miss daisy Skrevet 6. desember 2009 #1 Skrevet 6. desember 2009 Vi kjøper jo alle til vår partner, egne barn, våre søsken, og foreldre. Men hva er vanlig praksis når det gjelder tantebarn? Alle mine er voksne, fleste utflyttet og noen har skapt seg egen familie.
Gjest Kalia Skrevet 6. desember 2009 #2 Skrevet 6. desember 2009 Mine tantebarn er alle under 18, så de får ennå. Men jeg vet ikke helt hvordan det blir når de er voksne. Det kommer nok an på hvor god kontakt jeg har med dem. To av dem har jeg lite kontakt med, nesten ingen i det hele tatt, så de får nok ikke gaver langt inn i voksen alder. Tre andre har jeg veldig nær kontakt med, og hvis det fortsetter så vil de nok få gaver som voksne også. Jeg vet det vil oppfattes som forskjellsbehandling, men jeg tror de vil forstå hvorfor når de er voksne.
The Kitten Skrevet 6. desember 2009 #3 Skrevet 6. desember 2009 Jeg får fremdeles gave av min tante og onkel selv om jeg er voksen. Mine foreldere kjøper til min fetter og kusine, samt barna til kusinen min.
miss daisy Skrevet 6. desember 2009 Forfatter #4 Skrevet 6. desember 2009 Vi diskuterte dette på jobb, og de fleste der gir sine nærmeste og kuttet ut tanteunger etter komfirmasjon eventuellt ved fyllte 20 år. En av mine kollegier hadde også tradisjon i familien at de gav kun til dem man feiret julaften med. Er det andre som har denne tradisjonen?
Gjest Gjest_Tine_* Skrevet 6. desember 2009 #5 Skrevet 6. desember 2009 I min familie gir vi til nieser og nevøer, fettere og kusiner, tanter og onkler, selv om vi er voksne. Jeg synes det er en hyggelig tradisjon.
Gjest Gjest_Nina_* Skrevet 6. desember 2009 #6 Skrevet 6. desember 2009 I min familie slutter vi å gi til tantebarna ved komfirmasjonsalder, ellers gir vi til foreldre, besteforeldre, barn og søsken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå