne med å vente i 2-3 uker.

Skrevet

Skjønte ikke helt hva som skjedde nå, men det første avsnittet i mitt forrige innlegg tilhørte det over altså. (det skjønte dere vel)

Andre problemer med kjøkkenet jeg strir med nå er om jeg skal kle opp til taket eller ikke og eventuelt hvordan jeg skal gjøre det. Kjøkkenet er hvertfall på plass. jeg klarte tilog med borre hull til alle håndtaka i går. trodde jeg aldri skulle bli ferdig. så nå endelig kan jeg vaske skuffene og innrede med alt krimskramset mitt. forstår ikke hvor alt kommer fra. selv om vi har mange skaper og hyller tror jeg vi kommer til å bruke hver millimeter uten problem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...