Gå til innhold

Misliker å pakke opp gaver foran andre..

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg må være den eneste i verden som tenker på dette! Jeg virkelig gruer meg til feks jobben når v skal trekke til pakkekalenderen!

Syns det er forferdelig når 10-12 stk skal følge meg på reaksjonen min. Samme med jula! Med familien.Vi er rundt 17 stk og jeg gruer meg til gaveopppkkingen! er det bare meg :sjenert: ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Syrin_Ulven

Eg gruer meg ikkje :)

Men ja, det er litt ubehagelig å sitte å pakke opp med x-antall øyne på seg. Om man f.eks får noe man strengt tatt ikkje vil ha eller kommer til å bruke så må man se kjempe glad ut uansett liksom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er absolutt ikke den eneste.

Jeg er fryktelig redd for å få noe flaut eller noe jeg absolutt ikke vil ha, sånn at jeg må fake og stutre frem et "tusen takk".

Uff :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du er ikke alene. Jeg blir utrolig selvbevisst i slike situasjoner, tenker en hel masse irrasjonelle tanker om at folk sikkert tror jeg bare later som jeg blir glad for det jeg får og sånn. Synes det er ordentlig ubehagelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjenert

Ja jeg er litt enig. Det er ubehagelig når alle øynene stirrer på deg og følger med på reaksjonen din. Jeg syntes det spesielt er "flaut" å pakke opp gaver fra kjæresten min. Jeg føler at det han er gir er personlige gaver, selvom det har vært smykker osv. Men det er jo veldig hyggelig gså, for man får oppleve gleden av en fin gave sammen med mange andre. Jeg tror jeg personlig reagerer med at det er ubehagelig fordi jeg er sjenert av meg, og ikke liker å snakke foran forsamlinger. En familie er kanskje ikke er en forsamling, men for meg er det fortsatt mennesker jeg ikke ser daglig som skal granske undertøyet jeg fikk av en venninne f.eks hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må være den eneste i verden som tenker på dette! Jeg virkelig gruer meg til feks jobben når v skal trekke til pakkekalenderen!

Syns det er forferdelig når 10-12 stk skal følge meg på reaksjonen min. Samme med jula! Med familien.Vi er rundt 17 stk og jeg gruer meg til gaveopppkkingen! er det bare meg :sjenert: ?

Vi pleier å være 10-12stk men i år er det bare 2 + meg. Jeg gruer meg til å spendere jula med en av dem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er ekkelt ja. En gang fikk jeg sikkert den styggest veska i verden og ble så sjokka at alle så det. Det var total stillhet i rommet i alt for lang tid og da var det umulig for meg å si at jeg likte den. Endte opp med et spinklet "takk". Utrolig flaut! Lærte av det ja, men gruer meg likevel fremdeles til gaveåpningen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, er det så mange som synes det er ubehagelig? Synes dere at dere får masse fæle gaver som dere må late som om dere liker? Synes det høres litt merkelig ut jeg. Nå er jeg en av de som mener at det er tanken som teller da men, tror nok aldri jeg hadde blitt skuffet over en gave uansett... :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_linn_*

Jeg syns også det er kjipt. misliker det veldig. Slik som avskjedsgaver på jobb, fødselsdagspakker ffra folk jeg ikke kjenner så godt etc. Husker konfirmasjonsdagen min veldig godt pga pakke åpningen. Det stod folk rundt meg, og jeg følte meg ille berørt. Jeg syns ikke at det er så ille nå lengre, men fremdeles så er jeg ikke fortrolig med dette.

Pakke opp foran fam går greit, er mer de jeg ikke kjenner så godt jeg ikke føler meg helt vel i en slik setting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjestegjest
Jøss, er det så mange som synes det er ubehagelig? Synes dere at dere får masse fæle gaver som dere må late som om dere liker? Synes det høres litt merkelig ut jeg. Nå er jeg en av de som mener at det er tanken som teller da men, tror nok aldri jeg hadde blitt skuffet over en gave uansett... :klø:

Jeg hadde det sånn da jeg var yngre. Det handlet ikke om at gavene kunne være "fæle". Det handlet om at alle så på meg, fulgte med på hva jeg gjorde og forventet en respons fra meg, som jeg ikke visste hvordan skulle være.

Jeg ville helst ikke ha bursdagsselskap da jeg var liten pga dette. Jeg hadde ingen glede av å ha selskap. Jeg hadde det bare grusomt med å være hovedperson fra selskapet kom til det gikk (fikk aldri lov å ikke ha besøk). Samme med konfirmasjon. Hadde det stått til meg, hadde det ikke blitt konfirmasjon, ikke selskap og ingen gaver.

Jeg tror det handler om å være sjenert, og å ikke trives med oppmerksomhet rettet mot seg når noe bestemt forventes. Jeg tror også at det er mulig å jobbe seg ut av et sånt problem. For meg har problemet forsvunnet samtidig som jeg har jobbet med andre begrensninger ved meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater å pakke opp gaver foran andre.. Var nervøs på barneskolen tilfelle det var jeg som ble trukket ut til å åpne julekalenderen.. Satt å gruet meg.. huff.

Liker ikke å pakke opp gaver på julaften, osv..

For meg er det mye av det gjest over her skriver.. Jeg opplever også at folk aldri tror jeg blir glad, selv om jeg blir veldig glad og fornøyd av gaven.. Gir ikke den responsen de ser for seg, så da blir jeg ekstra nevøs.. Må liksom tenke veldig over hvordan jeg takker, smiler, osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater å pakke opp gaver foran andre.. Var nervøs på barneskolen tilfelle det var jeg som ble trukket ut til å åpne julekalenderen.. Satt å gruet meg.. huff.

Liker ikke å pakke opp gaver på julaften, osv..

For meg er det mye av det gjest over her skriver.. Jeg opplever også at folk aldri tror jeg blir glad, selv om jeg blir veldig glad og fornøyd av gaven.. Gir ikke den responsen de ser for seg, så da blir jeg ekstra nevøs.. Må liksom tenke veldig over hvordan jeg takker, smiler, osv..

Sånn var jeg også tidligere. Liker egentlig heller ikke vinlotteri på jobben. Man MÅ liksom være sssåå sprudlende..sjelden jeg er det for å si det slik. Ihvertfall i edru tilstand. Har blitt mere avslappet med årene men...man får vel bare gi litt mere faen i hva andre måtte mene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De siste årene har vi feiret jul med hele slekta, det vil si tanter og onkler og hele sulamitten. Da blir det litt .. rart hvis man skal pakke opp en og en pakke, noe vi har pleid å gjøre når vi bare har vært oss + besteforeldre, så da pakket alle opp de gavene de fikk og så kunne vi heller se etterpå.

I år blir det kun mamma, pappa, og mine to søsken som feirer jul, så det blir ikke noe rart.

Vi har også sånn i min familie at jeg og mine to søsken pakker opp gaver vi har fått fra venner på morgenen, så vi slipper å ta de med hele familien når de ikke vet hvem vennene våre er en gang ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
Jeg er glad for at vi ikke pakker opp en og en pakke imens alle ser på. :sjenert:

Jepp - en ting er at ting tar forferdelig lang tid, en helt annen er at man har alles blikk og "hvem fikk du den av" ... på seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...