Gå til innhold

Brodder og alder

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er speilglatt her jeg bor idag og som vanlig skulle jeg ut på en rask gåtur, idag med brodder.

Idet jeg passerer to fjortisjenter som stavrer seg bortover isen med Converse hører jeg: "haha, hu der gikk med BRODDER! haha lættis"

Er det virkelig lættis å gå med brodder i en alder av 26? Må innrømme at jeg føler meg som en pensjonist innimellom (spesielt idag), men vil heller bevege meg normalt enn å stavre meg avgårde.

Hva tenker dere? Bruker dere brodder? Alder?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å neida du er IKKE gammel selv om du går med brodder !!! Her er både" unge" og gamle på med brodder, det er jo ikke noe som er verre enn og være "fin" og gå uten og så ramle tenk og sitte inne i flere uker med brenbrudd og kanskje det som verre er ved fall. Nei du gå med dine brodder. Ikke sikkert de fjortisene ler hvis de ramler og brekker ben.

Skrevet

Er 26 jeg og, og bruker også brodder. Og jada, jeg tror det er mange (av de under 20 ihvertfall) som synes det er en gamling-greie. Men jeg er såpass klønete på isen at jeg får Bambi til å se ut som Sonia Henie, så jeg gir faen. Orker ikke tasse fremover med museskritt og gå på trynet hver 15. meter, spesialt ikke når jeg er på vei til studiestedet og har en laptop i sekken.

Det finnes jo forsåvidt også sko med innebygde brodder, noe jeg har vurdert å kjøpe etterhvert. De ligger ikke helt innenfor mitt budsjett akkurat nå, så det får vente. Inntil da er fornøyd med å være gamling. (men jeg BLE spurt om leg på polet forrige uke! Hah!)

Skrevet

Jeg er 19 og bruker brodder når isen er speilblank ;)

Må vel være flauere å skli og havne på rompa enn å gå med brodder vel? :)

Gjest Purple Haze
Skrevet

Jeg har brukt brodder i mange år. Driter i hva andre måtte mene om det. Skal jeg klare å lufte hunden min, og kunne gå skikkelig på glatta uten å se ut som jeg er 85 år, må jeg bare det.

Men kompiser til sønnene mine lo litt og sa "ta på deg broddene og gå ut du, bestemor". Godmodig erting får en bare tåle. Verre med evntuelle beinbrudd ;)

Skrevet

Jeg er ikke halvnære pensjonsalderen, og jeg har nettopp kjøpt meg brodder. Jeg vil nemlig komme meg helskinne fram på glatt føre.

Skrevet

Jeg er godt voksen og bruker brodder. Jeg har til og med et ekstra par liggende i bilen i tilfelle rottefelle. Ikke noe morsomt med gipsarmer og -ben.

Skrevet

Det er bedre med brodder enn å gå på trynet, uansett alder.

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Jeg har brukt brodder mange ganger, spesielt siden jeg har drevet en del med hester. Og jeg leier ikke hester på isen uten brodder!

Ellers bruker jeg vanligvis ikke brodder, men så er jeg av den som synes det kan være ganske artig å skli rundt på isen da ;) Dessuten blir det stort sett strødd i Oslo, så det er sjelden jeg har behov for det!

Skrevet

Bor på toppen av en bakke som jeg må gå ned og opp for å komme meg til og fra bussen. Denne bakken er ikke strødd sånn til vanlig, så jeg bruker brodder der, men jeg tar dem av når jeg kommer til busstoppet. Går også sjelden med brodder i sentrum. (Er 33) Har broddene i en brødpose i vesken for at det ikke skal komme fuktighet der.

Skrevet

Jeg bruker også brodder når det er føre for det, jeg går mye. Med de milde vintrene de siste årene ligger det is her mesteparten av tiden, og da er brodder supre.

Skrevet

Brukte brodder allerede da jeg var 15-16 år. Hadde et stykke vei til skolen og det kunne være kjempeglatt. Selv om veiene ble sandstrødd så kom ikke alltid sanden ut i veikantene der vi måtte gå. Dermed var det på med brodder og traske avgårde.

Har også brukt det i senere år når jeg har bodd steder der jeg har måttet forsere glatte strekninger til fots.

Heller brodder enn beinbrudd sier nå jeg.

Gjest SmallTalk
Skrevet

Jeg er 21, og ser virkelig ikke hva som er så teit med å bruke brodder? Det må da være mye bedre det enn å ende opp med håndleddsbrudd eller beinbrudd? :klø: Mye mindre vondt også...

Jeg skal få kjøpt meg brodder til uka. Etter at mamma knakk håndleddet på glatta i fjor, så har hun blitt helt panisk på broddebruk når det er glatt, og har mast i ukesvis om at jeg må bruke brodder når jeg går med bikkja. :sukk:

Skrevet

Er 36 år, går og sykler hele året og bruker så absolutt brodder ( og piggdekk på sykkelen...).

Har vært mange nok runder på trynet til å skjønne at brodder er adskillig bedre enn å tryne

Skrevet

Hvor har dere kjøpt brodder? Jeg er på jakt etter et par som jeg slipper å ta av når jeg skal inn på butikker!

Skrevet

Jeg kjøpte mine på Jernia. Du skal uansett ta av broddene når du kommer innomhus for å ikke ødelegge gulvbelegget.

Skrevet
Hvor har dere kjøpt brodder? Jeg er på jakt etter et par som jeg slipper å ta av når jeg skal inn på butikker!

Har sett at de har en type man ikke trenger å ta av på et apotek. (De hadde tre forskjellige "graderinger" alt etter hvor aktive man var, den sterkeste var tydelige pigger for de som løper)

Skrevet

Jeg har alltid ment at det var for gamle folk, men det er tydeligvis ikke så. Da lærte vi noe nytt i dag og.

Skrevet

Jeg kjøper joggebrodder på Gsport. De har ikke pigger, men spiraler, og de ødelegger ikke gulvet i butikker. Ville ikke brukt dem på parketten hjemme, men på alt av vinyl, fliser, tepper etc, kan de være på. Men det blir veldig glatt innendørs med dem da.

Bruker brodder når det er is ute, har gjort det siden jeg var 18. Jeg driter i om noen syns det er for pensjonister, når jeg faller lander jeg som regel på halebeinet, og jeg orker ikke det flere ganger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...