Gjest Gjest_noni_* Skrevet 6. desember 2009 #1 Skrevet 6. desember 2009 Hei! For ca 1 mnd siden bestemte jeg meg for at jeg ville prøve vektnegang medisinen Reductil. Jeg søkte litt rundt på nettet for å se hvilke erfaringer andre hadde. Til min skuffelse så fant jeg svært lite konkrete opplysninger. Noen kjente noen som hadde gått ned, noen hadde gått ned 5kg på en mnd osv. Ingen av dem skrev noe om hvordan det gikk etter lenger tids bruk. Nå har jeg startet opp med Reductil, og tenkte å skrive ned mine opplevelser til vurdering for andre som kanskje vil starte. Jeg vet at Reductil virker forskjellig fra person til person, men likevel Dag 1: Var hos legen og ble veid og målt. Jeg veide 88,9 kg uten sko, men med yttertøy. Tok min første pille og var spent på hva som ventet meg. Jeg var sykt sulten den dagen, men spiste som vanlig. Det ble et par unødvendige brødskiver med Nugatti. Jeg elsker sjokolade, det er et av problemene mine. Dag 2: Jeg veide meg hjemme. Hadde egentlig tenkt å ikke veie meg før time hos legen om to uker, men klarte ikke å stå imot. Jeg veide 85,6 uten klær. Jeg var sykt sulten den dagen også. Til kvelden spiste jeg en hel pizza og en pose med Smash. Følte meg temmelig mislykket. Jeg merket ingen bivirkninger bortsett fra sulten. Dag 3: Jeg veide meg om morgenen og hadde gått ned 0,6 kg til tross for pizza og sjokolade. Jeg ble skikkelig motivert og gikk en lang tur. Klarte å spise vanlig sund mat hele dagen. Denne dagen merket jeg ikke noe til den uvanlige sulten. Ble invitert til ei venninne om kvelden og klarte ikke å stå imot en pizzabit, noe ostepop og M. Dag 4: Jeg svettet en del om natten, noe som er uvanlig for meg. Har småfrosset litt i dag, men vet ikke om det er fordi det er kaldere enn vanlig. Veide meg, og har gått ned ytterligere 0,5 kg. I dag har jeg bare spist vanlig mat, og har gått en tur i tillegg. Ingen bivirkninger bortsett fra vektnedgang. Nå er jeg egentlig litt bekymret for å gå ned for fort. Jeg har ganske stor mage, og har ikke lyst til å få hengeskinn på magen. Så langt har jeg kommet. Skal oppdatere etterhvert.
Gjest Jellyfish - ikke innlogget Skrevet 7. desember 2009 #2 Skrevet 7. desember 2009 Jeg har brukt reductil, prøvd flere ganger... Pillene har to ulike styrker, 10mg og 15mg tror jeg. Jeg fikk de sterkeste med en gang.Som deg er det søtsuget, eller rett og slett suget på "noe", som er problemet. Føste gang jeg prøvde gikk jeg ned 8 kg på 2 mnd. Jeg mista helt lysta på noe, mat og alt. Spiste frokost og lunch fordi det var til fast tid hver dag, men utover det gikk jeg ofte til jeg var så sulten at jeg var helt shaky, fordi jeg ikke hadde lyst på noe. Sultfølelsen kjente jeg også på, men det var nok fordi kroppen var vant til å få masse mat, men plutselig stoppet all småspisingen innimellom. Av bivirkninger merket jeg den gangen bare at jeg ble veldig tørr i munnen og måtte drikke mye vann. Det kom etter en liten stund. Etterhvert ble virkningen av pillene dårligere og dårligere, og jeg måtte ta dem om ettermiddagen/etter lunch for t de skulle holde søtsuget borte hele kvelden. Til slutt ga jeg opp, det ble jul, jeg tok pause fra trening (pausen varte sikkert helt til sommeren…), og alle kiloene pluss flere til kom på igjen. Har prøvd noen ganger etter dette, for det fungerte jo så fint med en gang, men de har ikke virket noe særlig. I tillegg har det nå kommet en annen bivirkning, som nok også var der første gangen, men da var jeg så gira på vektnedgangen at jeg ikke merket det - Jeg mistet ikke bare matlysten men også tiltakslysten! Hadde ikke lyst på noen ting, men hadde heller ikke lyst TIL noen ting. Synes nesten de virket som en "motsatt lykkepille". Tror min konklusjon er at de funker EN gang med rett dose og rett motivasjon, men så må man heller prøve noe annet. Lykke til!!
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2009 #3 Skrevet 7. desember 2009 Jeg har brukt reductil i snart 9 mnd, fikk 15 mg fra første dag. har hatt litt munntørrhet, men det er jo bare å drikke masse vann. Noe søvnproblemer har jeg hatt, kjenner at jeg ikke behøver så mye søvn etter at jeg starta med tablettene, 5-6 timer pr natt er nok, og erergien er på topp. vekta har stoppet opp noen ganger, men etter en stund hr den sakte men sikkert gått ned igjrn, og nå er jeg faktisk 18 kg lettere enn da jeg startet. Det er utrolig godt, gått ned i buksestr 44 til 36, og det er nå virkelig morsomt å handle klær igjen 5-6 kg til så er jeg fornøyd
Gjest Gjest_noni_* Skrevet 8. desember 2009 #4 Skrevet 8. desember 2009 Hei. Jeg startet på 10mg. Jeg håper selvfølgelig at effekten ikke gir seg etterhvert, men tenker samtidig at da kan jeg øke dosen. Sulten og "suget" har ikke gitt seg, men motivasjonen for å la være er mye større. Jeg spiser vanlig, god frokost og lunsj, frukt til mellommåltider og vanlig norsk mat til middag. Jeg tenker at jeg må skape et kosthold nå som jeg kan leve med etter at jeg er ferdig med Reductil. Spesielt for å ikke gå opp igjen og mer til når jeg slutter, som du sier. Jeg har også litt søvnproblemer. Spesielt med innsovningen om kvelden. Jeg svetter også mer om natten. Jeg er litt munntørr, men drikker mye vann. Ellers merker jeg svært lite til bivirkninger. I går var det 5. dagen med Reductil, og jeg hadde småvondt i hodet hele dagen. Var også veldig sulten, enda jeg spiser såpass mye. Jeg tror kanskje at forbrenningen er raskere nå, og at det er derfor jeg blir så sulten. I går hadde jeg gått ned 0,1 fra dagen før. I dag hadde jeg gått ned 0,8 fra i går. Hvordan var det for deg som gikk ned 8 kg. på to mnd? Var det greit, eller fikk du løshud og skinn? Jeg er så redd for å gå ned for fort, og hadde ikke ventet at det skulle gå så raskt nedover. Alt jeg vet om vektnedgang skriker jo at dette går for fort. I dag har jeg forresten hatt veldig mye energi og fått gjort masse:)Nå er jeg spent på hvordan det går i løpet av julen, med julemat og alt.
Gjest Gjest_noni_* Skrevet 10. desember 2009 #5 Skrevet 10. desember 2009 Jeg kan konstantere at søtsuget og sulten ikke på langt nær har gitt seg. I går ble det pizza og sjokolade, og når jeg veide meg i dag hadde jeg gått opp 1,2 kg. Dvs nesten alt som jeg i utgangspunktet hadde gått ned. Det er vel mest sannsynlig at det jeg har gått ned er væsketap. Konklusjon: Jeg kan ikke spise hva jeg vil:)
Annikken Skrevet 10. desember 2009 #6 Skrevet 10. desember 2009 Jeg kan konstantere at søtsuget og sulten ikke på langt nær har gitt seg. I går ble det pizza og sjokolade, og når jeg veide meg i dag hadde jeg gått opp 1,2 kg. Dvs nesten alt som jeg i utgangspunktet hadde gått ned. DET ER PIZZAEN SOM LIGGER I MAGEN OG TARMEN DIN!!!! Herregud, hva foregår oppi huene til folk?????
Siiw Skrevet 10. desember 2009 #7 Skrevet 10. desember 2009 he he Jeg har brukt reductil, og jeg gikk ned et par kg i uka jeg men etterhvert så følte jeg at ikke fikk noe særlig virkning mer:S farligste bivirkningen er vel høyt bt ? var hos legen hver 14 dag, bt mitt sto like stille vær gang:P jeg ble utroolig svimmel jeg faktiskt! forferdelig. det går ann og bruke xordent for munntørrheten
Gjest Gjest_noni_* Skrevet 11. desember 2009 #8 Skrevet 11. desember 2009 Argh! Veide meg i dag og hadde gått opp ytteligere 0,3 kg. Alt snudde når jeg spiste den pizzaen*angre*. Enda hadde jeg vært veldig flink i går. Til og med gått laaaang tur. Men jeg gir ikke opp enda, det har tross alt bare gått 9 dager, og alt kan skje. Jeg skal til kontroll hos legen den 17.desember, så hvis jeg går mer opp eller står helt stille, så kan jeg alltids be om å få øke dosen. Siiw: Fare for høyt blodtrykk er en bivirkning ja. Jeg er også svimmel. Jeg drikker veldig mye vann, så jeg merker ikke så mye til munntørrheten.
Wildy Skrevet 11. desember 2009 #9 Skrevet 11. desember 2009 For det første; begynn å vei deg en gang i uken, og kun det! F.eks søndags morgen, til omtrent samme tid og uten klær. Vekta VIL variere endel gjennom uken og gjennom dagen, avhegning av hva man spiser, hvor mye man drikker, hvor man er i syklus for kvinner osv osv. Sett opp en matplan! Og sørg for aktivitet.
Gjest Gjest_noni_* Skrevet 15. desember 2009 #10 Skrevet 15. desember 2009 Ja, da var det tid for en oppdatering igjen. Nå har jeg stått bom stille siden før helgen. Jeg har spist sunt og regelmessig, men det har blitt dårlig med turgåing i det siste. I går tok jeg tabletten en stund før jeg spiste frokost. Ca. en time. Jeg spiste heller ikke så mye som jeg pleier, så regner med at det med å "glemme" å spise begynner å gjøre seg gjeldende. Men likevel, jeg spiste to svinekoteletter og ris til middag i går, foruten frokost og en banan. I dag hadde jeg gått ned 0,7 kg. Jeg er medlem i Vektklubb.no, så jeg følger mye av menyen der. Spiser to brødskiver med makrell i tomat og en youghurt til frokost. Lunsj pleier å være to skiver rugsprø med skinke, gjerne en banan ved siden av. Ellers tar jeg bananen som mellommåltid. Og så følger jeg middagsmenyen på vektklubb hver dag. Da slipper jeg å tenke på hva jeg skal ha til middag også. Hehe. Skal prøve å ta reductil tidligere enn før framover, og så skal jeg være flink med maten. Her skal ingen måltider glemmes. Så får vi se.
Gjest Gjest_noni_* Skrevet 18. desember 2009 #11 Skrevet 18. desember 2009 Ja, da har jeg vært på første kontrollen. Blodtrykket var helt fint, og jeg hadde gått ned 3kg. 3 kg på to uker er da virkelig ikke ille. Er fornøyd. Merker nå at matlysten er sterkt redusert. Blir kvalm av å tenke på mat av og til. Men jeg er flink pike og spiser det jeg skal:) Neste kontroll er 4.januar, og da får jeg se om julematen slår ut. Regner med det..hehe.
Lissi Skrevet 22. desember 2009 #12 Skrevet 22. desember 2009 http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=583332 Jeg har gått på Reductil i to år, for mange år siden og har vært plaget i mange år med stikking i hjerte. Jeg håper og ber til Gud om at dette er stressrelatert og ikke bivirkninger av Reductil. Jeg begynte på Reductil for 12 dager siden, sluttet for to. Jeg er blitt kjempedeprimert og dårlig av de. Sover ikke på natta, tårene bare renner. Tror man bør tenke seg om to ganger før man tyller i seg ting vi ikke vet hva er.. litt sent å si nå
Gjest Gjest Skrevet 23. desember 2009 #13 Skrevet 23. desember 2009 Gikk på dette 1 mnd, 10 mg. Fikk lite matlyst, noe som sikkert er hensikten, hehe. Spiste mindre, sikkert helseskadelig lite. INgen søtsug, ingen sultfølelse i hele tatt. Jeg kunne sikkert gått 1 uke uten å spise hadde det vært opptil meg, men det hadde jo ikke vært noe bra. Pillene gav meg noe munntørrhet, men det rare var at pillene gav meg utrolig energi. Jeg ble skikkelig pigg og rask og følte meg som et nytt menneske. Jeg gikk derimot ikke ned et eneste gram, så siden jeg følte at blodtrykket ble noe høyere, så bare droppet jeg hele greia. Pillene funket ikke på meg, selv om jeg spiste mindre. Nå har overspising aldri vært mitt problem, jeg spiser normalt, eller kanskje litt lite, så kanskje ikke noen bombe at disse pillene ikke funket på meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå