Gå til innhold

Hvordan feirer dere/ du julen?

Anbefalte innlegg

Gjest SurSilden
Skrevet

Jeg lurere rett og slett hvordan dere feirer julen?

Slik er min jul:

Våkner opp om morgenen hvor jeg finner min julesokk med godteri og en pakke ( meg og samboer gir til hverandre )

Setter meg ned å ser på julefilmer, tegnefilmer og bare koser meg. (dette blir nok litt anerledes i år i og med at jeg kanskje må jobbe)

Etterhvert utover dagen kler jeg meg opp i det jeg skal gå i, tar eventuelle pakker ut i bilen samt gravlys.

Vi kjører til graven og setter ned lys til våre savnede som vi skulle ønske var med oss.

Turen etter det går dit vi skal være, vi spiser middag å baaaare koser oss med kaker, is, madariner, godteri og det som måtte være.

Etterhvert blir det pakke åpning, beudring av det folk har fått å gjerne prøve ut det man har fått.

Resten av kvelden består av musikk, litt artige leker og bare en hygge med hele familien.

Jeg gleder meg ekstremt mye i år. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dagen begynner ed at jeg våkner tiiiidlig. Søsteren min og jeg åpner gaver fra vennene våre (siden det kan bli litt uinteressant for de andre i slekten når det blir så mange ..). Litt tv-titting, en kjapp frokost (man kan jo ikke stappe seg allerede ved frokostbordet når det kommer så mye senere!). Kl. 13.00 drar vi til kirken, og rett til gravlunden der vi tenner lys. Så bærer det hjem igjen og julemiddagen starter. Vi sitter lenge til bords, og så er det åpning av alle gavene. Etter det blir det mest litt surring rundt, sett på hva andre har fått, film, kose oss .. :)

Skrevet

Pappaen min har bursdag på juleaften. Så hver jul kommer slektningene våre til oss for å spise kaker og se askepott om morgenen. Det er kjempekoslig! Før det så har søstrene mine og jeg hentet julestrømpene våre som lå ute for natten. (vi er 18, 22 og 26 år gamle, holder oss faste med tradisjoner.) :)

Etter slektningene har vært hos oss en stund så blir morfar igjen hos oss mens de andre drar.

Pappa og morfar koser seg med hver sinn sigar, dette er ekte julelukt!

Ribbe til middag rundt 19-tiden. Så blir det dessert og gaver hvor vi trekker fram en og en gave om gangen:)

Før middag drar vi og tenner en lykt på min mormors grav.

Jeg elsker vår juleaften!! Er med akuratt de jeg ønsker å være med, familien min som jeg er kjempe glade i:)

Skrevet

Mye det samme som deg. Veldig viktig med en julesokk på begynnelsen av dagen! Og såklart filmer :)

Så fortsetter det med å sette lys på grav, hjem igjen, for og så senere gå i kirken. Deretter julemiddag med familie, og gaveåpning til slutt !

Gjest SurSilden
Skrevet

Åh.. Når julen endelig kommer er den så koselig og fin.

Pappaen min har også bursdag på julaften :)

Blir en ekstra oppmerksomhet på han også :)

Skrevet

I år gleder jeg meg veldig til juleaften, er første gang på 4 år at jeg har fri på juleaften :)

i år blir det sove lenge (eventuelt våkne tidlig siden jeg sikkert ikke får sove noe særlig :fnise: ) se på julefilmer og kose meg med samboer i pysj/kosedress, etterhvert må vi vel gjøre oss klare til julegrøt hos hans sine foreldre, og etter det skal jeg dra opp til min mor sammen med brødrene mine, nevøen min, samboeren til ene broren min og kjæresten til mamma, der skal vi spise lammstek med masse godt tilbehør og god dessert, så blir nok jeg og min nevø litt utalmodig på å åpne pakker, men det pleier vi å få begynt med i 20-tiden, etter at middagen er ryddet og kakene satt ut i stuen, vi åpner en og en pakke- den som får pakke trekker neste hvor den åpner pakken og trekker en ny en, på den måten får vi sett hva gaven er og virkelig kost oss med pakkeåpningen :) etter det pleier min mor å dra på midtnattsmesse mens vi "barna" leker med gavene vi har fått, også pleier vi å varme baguetter sent sent på natten og smake på julefrokost påleggene ;) i år så skal jeg hjem igjen til samboer og min sin leilighet hvor resten av pakkene til hverandre og pakkene som er til oss begge ligger og venter under treet hvor vi har vår egne avslutning på julen :) begynte med akkurat det i fjor da jeg synes det er vanskelig å "droppe" min familie for hans da mine foreldre er skilt, så forløpig gjør vi det sånn :)

julen er til for å nytes, kose seg med familie og venner å bare ha det godt - gleder meg veldig til jul i år! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...