Gjest FiseFisk Skrevet 5. desember 2009 #1 Skrevet 5. desember 2009 Min mor ønsket å få en ønskeliste av meg. Det gjorde hun, den innebærte to ting. ( Shox og en heldress ) Da hun fikk se bilder av dette sa hun at det gadd hun ikke å kjøpe, det var stygt. Så hun velger heller å gi penger. Greit nok at HUN ikke likte det, spørsmålet er; Gir du penger til dine barn til jul? - Jeg er 20
Samantha Skrevet 5. desember 2009 #2 Skrevet 5. desember 2009 Veit ikkje kva shox er, men er eing med mor di i det med heildress Og ser for meg at mor mi kunne sagt det samme om eg ønskte meg noko sånt. Bedre å gi pengar, så føler dei at det ikkje er deira valg å kjøpe noko så stygt, men at det er opp til deg. Eg skjønnar faktisk tankegangen. Eg har fått pengar med mamma og pappa fleire gongar. Både når eg har ønskt meg noko spesifikt, som er for dyrt eller for at eg skal få velge sjølv. Og også når dei ikkje veit kva dei skal kjøpe. Er snart 27 år, og første gongen eg fikk pengar var eg vel 15-16 år. Heilt topp syns eg
The Kitten Skrevet 5. desember 2009 #3 Skrevet 5. desember 2009 Jeg har ikke barn selv, men er på din alder ts. Mine foreldre gir meg og min bror penger til jul hvis vi har ønsket oss dem til noe spesifikt. Hvis jeg f.eks ønsker meg en bok, så får jeg boken og ikke penger til å gå og kjøpe boken for selv.
Gjest FiseFisk Skrevet 5. desember 2009 #4 Skrevet 5. desember 2009 Jeg ser jo at løsningen evnt blir penger, men jeg syns det er litt kjipt å åpne en konvolutt med penger på julaften. Får jeg penger blir det til at jeg kjøpe de Nike shoxene eller heldressen selv likevel.
Gjest SmallTalk Skrevet 5. desember 2009 #5 Skrevet 5. desember 2009 Jeg får ofte penger av mamma og pappa til jul, og disse har da blitt øremerket et eller annet de vet jeg trenger. Og får jeg ikke penger, så får jeg gavekort øremerket det samme. Funker fint for meg.
Gjest FiseFisk Skrevet 5. desember 2009 #6 Skrevet 5. desember 2009 Kanskje bare meg som er litt sær. Jeg er den som liker å rive av papiret
Samantha Skrevet 5. desember 2009 #7 Skrevet 5. desember 2009 Men viss du veit at det ligg en sånn heildress inni der, så er det jo uansett ikkje spennande. Sei til mora di at viss ho gir deg pengar, så vil du at ho skal pakke den inn i ei "luregave" sånn at spenninga er der Små barn, store gleder
Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2009 #8 Skrevet 5. desember 2009 Jeg må stort sett kjøpe alle presangene mine selv, og så får jeg penger igjen etterpå. Jeg pakker inn og legger under treet. Det er da en mye bedre løsningn enn å bare legge en konvolutt under treet? Jeg synes forøvrig det er kjipt nok at jeg må kjøpe det selv.. Det er jo ikke noe spennende eller kjekt. Poenget med presangene er jo at det skal være en gledelig overraskelse.
sofie777 Skrevet 5. desember 2009 #9 Skrevet 5. desember 2009 Jeg bor langt unna mine foreldre og må ta fly til dem. For meg har det alltid vært mest praktisk å få penger og gavekort, og det er det vi får og gir til de fleste også siden alle barna er spredt rundt omkring. Har en søster som blir sur om hun ikke får penger, så da blir det det, men prøver å pakke det inn på en lur måte, selvfølgelig.
Gjest Syrin_Ulven Skrevet 5. desember 2009 #10 Skrevet 5. desember 2009 Har ikkje barn, men eg er noenlunde på din alder :gjeiper: Mine foreldre har ALDRI gitt meg peng som julegave, og det kommer de nok heller aldri til å gjøre. Og det syns eg er heilt greit. Samme som eg aldri kommer til å gi penger til mine fremtidige barn på julaften. Syns nå det er litt teit da, du ønsker deg noe og ho vil ikkje kjøpe fordi ho syns det er stygt? Det er da ikkje mora di som skal bruke det... Men men, kanskje ho sier du vil få peng for å overraske deg, ønskelista di var tross alt ganske kort
Samantha Skrevet 5. desember 2009 #11 Skrevet 5. desember 2009 Syns nå det er litt teit da, du ønsker deg noe og ho vil ikkje kjøpe fordi ho syns det er stygt? Det er da ikkje mora di som skal bruke det... Men men, kanskje ho sier du vil få peng for å overraske deg, ønskelista di var tross alt ganske kort Er forsåvidt enig i dette, men no er det jo ein gong slik at mødre er mødre. Eg ønskte meg desperat sånne høge (skamstygge) Buffalosko i fjortisalderern. Mamma nekta å kjøpe det og insisterte på at eg måtte spare og kjøpe det sjølv. Men eg fikk jo pengar til både bursdag og jul, sidan desse skoa var det einaste eg ønskte meg her i livet. Så i teorien var det mamma og pappa som kjøpte skoa
Gjest FiseFisk Skrevet 5. desember 2009 #12 Skrevet 5. desember 2009 Ser ut til at det blir pakke likevel.. Juhuuu! Hun ringte nettopp å sa hun kom lillejulaften for å avlevere gaven(e)
Momseguri Skrevet 14. desember 2009 #13 Skrevet 14. desember 2009 Mine foreldre har gitt meg øremerkede penger, td. bidrag til førerkortet eller bærbar pc. Men da får jeg alltid noe ekstra som jeg kan pakke opp "på ordentlig", siden jeg også er typen som liker å rive av papiret Men det er nok også fordi det er litt upersonlig og kjedelig å bare gi penger. Jeg får gjerne noe billig som jeg har ønsket meg, tøfler, smykker (har ikke noe imot H&M jeg ) eller pysj har jeg fått før
Rosalie Skrevet 14. desember 2009 #14 Skrevet 14. desember 2009 En ønskeliste består av mer enn to ting. Vi gir aldri bort penger til jul, men mer enn en gang har vi handlet utenfor ønskeliste når vi ikke finner noe vi kan stå for eller som er innenfor akseptabel prisklasse på ønskelisten til niesene våre.
leirbål Skrevet 14. desember 2009 #15 Skrevet 14. desember 2009 (endret) Hvordan ser disse fryktelige tingene ut? Noen som har bilder? Endret 14. desember 2009 av leirbål
aline Skrevet 14. desember 2009 #16 Skrevet 14. desember 2009 Nike shox ser da ut til å være en fornuftig gave, selv om det kanskje ikke er det vakreste som finnes av sko... Joggesko/treningssko er ikke nødvendigvis laget forå være lekre, men for å være fornuftige og ha en spesiell effekt. Så fatter ikke helt hva som er problemet med å kjøpe noe slikt. her er bilder heldresser kan jeg kanskje forstå litt mer....
Gjest 40 + Skrevet 14. desember 2009 #17 Skrevet 14. desember 2009 Heldressen så jo bare helt herlig ut. Elsker å gå i slikt, hjemme eller på hytta altså. Kanskje jeg skal ønske meg en slik en hos mannen min. Hvor får man kjøpt slike?
leirbål Skrevet 14. desember 2009 #18 Skrevet 14. desember 2009 Nike shox ser da ut til å være en fornuftig gave, selv om det kanskje ikke er det vakreste som finnes av sko... Joggesko/treningssko er ikke nødvendigvis laget forå være lekre, men for å være fornuftige og ha en spesiell effekt. Så fatter ikke helt hva som er problemet med å kjøpe noe slikt. her er bilder heldresser kan jeg kanskje forstå litt mer.... Det fikk modellen til å se ut som en lubben teletubby... Huff. Treningssko er treningssko. Det får se ut som det gjør.
toth Skrevet 14. desember 2009 #19 Skrevet 14. desember 2009 http://bigtrix.blogg.no/images/india_david..._1170060425.jpg Norrøna One Piece Teletubbydrakter! Digger dem jeg
leirbål Skrevet 14. desember 2009 #20 Skrevet 14. desember 2009 Er det kosedress eller skidress ts ønsker seg? Skidressen var ihvertfall bittelitt morsom om man er tenåring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå