superior Skrevet 5. desember 2009 #1 Skrevet 5. desember 2009 Stor og flott enebolig, med kjeller, to etg. og loft. Ikke helt nyoppusset, men fullstendig renovert for en tid tilbake (tidligere laftet bygning). Peis, spisestue, flere soverom, terrasse og uteplass osv. Huset har vært annonsert på Finn.no, med mange henvendelser, men folk mister interessen når de hører hvor huset ligger (selv om dette også stod svært tydelig i annonsen). Er det umulig å leie ut hus som ligger timesvis unna de store byene? har dere noen tips for en god utleieannonse, evt. for hvordan en kan få leietakere?
addict Skrevet 5. desember 2009 #2 Skrevet 5. desember 2009 vet ikke helt hva du forventer å få i husleie? hvorfor er plassen uattraktiv?
superior Skrevet 5. desember 2009 Forfatter #3 Skrevet 5. desember 2009 vet ikke helt hva du forventer å få i husleie? hvorfor er plassen uattraktiv? Husleien er lav etter mitt syn, 4000. Jeg vil ikke kalle bygda uattraktiv, men det er som før nevnt langt til større byer og en er avhengig av bil pga. elendig kollektivtrafikk.
Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2009 #4 Skrevet 5. desember 2009 4000 i mnd for et så stort hus høres veeeldig lavt ut for meg, men er ikke helt oppdatert på hva som er vanlig "på bøgda" heller. Når jeg har vært på boligjakt, og har sett noe som har vært priset veldig lavt, har jeg tenkt at her er det noe muffens og lett videre... Hva ligger prisene i det området på ellers? Eller lignende områder?
superior Skrevet 5. desember 2009 Forfatter #5 Skrevet 5. desember 2009 Hm. Det er veldig få som leier ut her i området, men ligger gjerne på 5000 +/- for eneboliger. Vi prøvde med 5000 først, men priset lavere for å se om noen var intr. i å leie da.
Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2009 #6 Skrevet 5. desember 2009 Hvorfor er plassen uattraktiv? Alt i bygdene er uattraktivt...alt usentralt er uattraktivt.
Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2009 #7 Skrevet 5. desember 2009 Hvis ingen vil leie er sannsynligvis finnes det bedre tilbud til den prisen i det området. Dere må nok lengre ned i pris.
Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2009 #8 Skrevet 5. desember 2009 Stor og flott enebolig, med kjeller, to etg. og loft. Ikke helt nyoppusset, men fullstendig renovert for en tid tilbake (tidligere laftet bygning). Peis, spisestue, flere soverom, terrasse og uteplass osv. Huset har vært annonsert på Finn.no, med mange henvendelser, men folk mister interessen når de hører hvor huset ligger (selv om dette også stod svært tydelig i annonsen). Er det umulig å leie ut hus som ligger timesvis unna de store byene? har dere noen tips for en god utleieannonse, evt. for hvordan en kan få leietakere? så lenge det er matbutiker og komunesenter i nærheten,så er det mulig. Eks, så kan kommunen trenge boliger.
superior Skrevet 5. desember 2009 Forfatter #9 Skrevet 5. desember 2009 Det er kommunesentrum i ca. 15 km. avstand... Nærmeste matbutikk er 6,5 km. unna.
Gjest Gjest Skrevet 6. desember 2009 #10 Skrevet 6. desember 2009 Bare en ide: kontakte mulige arbeidsplasser i området, slik at de som evt vil flytte både får tak i jobb og bolig. Kanskje annonsere sammen?
Kamikatze Skrevet 6. desember 2009 #11 Skrevet 6. desember 2009 Jeg betalte 3600 for enebolig to mil fra kommunesentrum, og 6-8 km fra nærmeste matbutikk. Men gikk aldri på boligjakt på finn. Finn.no er "selgers sted". "Kjøpere" skygger ofte unna, fordi det enten er for dyrt der (generelt) for gammel dritt. Eller det er prissnusk, som gjør at du søker på noe rimelig, men finner en annen pris i annonseteksten enn i prisfeltet. Kanskje du kan annonsere den som feriebolig? Har du hengt lapper på butikkene i kommunesenteret? Har du snakket med kommunen? Enkelte kommuner ønsker jo å ansette fagpersonell, men småkommuner kan sliite med å skaffe bolig.
Chiquita Skrevet 6. desember 2009 #12 Skrevet 6. desember 2009 Kontakt kommunen og hør om de trenger noen bolig? Ellers er det beste rådet å annonsere lokalt, altså i dagligvarebutikken eller lokalavisa når det gjelder slike små steder
Gjest Glør Skrevet 6. desember 2009 #13 Skrevet 6. desember 2009 (endret) Det kommer jo selvsagt an på hvor i landet huset ligger, men min erfaring, som leietager på bygda er at så lenge huset oppfyller en viss minimumsstandard har størrelse og stand utover det mindre å si. Har det innlagt strøm og vann, og 1-2 soverom og medium + standard kan det leies ut for alt fra 1500 til 4000 i måneden, med de avstandene du beskriver. Og iom at du sliter med å få leid det ut tyder jo det på at du har lagt prisen for høyt. Jeg ville først tatt kontakt med kommune og større arbeidsplasser på stedet, siden mange av disse registrerer boliger til leie for innbyggere og ansatte. Og hvis ingenting av dette funker senk husleia litt og litt, og forsøk å legg det ut flere ganger. Ville også vurdert å selge det etterhvert, dersom det er helt håpløst å leie ut. Mange som flytter til bygder vil gjerne eie dersom det er mulig, siden det ofte er folk som vil gjøre litt med boligene sine. Anbefaler også at du er positiv til å la folk male, ha kjøkkenhage ol, av samme grunn. Regner med du lar leitagere ha dyr også, siden det er ganske uvanlig å ikke få lov på bygda, så slike ting trekker fort ned. Endret 6. desember 2009 av Glør
superior Skrevet 6. desember 2009 Forfatter #14 Skrevet 6. desember 2009 Dyr er fullstendig OK, så lenge det er innenfor visse grenser (ikke noe type 20 huskyer). Kjøkkenhage og drivhus medfølger om ønskelig, det samme med peis, 3 soverom, terrasse, uteplass osv. Strøm og vann er det selvfølgelig, samt tilgang til kabel-tv og internett (må tegne eget abb.). Huset kan ikke selges, da det tilhører gården vår. Vi får kanskje prøve å annonsere det billigere... Har tatt kontakt med kommunen, men de fleste som trenger bolig har ikke bil, ergo MÅ de bo midt i sentrum, ikke i utkantene. Fritidsbolig er en mulighet, kan jo sjekke ut det markedet bedre også.
Gjest Gjest Skrevet 6. desember 2009 #15 Skrevet 6. desember 2009 Dyr er fullstendig OK, så lenge det er innenfor visse grenser (ikke noe type 20 huskyer). Kjøkkenhage og drivhus medfølger om ønskelig, det samme med peis, 3 soverom, terrasse, uteplass osv. Strøm og vann er det selvfølgelig, samt tilgang til kabel-tv og internett (må tegne eget abb.). Huset kan ikke selges, da det tilhører gården vår. Vi får kanskje prøve å annonsere det billigere... Har tatt kontakt med kommunen, men de fleste som trenger bolig har ikke bil, ergo MÅ de bo midt i sentrum, ikke i utkantene. Fritidsbolig er en mulighet, kan jo sjekke ut det markedet bedre også. Finner ikke annonsen din på finn.no, jeg,
superior Skrevet 7. desember 2009 Forfatter #16 Skrevet 7. desember 2009 Nei, den ligger ikke ute på finn just nu Send PM om du vil ha link til gammel annonse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå