nynne Skrevet 5. desember 2009 #1 Skrevet 5. desember 2009 Mannen min trenger definift bedre rutiner når det kommer til hudpleie. Og han er klar for det også, men øønsker seg produkter for menn. Ser at det ofte gjentas at de fleste menn har fet hudtype. Mannen har endel sorte prikker og ofte tørr rundt nese og føles kanskje litt tørr andre steder også. Men kan ha litt kviser til og fra. Hvilken hudtype da? Han bruker barbermaskin, så sjelden at han glattbarberer seg med høvel. Gjør han det, så blir han ofte rød og får mange av disse små "overflatekvisene" som lett sprekker. Det han trenger, er en god dagkrem og en skrubb. Og daglig rens? Siden han ikke glattbarberer seg trenger han vel ikke sånn after shave produkter.
Tante Skrevet 5. desember 2009 #2 Skrevet 5. desember 2009 Desverre neglisjerer mange menn ansiktspleien. Jeg "lærte min" å bruke skrubb i dusjen og krem etterpå, og det gjør underverker. Høres ut som mannen din har normal blandingshud. Barbermaskin er barbering, og kan være like stor påkjenning som barberhøvel, så det kan være greit å bruke en slags "aftershave-lotion"
nynne Skrevet 7. desember 2009 Forfatter #3 Skrevet 7. desember 2009 (endret) Da får det bli nye produkter og nye rutiner til jul;) Noen som vet om Matis-serien til menn er bra? Er jo en ok pris på feelunique, kommer under 200kr pr produkt. MEn noen som vil hjelpe meg med hvilkne av dem jeg bør bestille da? Endret 7. desember 2009 av nynne
RedFox81 Skrevet 7. desember 2009 #4 Skrevet 7. desember 2009 Okey, av det som samboeren min liker og bruker. Fuktighetskrem fra Cliniderm for men, selges på apoteket, veldig bra for tørr hud, spesielt på vinteren. Fix fra Zirh, bruker han etter barbering, den hjelper mot sånne små kviser som kommer etter barberingen, som du nevnte. Bruker vanlig billig skrubb fra "H&M for men" serie i dusjen. Og redken sjampo og balsam, også gutteserie, selv om håret hans er knapt 4 cm lang , han mener det blir mykere og enklere å style. Også bruker han fudge hårvoks. Barberingsgele og skrubb for ansiktet bruker han mine, som står i dusjen. Matis kan jeg dessverre ikke si noe om...
Lykkelitenen Skrevet 8. desember 2009 #5 Skrevet 8. desember 2009 md sin skrubb er genial. Denne har min kjære blitt hekta på og skrubber i vei når han er på perm. Decleor har egne kitt til menn, greit om en vil prøve nye ting, ellers har også matis svært god kvalitet på sine produkter. Er du usikker kan du jo også ta en tur i hudpleie og spørre etter brosjyrer på produkter til menn..
Gjest Gjest Skrevet 9. desember 2009 #6 Skrevet 9. desember 2009 Babor har en After Shave Calming Fluid- kjempebra for rødhet etter barbering. Mannen min bruker det. I tillegg bruker han babor sin Anti-Jetlag Cream som er fuktighetskrem, lukter deilig og!! :D som en ekte mann! :D og ikke glem rensen!
mari4ever Skrevet 9. desember 2009 #7 Skrevet 9. desember 2009 Da får det bli nye produkter og nye rutiner til jul;) Noen som vet om Matis-serien til menn er bra? Er jo en ok pris på feelunique, kommer under 200kr pr produkt. MEn noen som vil hjelpe meg med hvilkne av dem jeg bør bestille da? hei:) Anbefaler på det sterkeste Matis sin herreserie. Denne serien lukter også mann Bruker denne serien i salong når jeg tar Dyprens for menn ( er i lære som hudpleier) Anbefaler: Shaving gel- Gir jevnere og komfortabel barbering, samt økt beskyttelse for huden. Et rikt og behagelig skum, som samtidig er beroligende for huden. Inneholder helende, beroligende plante ekstrakter uten uttørrende alkohol. Deep cleansing foam: Praktiskt renseskum som renser effektivt bort smuss og ikke er uttørrende for huden. Inneholder fruktsyrer som motvirker grov hud, "sorte prikker", ingrodde hår og urenheter. Face scrub: God peeling til ansiktet som fjerner døde hudceller og gjør huden umiddelart renere og friskere. Motvirker grov hud, urenheter, "sorte prikker" og ingrodde hår. After shave balm: Lett krem uten alkohol som virker desinfiserende, beroligende, helende og fuktighetsgivende. Motvirker urenheter og ingrodde hår. Anti ageing cream: Min favoritt! Aktiv anti ageing krem aom forebygger og jevner ut rynker og hudaldring som tørrhet. denne er også rensende og helende ( spesielt på rød og tørr hud). Kan påføres etter barbering. spør i vei hvis du lurer på noe
nynne Skrevet 9. desember 2009 Forfatter #8 Skrevet 9. desember 2009 åh, flott! takk for svar mari4ever! Du skriver at han kan bruke Aktiv anti ageing krem etter barbering. Men skal han da først ha After shave balm, for så å ta kremen? Altså begge deler? Er balmen som et slags serum? Og sånn elelrs, så er det lurt å ta en skrubb eller rens før barbering, sant? Som sagt, så bruker han maskin. Men kanskje han kan begynne å bruke høvel om han bare har gode produkter og unngår ssårhet etterpå. Fint å få et steg for steg program jeg kan gi han;)
nynne Skrevet 9. desember 2009 Forfatter #9 Skrevet 9. desember 2009 (endret) Ser også litt på denne serien fra Decleor. Kjekt å få et lite prøvekit først kanskje? edit; ser nå at den kun leveres i UK typisk... Endret 9. desember 2009 av nynne
mari4ever Skrevet 10. desember 2009 #10 Skrevet 10. desember 2009 åh, flott! takk for svar mari4ever! Du skriver at han kan bruke Aktiv anti ageing krem etter barbering. Men skal han da først ha After shave balm, for så å ta kremen? Altså begge deler? Er balmen som et slags serum? Og sånn elelrs, så er det lurt å ta en skrubb eller rens før barbering, sant? Som sagt, så bruker han maskin. Men kanskje han kan begynne å bruke høvel om han bare har gode produkter og unngår ssårhet etterpå. Fint å få et steg for steg program jeg kan gi han;) Aktiv anti ageing krem er en dagkrem som brukes etter after shave balmen. Begge deler kan fint brukes. Er mest nødvendig hvis han er veldig sår etter barbering for å roe ned irritasjoner og rødhet i huden. både barbermaskin og høvel kan gi irritasjoner og rødhet i huden, dette kommer ann på hudtypen hans. håper du ble litt klokere nå send meg en mail så kan jeg svare mer utfyllende:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå