Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Nina_*
Skrevet

Jeg har pcos og skjønner ikke de eggløsningstripsene. Funker de for sånne som oss, eller er det noe feil?

Jeg har litt varierende syklus, men aldri lenger enn 40 dager mellom. Nå tok jeg en eggløsningstest "for moro skyld" og da viste den at eggløsning er på vei, og da vil det si at syklusen denne gangen er 28...

Er det testen det er noe galt med eller er det vanlig å ha sååå store variasjoner i syklusen? HAr liksom gått på p-piller lenge så husker ikke helt hvordan syklusen var før den tid. Og da var jeg heller ikke prøver, så la vel ikke merke til om det gikk 30 eller 40 dager mellom hver gang..

Dette er rett og slett litt slitsomt å aldri vite når. Noen som har gode triks eller andre metoder enn de sripsene for å teste?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

min får alltid utslag. men den er kun positiv om begge strekene er like sterke.

så selv om du har 2 streker, så betyr det ingenting så lenge de ikke er like sterke :)

Skrevet

en tingtil, jeg har begynt å tempe nå :) er bare på 3 dagen, men det blir spennende å se :)

les på snartgravid.com der er det mange råd and temping

Gjest Gjest_Nina_*
Skrevet
min får alltid utslag. men den er kun positiv om begge strekene er like sterke.

så selv om du har 2 streker, så betyr det ingenting så lenge de ikke er like sterke :)

Ja har fått to steker hver gang jeg også, men denne gangen er teststeken betydelig sterkere enn kontrollstreken, så da bør det vel ikke være feil? Jeg merker jeg blir veldig usikker her.

Angående temping.. Har tenkt på det jeg også, men venter ltt. Merker allerede nå at jeg synes alt dette tekniske rundt blir litt stress. Håper virkelig dette ikke går på sexlysten løs. Jeg har nemlig en tendens til å like at alt kommer på sparket. Men men... Nå er det kid som teller! :lur:

Skrevet

Jeg har kjøpt clearblue EL-tester jeg, de er mye enklere å lese, men er jo dyrere. Går jo an å ha de på lager til bruk dersom du er i tvil? For meg er det mye bedre å teste for EL synes jeg, hvis ikke stresser jeg så utrolig med å være redd for å gå glipp av EL :)

Skrevet

så lenge de ikke er LIKE sterke, så er den negativ.

som jeg sa, jeg får ALLTID en svak og en sterk strek, noe som betyr negativ.

det skal også stå i bruksanvisningen.

2 LIKE sterke = positiv.

Skrevet

Om du leser under punkt 6 på denne siden ser du at man med PCO(S) ofte kan få positive EL-tester rett og slett som en følge av hva PCO "gjør" med kroppen.

Så det KAN jo være at det er derfor testene dine gir utslag litt i hytt og gevær? :klø:

Gjest Gjest_Nina_*
Skrevet
Om du leser under punkt 6 på denne siden ser du at man med PCO(S) ofte kan få positive EL-tester rett og slett som en følge av hva PCO "gjør" med kroppen.

Så det KAN jo være at det er derfor testene dine gir utslag litt i hytt og gevær? :klø:

Aha... Fader.. Skal ikke være enkelt for oss dette nei.

Man angående det med at teststreken er sterkere enn kontrollstreken så star det da på bruksanvisningen her at den er positiv dersom testsreken er like sterk eller sterkere enn kontrollstreken: http://www.billige-tester.no/information.php?info_id=14

Skrevet
så lenge de ikke er LIKE sterke, så er den negativ.

som jeg sa, jeg får ALLTID en svak og en sterk strek, noe som betyr negativ.

det skal også stå i bruksanvisningen.

2 LIKE sterke = positiv.

hm. nå vet ikke jeg hvilken merke EL test du bruker, men de jeg kjøpte funket slik:

negativ = test streken svakere enn kontroll streken

positiv = test streken like sterk som kontroll streken ELLER test streken sterkere enn kontroll streken.

ergo; det blir feil å si at de MÅ være like sterke for å være positiv, da faktisk test streken kan være betydelig sterke enn kontroll streken (som den ofte var hos meg..da kalte jeg resultatet for suuuuper positiv :fnise: ). antar at LH nivået er veldig høyt og at EL er veldig nærme når man får ett slik resultat.

mulig dette blir flisespikkeri, men rett skal være rett...

...også er det jo viktig å nevne at positiv EL test nødvendigvis ikke betyr at man har eggløsning, men dette vet vel de fleste prøvere.

Skrevet

Hæ? Viser ikke EL test faktisk eggløsning??

Det vil si, jeg vet jo at el-testen viser stigning i dette hormonet, men at el kan "holde seg tilbake" hvis stress, sykdom, etc. Men trodde at så lenge man er frisk og rask så viser EL-tester at man faktisk har el...

Skrevet (endret)
Hæ? Viser ikke EL test faktisk eggløsning??

Det vil si, jeg vet jo at el-testen viser stigning i dette hormonet, men at el kan "holde seg tilbake" hvis stress, sykdom, etc. Men trodde at så lenge man er frisk og rask så viser EL-tester at man faktisk har el...

EL-testen påviser vel bare en stigning i hormonet ja.... Så faktisk EL kan man ikke vite at man har hatt før man eventuelt ser en oppsving i tempen om man temper, eller om du blir :gravid: da selvsagt :fnise:

Endret av Zia
Skrevet

Off og temping orker jeg ikke styre med... Får vurdere å sette meg inn i det etterhvert. Først skal mannen utredes for å sjekke svømmerne.

Gjest Alabama
Skrevet

Temping er ikke slitsomt, og veldig praktisk. Da får du jo bekreftet om du har eggløsning eller ikke.

Skrevet

Invester i en Clearblue Fertilitetsmonitor! Genial! :)

Skrevet
Temping er ikke slitsomt, og veldig praktisk. Da får du jo bekreftet om du har eggløsning eller ikke.

Enig, trodde temping var slitsomt, men det er det ikke i det hele tatt. Iallfall ikke om man står opp ca likt hver dag. :nisse:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...