Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2009 #1 Skrevet 5. desember 2009 Nå er jeg så lei meg og såret som jeg ikke har vært på lenge... I kveld så vi på TV om overvektige barn og begynte å snakke om dette temaet. Jeg er klar over at jeg ikke er modellkropp, jeg veier absolutt noen kilo for mye, men jeg veide mer når vi ble sammen! Så presterte han altså å si at normalvektige jenter var penest og at jeg hadde vært penere hvis jeg hadde gått ned i vekt, også i ansiktet.. Jeg syns det sårer å høre, og problemet er faktisk ikke det at han mener det, det er ikke det jeg blir mest såra over. Men det at han VET så godt at det sårer meg, og likevel sier han det. Jeg har veldig lavt selvbilde på min egen kropp og det blir jo ikke bedre av dette... For det første så sa han (og jeg vet han mente det) at han syns jeg var den vakreste i verden for han.. Dette sa han når vi akkuratt hadde blitt sammen. Nå har det gått noen år og jeg har blitt TYNNERE. Så det er jo HAN som har forandret seg.. Pluss at han trenger ikke si det, han må jo drite i følelsene mine når han VET jeg blir lei meg av å høre det.. Vi krangla ikke en gang!!!
Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2009 #2 Skrevet 5. desember 2009 Han må jo få lov til å mene at du er for tykk for hans smak. Kanskje han ser andre bra sider ved deg, men at han skulle ønske du var slank?
addict Skrevet 5. desember 2009 #3 Skrevet 5. desember 2009 vel, det er jo sunnere å være normalvektig da.. jeg har også noen kg for mye, jeg er ikke feit, og helsesøster er på ingen måte bekymret for helsen min selv om jeg også er gravid. MEN det optimale er å gå ned uansett slik at jeg blir kvitt det samme lave selvbildet som du og sier du sliter med. Sambo har alltid vært normal, litt tynn er periode. Jeg har sagt til han flere ganger at jeg skulle ønske han kunne pumpe litt jern og legge på seg litt. Muskler er sykt deilig, men det betyr ikke at jeg ikke er glad i han uansett om han ikke hadde villet. Nå er jo han enig da, og siden jeg også vil ned, så har vi meldt oss på treningsstudio sammen. Jeg kommenterer ofte kroppen hans og sier "mer brystmuskler", "mer magetrening" osv. Men han jobber jo allerede mot det målet da. POENGET var at jeg er IKKE mindre glad i han i det heletatt og har ikke mindre lyst på han selv om han ikke hadde trent og fortsatt vært tynn og utrent
Gjest ts Skrevet 5. desember 2009 #4 Skrevet 5. desember 2009 Han må jo få lov til å mene at du er for tykk for hans smak. Kanskje han ser andre bra sider ved deg, men at han skulle ønske du var slank? Jeg bare mener at det er anderledes når han ble sammen med meg når jeg var sånn i forhold til om jeg hadde blitt feitere mens vi var sammen. Og jeg er ikke sånn slankekrigen-feit heller, jeg har draget på gutta og får hele tiden høre at jeg er pen. Så jeg skjønner bare ikke at han ikke kan holde det for seg selv! Spesielt når jeg prøver å spise sunt og trene...
Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2009 #5 Skrevet 5. desember 2009 Syns han ikke at du er normalt slank, men at du kanskje er lubben? Om du trener og spiser sunt bør han oppmuntre det videre. Stå på!
SouthernStar Skrevet 5. desember 2009 #6 Skrevet 5. desember 2009 Det syns jeg var litt teit sagt av ham! Man vil jo gjerne at den man er sammen med skal syns at man er sexy, for pokker. Når du i tillegg har gått ned siden dere ble sammen, og spiser sunt og trener for å fortsette på det gode arbeidet burde han oppmuntre deg fremfor å komme med slike ord.
Gjest yojo Skrevet 5. desember 2009 #7 Skrevet 5. desember 2009 Jeg bare mener at det er anderledes når han ble sammen med meg når jeg var sånn i forhold til om jeg hadde blitt feitere mens vi var sammen. Og jeg er ikke sånn slankekrigen-feit heller, jeg har draget på gutta og får hele tiden høre at jeg er pen. Så jeg skjønner bare ikke at han ikke kan holde det for seg selv! Spesielt når jeg prøver å spise sunt og trene... Blås i hva han sier, gutter er gutter, ikke sikkert han tenkte seg ordenlig om før han sa noe.. At du prøver og spise sunt er BRA Han er helt sikkert like glad i deg, men skjønner at det såret deg også... jenter er jenter, tolker kanskje ting litt feil noenganger
Gjest yojo Skrevet 5. desember 2009 #8 Skrevet 5. desember 2009 Det syns jeg var litt teit sagt av ham! Man vil jo gjerne at den man er sammen med skal syns at man er sexy, for pokker. Når du i tillegg har gått ned siden dere ble sammen, og spiser sunt og trener for å fortsette på det gode arbeidet burde han oppmuntre deg fremfor å komme med slike ord. er enig med deg også heh:D Men, er ikke alt som er like gjennomtenkt bestandig
SouthernStar Skrevet 5. desember 2009 #9 Skrevet 5. desember 2009 er enig med deg også heh:D Men, er ikke alt som er like gjennomtenkt bestandig Ja, det er helt klart, er ikke alt de tenker over før de plumper ut med
Gjest yojo Skrevet 5. desember 2009 #10 Skrevet 5. desember 2009 Ja, det er helt klart, er ikke alt de tenker over før de plumper ut med Typisk det andre kjønnet Så er det typisk oss og analysere endel
SouthernStar Skrevet 5. desember 2009 #11 Skrevet 5. desember 2009 Typisk det andre kjønnet Så er det typisk oss og analysere endel Han sier: Du har ikke et annet par sko til den kjole? ( han mener: de skoene er kjempefine, men du har kanskje noen som passer bedre?) Vi hører: Finn noen andre sko, de der er stygge, får leggene dine til å se hjulbeint ut, og egentlig trenger du ikke å gå i kjole heller. Nå overdrev jeg litt, men du skjønner
Gjest Gjest_Anna_* Skrevet 5. desember 2009 #12 Skrevet 5. desember 2009 Synes du skal være glad for at han er ærlig, mange menn lyver om sånt for å unngå bråk. Og han har rett, alle mennesker ser best ut når de er normalvektige.
Gjest yojo Skrevet 5. desember 2009 #13 Skrevet 5. desember 2009 Han sier: Du har ikke et annet par sko til den kjole? ( han mener: de skoene er kjempefine, men du har kanskje noen som passer bedre?) Vi hører: Finn noen andre sko, de der er stygge, får leggene dine til å se hjulbeint ut, og egentlig trenger du ikke å gå i kjole heller. Nå overdrev jeg litt, men du skjønner
Anglofil Skrevet 5. desember 2009 #14 Skrevet 5. desember 2009 (endret) Vel, han er nok sikkert ikke perfekt selv, så du kan jo prøve den metoden? Å få høre hvor liten tissen hans er eller hvor stor pondusmage han har er sikkert ikke så kult for ham å høre heller. I dette tilfellet ville jeg faktisk ha tatt igjen. Ikke for å være barnslig, selv om sikkert en del som synes det er det, men for å la han kjenne på hvor sårende det er. Man trenger ikke at kjæresten skriver det ut i blekk hvor tykk eller tynn man er, for som oftest er man klinkende klar over dette selv. Han burde jo heller bare oppmuntre deg siden du har blitt slankere framfor å fokusere på det negative. Hadde det vært min type hadde han fått høre det. Unødvendig og frekt. Mvh Yvonne Endret 5. desember 2009 av Yvonne
Gjest yojo Skrevet 5. desember 2009 #15 Skrevet 5. desember 2009 Han sier: Du har ikke et annet par sko til den kjole? ( han mener: de skoene er kjempefine, men du har kanskje noen som passer bedre?) Vi hører: Finn noen andre sko, de der er stygge, får leggene dine til å se hjulbeint ut, og egentlig trenger du ikke å gå i kjole heller. Nå overdrev jeg litt, men du skjønner
Tante Skrevet 5. desember 2009 #16 Skrevet 5. desember 2009 Han må jo få lov til å mene at du er for tykk for hans smak. Men om hun er for tykk for hans smak, burde han da ikke finne seg en som passer smaken hans?
Gjest Marlo Skrevet 5. desember 2009 #17 Skrevet 5. desember 2009 Man er jo ikke bare glad i kroppen, men også mennesket. Min samboer syns jeg går for mye ned i vekt han da siden han foretrekker litt rundere damer, men han er jo ikke noe mindre glad i meg av den grunn.
Gjest yojo Skrevet 5. desember 2009 #18 Skrevet 5. desember 2009 Men om hun er for tykk for hans smak, burde han da ikke finne seg en som passer smaken hans? man forelsker seg vel i personen, ikke utseende?
Tante Skrevet 5. desember 2009 #19 Skrevet 5. desember 2009 man forelsker seg vel i personen, ikke utseende? Det er det jeg håper på også, men om han klarte å se forbi utseedet, ville han vel ikke sagt stygge ting om kroppen hennes?
Gjest Marlo Skrevet 5. desember 2009 #20 Skrevet 5. desember 2009 Syns ikke han sa stygge ting jeg da (etter hva jeg kan lese i TS sitt innlegg), men han sa hva han foretrekker. Er det ikke bedre å være ærlige da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå