Gå til innhold

Kan du hjelpe meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Je trenger litt hjelp her, anngående sanghefte. Når skal de forskjellige sangene synges.

Vi har tenk å ha med disse:

Velkommen sang...........synges når vi setter oss

Bordvers.................før vi spiser.

Diverse sanger fra andre.........synges mellom severinger?

Takk for maten...........etter maten

Kaffesang..............synges rett før man spiser kaker eller før dessert( har man kaffe til desserten?)?

Oppfordring til dans...........etter at kakene er spist?

noen som forstår dette og kan rette på meg.

Når skal dere synge seres sanger?

3Aug20021212[ Dette Innlegg er endret av: 3Aug2002 den 2002-04-25 13:28 ]

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Moren min er en liten hobbydikter når det gjelder slike sanger, men det betyr jo egentlig ikke at jeg har noe greie på slike sanger da. Men jeg vet iallfall at dette er vanlig:

-Velkommen til bords-sang

-Diverse sanger fra familien

-Takk for maten-sang

Jeg har faktisk aldri sett at det synges to sanger før maten serveres eller at det synges kaffesang, men dette kan jo ha med tradisjoner å gjøre. Det er jo smak og behag.

Forøvrig er det et godt spørsmål dette om det skal serveres kaffe til desserten, men det skal det vel?12

Skrevet

Jeg lurer på det samme selv, men det ser jo bra ut det du har skrevet icon_smile.gif

Tror ikke vi tar kaffe til desserten, det skal vi jo drikke etterpå også så det får holde med en kafferunde synes jeg.

Lykke til icon_smile.gif

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei 23August

Det høres veldig riktig ut det du skriver i forhold til det jeg har lest på en nettside med slike regler, har glemt adressen. Sanger/taler fra foreldre og andre gjester fordeler toastmasteren innimellom serveringene.

Kaffe serveres til kakene, ikke dessert. Noen har dessertvin til desserten.

-M-

Skrevet

Slik jeg har skjønnt det så skal "Takk for maten sang" være etter _all_ maten, altså etter desserten (klarte ikke å skjønne helt om det var sånn du mente det...). Dermed blir det ingen kaffesang da, men kaffesang til kakene og kaffen en stund etter at man er ferdige å spise.

Vet forresten om noen i Tromsø som gifter seg samme dag som dere icon_smile.gif De skal gifte seg i Grønnåsen kirke.12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...