Gjest Gjest_bettina_* Skrevet 5. desember 2009 #1 Skrevet 5. desember 2009 Klarer ikke helt å bestemme oss for hvor vi vil reise i februar. Vi er 2 voksne + 2 tenåringer som først og fremst er interessert i severdigheter/opplevelser, men også flotte strender. Noen som har gode argumenter for eller imot? Tips ellers?
Gjest Mexicogjest Skrevet 12. desember 2009 #2 Skrevet 12. desember 2009 Jeg har vært i Mexico på Yucatanhalvøya. Og vil virkelig anbefale det. Bodde i Cancun hvor det er fantastiske strender, nedover hele den kyststripa der. I tillegg til strender så har du Chitzen Itza som er et av de syv nye underverkene, Tulum og andre mindre steder med gammel kultur. Tar litt tid med buss fra Cancun til Chichen Itza, men er mulig å få seg sted å overnatte i nærheten om det blir tett og lang dag. Februar er også en god måned å reise til Mexico på, godt og varmt men ikke så varmt at en ikke klarer å være ute.
Samantha Skrevet 12. desember 2009 #3 Skrevet 12. desember 2009 Eg har vore på alle tre plassane/ landa. Malaysia var klart vakrast syns eg. Vi vart blant anna til Perhentian Island, som var paradis. Men med to tenåringar trur eg det kan bli lange dagar der Bali var en flott opplevelse også. Ikkje så nydelig som eg hadde forestilt meg. Men med mange restaurantar, uteplassar, småbutikkar, opplevingar av typen kiting, surfing, rafting, paragliding, jetski osv. Også gode moglegheiter for å reise til området rundt Bali, som er veldig vakre. I Mexico har eg vore to gongar, og begge gongane budd i Playa del Carmen (pluss nokre netter på øya La Isla Mujeres). Syns Mexico er tipptopp! Mykje å finne på, nydelige strender, fantastisk mat og berre velstand. Det er vannvittig mykje turistar der, så det blir veldig charterfølelse ofte. Men det plaga ikkje meg då... Berre nevner det, i tilfelle dokke ikkje er så fan av den slags. Som gjest over seier, så er det også gode moglegheiter for å reise til fine plassar rundt om. Bali var veldig billig. Mat, drikke og opplevingar kosta ikkje all verda. Mexico blir veldig dyrt i forhold.
Gjest Gjest_Bettina_* Skrevet 12. desember 2009 #4 Skrevet 12. desember 2009 Takk for gode svar! Har vel egentlig fått forståelsen for at det ikke er den beste tida på året å reise til Bali, så nå heller vi vel mest mot Mexico. Der er det jo veldig mye all-inklusivehoteller, så som ovennevnte sier blir det litt for mye charter. Men vi har funnet noen aldeles nydelige feriehus helt nede ved kritthvite palmestrender som leies ut fra ca. 5000,-/uka. Men kom gjerne med flere tips: Hvordan er det f.eks. å leie bil der?
Samantha Skrevet 12. desember 2009 #5 Skrevet 12. desember 2009 Eg har aldri leigd bil der, men såg mange utleigefirma, så det trur eg er veldig greit. På Cozumel (øy utafor Playa del Carmen) leigde vi scooter med Hertz. Fungerte veldig greit og var forholdsvis billig
Gjest Gjest_Pipette_* Skrevet 12. desember 2009 #6 Skrevet 12. desember 2009 Eg har vore på alle tre plassane/ landa. Malaysia var klart vakrast syns eg. Vi vart blant anna til Perhentian Island, som var paradis. Men med to tenåringar trur eg det kan bli lange dagar der Bali var en flott opplevelse også. Ikkje så nydelig som eg hadde forestilt meg. Men med mange restaurantar, uteplassar, småbutikkar, opplevingar av typen kiting, surfing, rafting, paragliding, jetski osv. Også gode moglegheiter for å reise til området rundt Bali, som er veldig vakre. I Mexico har eg vore to gongar, og begge gongane budd i Playa del Carmen (pluss nokre netter på øya La Isla Mujeres). Syns Mexico er tipptopp! Mykje å finne på, nydelige strender, fantastisk mat og berre velstand. Det er vannvittig mykje turistar der, så det blir veldig charterfølelse ofte. Men det plaga ikkje meg då... Berre nevner det, i tilfelle dokke ikkje er så fan av den slags. Som gjest over seier, så er det også gode moglegheiter for å reise til fine plassar rundt om. Bali var veldig billig. Mat, drikke og opplevingar kosta ikkje all verda. Mexico blir veldig dyrt i forhold. Hei, skal til Malaysia med kjæresten i februar. Har tenkt å bruke ca 10 dager på Borneo. Bare lurer på om du så noen som kitet i Malaysia? Har dervet litt med det og har lyst å ta med utstyr, men kan ikke finne noe kitesenter i Malyasia på nettet..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå