Gå til innhold

Hvilken frossen laksefilet kjøper du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt Findus frossen laksefilet (uten marinering) i 6 måneder nå, men i går kjøpte jeg ICA sin egen laksefilet til halve prisen. Både Findus og ICA sin er Norsk oppdrettslaks.

ICA sin var faktisk saftigere enn Findus sin. :)

Hvilket merket frossen laks kjøper du?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

First price her også :)

Skrevet
First price her også :)

Euroshopper, den på rimi, fordi den er billigst og nærmest. 30-40 kr.

Om jeg er på kiwi kjøper jeg den vakumpakkede, og hiver i ovnen et kvarter. Den er kjempegod. Krydder/urter foretrekker jeg å tilsette selv.

Skrevet

Jeg kjøper den som er i frysedisken hos rema, 4 filèer i en pakke, ofte også den med sitron. Begge er kjempegode :-)

Gjest Agurkolat
Skrevet

Kjøper First Price. Merker ikkje forskjell på den og dyrere fisk :)

Skrevet (endret)

Findus sin med sitron og pepper liker jeg best.

Skal jeg ha naturell kjøper jeg hva som helst, syns ikke det er noen forskjell på de.

Endret av Ella_Grey
Skrevet

Pleier å kjøpe Coop sin skjærgårdsmarinerte, tror det er det den heter. Synes den er god. Ellers kjøper jeg rema sin hvis jeg handler der.

Skrevet

Tror det er Findus sin. Men har i grunnen aldri tenkt over det så lenge det er naturell. Laks er vel laks uavhengig av hvem som fryser den? Når det gjelder marinering så skjønner jeg jo at det kan variere mer.

Skrevet

Vi har begynt å bare kjøpe first price sin, da vi fant ut at den var billig og god :) Vi kjøper uten marinering, da.

Skrevet
Tror det er Findus sin. Men har i grunnen aldri tenkt over det så lenge det er naturell. Laks er vel laks uavhengig av hvem som fryser den? Når det gjelder marinering så skjønner jeg jo at det kan variere mer.

Nei, det er rimelig stor forskjell på frossen laks. Noe kommer fra Norge og noe kommer fra utenfor Alaska. Noe er villlaks, men det meste er oppdrettslaks.

Jeg spiser laks hver dag og merker stor forskjell på Rema 1000 sin og Findus sin. Findus sin er mye mye saftigere.

Jeg må få prøvd ut Salma (www.salma.no) "fersk" laksen til Hellstrøm. Den skal visst være rimelig digg.

Skrevet

Jeg pleier å kjøpe Enghav sin (på Rema?). Findus er dyrt i forhold til at det er akkurat det samme som billigmerkene stort sett. Har også kjøpt billig villaks på Bunnpris, husker ikke merke, men den smakte litt rart. Skulle gjerne hatt fersk villlaks tilgjengelig også. I det siste har jeg forøvrig begynt å kjøpe makrell, det er jo også en fet fisk og fangsten skal være mer bærekraftig enn oppdrettslaksen.

Skrevet

Jeg kjøper First Price sin. Billig og like god som de som er dyrere.

Skrevet
Jeg pleier å kjøpe Enghav sin (på Rema?). Findus er dyrt i forhold til at det er akkurat det samme som billigmerkene stort sett. Har også kjøpt billig villaks på Bunnpris, husker ikke merke, men den smakte litt rart. Skulle gjerne hatt fersk villlaks tilgjengelig også. I det siste har jeg forøvrig begynt å kjøpe makrell, det er jo også en fet fisk og fangsten skal være mer bærekraftig enn oppdrettslaksen.

Jeg kjøpte Enghav sin (Rema1000) i ca ett år fordi den var så veldig billig, og gikk med illusjonen "laks er laks". Den er OK, men blir fort tørr. Så testet jeg Findus sin, dobbelt så dyr som Enghav, og ble overrasket hvor stor forskjell det var på kvaliteten - mye saftigere enn Enghav. Så kjøpte jeg Findus i ca 6 måneder. I går var jeg innom ICA Maxi og kjøpte deres egen frossen laksefileter (ca like billig som Enghav ~40kr for 6 fileter). Jeg spiste en i går, og en i dag. Norsk oppdrettslaks: Sykt god og veldig saftig, personlig liker jeg den bedre enn Findus. Så nå kommer jeg nok til å kjøpe ICA sin i 6 måneder til noe nytt dukker opp :)

Skrevet

Etter at ICA Maxi la ned her jeg bor, så kjøper jeg first price. Før kjøpte jeg ICA sine, men den vanlige ICA butikken her har ikke slikt, dessverre... Burde kanskje ha? Skal spør dem neste gang jeg er innom.

Skrevet
Jeg kjøpte Enghav sin (Rema1000) i ca ett år fordi den var så veldig billig, og gikk med illusjonen "laks er laks". Den er OK, men blir fort tørr. Så testet jeg Findus sin, dobbelt så dyr som Enghav, og ble overrasket hvor stor forskjell det var på kvaliteten - mye saftigere enn Enghav. Så kjøpte jeg Findus i ca 6 måneder. I går var jeg innom ICA Maxi og kjøpte deres egen frossen laksefileter (ca like billig som Enghav ~40kr for 6 fileter). Jeg spiste en i går, og en i dag. Norsk oppdrettslaks: Sykt god og veldig saftig, personlig liker jeg den bedre enn Findus. Så nå kommer jeg nok til å kjøpe ICA sin i 6 måneder til noe nytt dukker opp :)

Hva er kiloprisen?

Bekreftelseskode: fisk

Skrevet
Hva er kiloprisen?

Bekreftelseskode: fisk

ICA sin naturell laksefilet (4 x 140 gram) = 44.90,-

=> 80,- kr/kg.

Jeg tror jeg var litt rask på triggeren. Det var 4 fileter i en pakke og ikke 6 :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...